Forum użytkowników i sympatyków Daewoo Nexia :: NexioMania.pl
Zapraszamy wszystkich posiadaczy Daewoo Nexia i innych pojazdów!

NexioManiacy - Nexia by Jabol

jabol97 - Nie 19 Lis, 2017 17:39
Temat postu: Nexia by Jabol
Siemka. Nexia to mój pierwszy samochód i chciałoby się, żeby była jak najdłużej :) W rodzinie jest już jakieś 11 lat, najpierw jeździł ojcec, potem brat a teraz ja :mrgreen:
MARKA: Daewoo
MODEL: Nexia sedan 97r.
SERYJNE WYPOSAŻENIE: GLE, jednak jest dołożona klima
PRZEBIEG: coś koło 200 000 km, na liczniku lekko ponad 22 tysiące
DANE SILNIKA: 1,5 8V, książkowo 75 kucyków
ZUŻYCIE PALIWA: benzyna zbyt droga, a LPG mogłoby zszokować, bo noga lekka nie jest
TUNING POD MASKĄ: LPG, ssący i głowica z lanosa, zaślepiony EGR
UKŁAD WYDECHOWY: Seria
ELEKTRONIKA i ELEKTRYKA: centralny z pilota, dosuwanie szyb, moduł do sterowania lampką wewnątrz
ZAWIESZENIE PRZÓD: Seria
ZAWIESZENIE TYŁ: chińskie sprężyny Magnum i amorki gazowe też tej firmy
UKŁAD HAMULCOWY: Pompa hamulcowa z lanosa 16v, reszta seria
WNĘTRZE: Seria
Plany na przyszłość : wydech 4-2-1, flanszę mam tylko jakoś do zakupu wydechu zebrać się nie mogę i pewnie końcowy jakiś inny
OSIĄGNIĘCIA: 193km na A1, ale to z górki było :D

Auto w okolicach marca przeszło remont, głowica była zbyt skorodowana i wpadła nówka od lanosa (przy okazji dowiedziałem się, że jest inna jak zawory zaczęły klepać). Zmienione pierścienie i szlifnięty blok, a tu już przy okazji wymienione i okładziny sprzęgła i łożysko, fotki z prac miałem, ale usunąłem :(
Do tego przez zimę przeszło chyba już 3 remont blacharski

23-03-2017 - Remont silnika


06-03-2017 - Ponowne ściąganie głowicy i wymiana zaworów, bo założone były stare do głowicy od lanosa :/



Kilka fotek jeszcze z września


AdiN - Pon 20 Lis, 2017 14:39

Fajna jest! I kolor rzadki!
Nic tylko dbać! :)

Olaf - Pon 20 Lis, 2017 16:27

no, no, tak trzymaj, swietnie wyglada :)
luki - Wto 21 Lis, 2017 10:46

Bardzo ładna jest. Nie widać po niej że przechodziła jakieś poprawki blacharskie. Tak trzymaj dalej i dbaj o nią ;)
jabol97 - Wto 21 Lis, 2017 13:55

Wszystkie poprawki blacharskie wyszły spod ręki ojca :> . Kupiona była po zderzeniu czołowym, a chłodnica spotkała się z sondą lambda, ale jej nie uszkodziła :D . Jak się doszukam to wrzucę fotki po zakupie
Olaf - Wto 21 Lis, 2017 21:23

wszystko da sie zrobic :)
moja przezyla juz ladny kawalek temu dachowanie i stawianie na kola przez bok. i tez sprawuje sie :)

Olaf - Wto 21 Lis, 2017 21:23

wszystko da sie zrobic :)
moja przezyla juz ladny kawalek temu dachowanie i stawianie na kola przez bok. i tez sprawuje sie :)

Roxon40 - Pią 24 Lis, 2017 15:29

Po zdjęciach wygląda ładnie. Zadbać o nią i pewnie będzie dzielnie służyła.
jabol97 - Pią 24 Lis, 2017 17:12

Wygrzebałem jedną fotkę z komisu


Na górze pojawiły się wygrzebane zdjęcia z prac przy silniku

[ Dodano: Nie 26 Lis, 2017 16:37 ]
Ostatnio wleciał nowy pokrowiec na kierownicę, a wczoraj zmieniłem linkę licznika, bo jeszcze za kariery brata oryginał zaczął trzeszczeć, założony był linex i gdzieś tam ocierała w środku, w drugiej nexii linex urwał się po miesiącu a jakieś tam OYODO trzeba było piłować żeby weszła :cisza: . Na szrocie stała nexia to wyciągnąłem linkę i założyłem do siebie - teraz cisza i spokój (nie wliczając tuczących się "czarnych skrzynek" poniżej bezpieczników, klepiącego popychacza i wydechu, który daje oznaki tylko na 3)



Dodatkowo wymieniłem żarówki od podświetlenia awaryjnych, czasówki wycieraczek i potencjometru do świateł. Troszkę jaśniej świecą, ale nie miałem na tyle czasu i żarówek żeby wszystkie zmienić :|


Olaf - Pon 27 Lis, 2017 03:19

dobry kierunek :)
cisnij poki jeszcze jest chec, bo w pewnym momencie moze juz przejsc zainteresowanie ;)

luki - Wto 28 Lis, 2017 10:24

jabol97, fajnie ta głowica na kuchence wygląda ;) .
jabol97 - Wto 28 Lis, 2017 14:07

No stoi staroć w piwnicy, używany tylko jak coś się długo gotuje, żeby w domu nie parowało ;)

[ Dodano: Pią 01 Gru, 2017 19:52 ]
Dziś z racji, że dorwałem odrobinę czasu po powrocie ze studiów to zabrałem się za ponowną naprawę ogrzewania tylnej szyby. Od kiedy pamiętam to grzały tylko dwa paski, które były bezpośrednio połączone z metalowym stykiem na szybie. Po pierwszej naprawie zaczęła grzać od połowy w dół, jak stwardnieje do końca to zobaczymy czy działa :mrgreen: Przy okazji wpadły też nowe oponki na przód i gumy pod nogi z tyłu, są nieco za szerokie, ale i tak lepsze niż z matiza. Do tego jeszcze zrobiony reset ECU, bo na benzynie głupieje na zimnym silniku.

Przed naprawą


Po malowaniu




[ Dodano: Nie 17 Gru, 2017 17:29 ]
Tydzień temu wleciał nowy olej do skrzyni



Przy okazji musiałem ją odśnieżyć


A wczoraj zabrałem się za uszczelnianie drzwi kierowcy, bo gdzieś woda mi ciekła do środka przez nie. Kołki założyłem na sylikonie, zbędne dziury zakleiłem taśmą, a otwór na kable obkleiłem dodatkową folią, zobaczymy po deszczu jaki będzie efekt.


Dodatkowo próbowałem wysuszyć piankę pod dywanami, ale odkurzacz piorący nie dał rady wyciągnąć wody, przez święta będzie się suszyć w garażu :pomocy:


Przy okazji znalazła się też ruda, którą zajmę się pewnie dopiero w okolicach wakacji

Roxon40 - Nie 17 Gru, 2017 18:28

I wszystko pięknie i ładnie gdyby nie ta ruda. Niweluj jak najszybciej, nim się rozprzestrzeni bardziej.
oprawca_1978 - Nie 17 Gru, 2017 18:53

Miałem taką z ostatniego roku, ale granatową, z 1998, GLE bez klimy, ale z resztą max, czyli wspomaganie, halogeny, elektryczne szyby. Przejechała do maja 2015 jakieś 300 000 km i poszła na złom, bo ją ruda zbyt polubiła. Silnik do samego końca był OK, nawet oleju nie brał.
jabol97 - Nie 17 Gru, 2017 19:25

Chciałoby się jak najszybciej, jednak w domu jestem tylko na weekendach, chyba że sesja szybko pójdzie to się tym zajmę o ile będzie miejsce w warsztacie u ojca ;) A w lecie czeka ją piaskowanie podłużnic i poprawki na spodzie, bo obok wahaczy też gdzieś tam się pojawia rdza

[ Dodano: Sro 03 Sty, 2018 09:27 ]
Jak to zwykle z planami bywa (przynajmniej moimi), niby sobie coś zaplanuje, a potem zrobię to i tak w innym terminie :-? Przed świętami rozebrałem graty i wyciągnąłem piankę, żeby ją wysuszyć, zobaczyłem kawałek rdzy, dotknąłem palcem i zrobiło się coś takiego



Szkoda było składać z powrotem w takim stanie, więc po świętach trzeba było wygonić rudą.






Do tego wymalowane zostały prowadnice foteli




Przy okazji naprawiłem podświetlenie popielniczki i zapalniczki oraz panelu ogrzewania, wpadł nowy mieszek, tym razem skóra, bo poprzedni skaj nie wytrzymał zbyt długo i następna "czarna skrzynka"


Olaf - Sro 03 Sty, 2018 20:12

:ok: :ok: :ok: jedna z nielicznych osob ktora wie co to znaczy "dbac" :D
AdiN - Pią 05 Sty, 2018 21:15

Mi sie podoba!
Dbaj! Bo Nexii juz nie przybedzie :(

jabol97 - Sob 06 Sty, 2018 14:37

Ostatnio idąc za pomysłem kapelos23 założyłem elektryczną pompkę do wody, co by reduktor na mrozach nie zamarzał, a z benzyną dalej problemy i szarpie na zimnym :-?
Jest mi w stanie ktoś powiedzieć czy średnica przepustnicy w 16v jest taka sama jak w 8v? Ewentualnie jakby ktoś zmierzył średnicę zewnętrzną w 16v to byłbym bardzo wdzięczny.

kapelos23 - Nie 07 Sty, 2018 08:09

Jak nie zapomnę to zobaczę u dziadków bo mam z 3 przepustnice z 16v i 2 z 8v :D
jabol97 - Czw 01 Mar, 2018 14:44

Mała aktualizacja w temacie, założone nowe bębny i szczęki oraz zaślepiony powrót od podgrzewania przepustnicy.
Olaf - Czw 01 Mar, 2018 19:16

jak tak jest w mrozy to co bedzie na wiosne? :D
bedziesz mial lepszy stan niz u mnie, choc sie staram :)

jabol97 - Czw 01 Mar, 2018 21:40

Warsztat z centralnym ogrzewaniem robi swoje ;) , a niektórzy klienci mówią, że cieplej jak u nich w domu :P Ale pracy jeszcze trochę zostało, a planów na modyfikacje jeszcze więcej
Olaf - Pią 02 Mar, 2018 08:13

kuźwa, ja nic nie robie, auto od wyprodukowania pod chmurka, a w taka pogode to nawet palcem nie kiwne, chocby cos zaczelo sie sypac. chyba ze w sposob uniemozliwiajacy wogole jazde...
kapelos23 - Wto 20 Mar, 2018 20:09

Olaf, zazdroszczę moją po 2 zimach już słabo wygląda :/ jak tam postępy z nexem ? co do przepustnic to cały czas zapominam o tym :D
jabol97 - Sro 21 Mar, 2018 01:19

Ostatnio nic się nie dzieje, głównym powodem jest czas :| Jedynie miskę uszczelniłem, bo ją pogiąłem przy ściąganiu do remontu silnika, a ostatnio też się pogięła i trzeba było klepnąć parę razy młotkiem. A tak to czeka gdzieś w kącie rozpórka i podszybie, ale jak mam czas to głównie pomagam ojcu.

[ Dodano: Sro 04 Kwi, 2018 14:23 ]
Dorwałem odrobinę czasu i założyłem rozpórkę i podszybie. Pierwsze wrażenia - samochód prowadzi się pewniej w zakrętach, ale progi zwalniające czuć bardziej i przejeżdżanie jednym kołem nie wiele już daje.

kapelos23 - Pią 06 Kwi, 2018 14:46

Ja do swojej szukam takiej rozpórki :D ciężko będzie z dolną rozpórką którą tylko na ukrainie mają od ręki :/
jabol97 - Wto 10 Kwi, 2018 11:11

No niestety zostaje szukanie po forumowiczach, bo Ukraińcy nie chcą sprzedawać za granicę :| Dorwałem chwilkę więc zmieniłem laczki na letnie i zmieniłem simmering prawej półosi, w sklepach dostępny tylko gówniany Hans Pries, założyłem więc Corteco z Alfy/Opla które pasuje :lol: Zobaczymy ile wytrzyma
kapelos23 - Wto 10 Kwi, 2018 22:32

Jeżeli chodzi o simmeringi to corteco jest beznadziejne w montażu.
Dodawane tulejki w zestawie to jakaś kpina ;)
Ostatnio musiałem wywalać skrzynie biegów bo po uszczelnieniu wały olej zaczął się lać :P Ja polecam victora reinza delikatnie droższy a jakość znacznie lepsza ;)

jabol97 - Sob 05 Maj, 2018 17:37

Nie było nic innego jak HP, czy to corteco, jedynie oryginał na allegro. No a przez corteco ściągaliśmy drugi raz skrzynię we fiacie stilo.

Dorwałem dziś czasu i wymyłem wreszcie samochód, pełno pyłków było na nim i po dwóch godzinach znowu zaczęły siadać :| Dodatkowo byłem sprawdzić klimatyzację, po 6 latach zostało dobite 17 dag czynnika :mrgreen:
Wpadły też naklejki od Roxona, tylko trochę tablica pokrzywiona


Roxon40 - Wto 08 Maj, 2018 17:29

Heheheh. Kolejna Nesia już z ramkami klubowymi. Wyprostujesz tablicę i będzie git :)
jabol97 - Wto 17 Lip, 2018 16:20

Paczka w drodze :mrgreen:


[ Dodano: Pią 03 Sie, 2018 20:41 ]
Stało się. But wygrał walkę nad tłumaczeniem mózgu, że dół się pogorszy. Znajomy szlifierz zrobił co trzeba i tak to wyszło.


A tu jeszcze porównanie obydwóch wałków. "Nowy" wydaje się być w lepszym stanie jak ten ściągnięty z samochodu.


Przy okazji wyszło, że poduszka silnika (Lemforder tylko z nazwy) rozwarstwiła się. Teraz wpadł polski Tedgum


[ Dodano: Wto 18 Cze, 2019 14:09 ]
Mały up. Na wakacjach odmalowane progi, gdzieś w garażu czeka kolumna kierownicza z regulacją, tylko zastanawiam się nad osłoną pod kierownicę czy jest identyczna, ale nigdzie znaleźć nie mogę. W czasie jednego wyjazdu w Suchedniowie na wjeździe na ekspresówkę samochód przestał ciągnąć. Dowlokłem się do Radomia, kupiłem kopułkę i palec, bo dzień wcześniej zmieniłem na jakiegoś chińczyka za 10 zł, jednak to nic nie pomogło. Dalej powolny powrót z Radomia do domu, pomiar kompresji i wynik 13-6-6-13. Uszczelka przepaliła się między cylindrami po jakichś 30 tys. km. Dodatkowo sprawiłem sobie filtr kabinowy z Rosji

luki - Pon 14 Paź, 2019 23:19

Coś nie za szybko padła ta uszczelka? A filterek fajny. Nie będzie liści w nawiewie ;) .
jabol97 - Czw 21 Lis, 2019 09:06

Właśnie bardzo to dziwne, a był założony Elring. Chociaż z Elringiem w Nubirze ojciec miał taki przypadek, że po 2 tygodniach zaczęła płyn puszczać spod głowicy.
Filter to fakt, że fajny, tylko trzeba się potrudzić lekko, bo wlot powietrza trzeba ściągnąć i jest delikatnie za duży w stosunku do uszczelki, mimo że dedykowany

luki - Czw 21 Lis, 2019 22:06

jabol97, kurcze a niby tak zachwalają Elringa. Ja w sumie przymierzam się do kupna Elringa pod pokrywę zaworów, ale teraz to mam mieszane uczucia.
Olaf - Czw 21 Lis, 2019 23:29

nie znam sie na firmach, stif decyduje co zaklada, ale wiem ze powinna byc korkowo-gumowa.
jabol97 - Nie 01 Gru, 2019 15:39

Jeśli chodzi o inne uszczelki to jest dobrze z Elringiem, tylko te głowicy w Daewoo jakieś trefne. U mnie pod pokrywą zaworów nie ma żadnej uszczelki :mrgreen: Progi na pokrywie zostały zeszlifowane i pokrywa założona na sylikonie do silników, nigdy nie puściło oleju spod pokrywy
Roxon40 - Nie 01 Gru, 2019 23:08

Tak, z Elringiem, to mogę potwierdzić że jeśli chodzi o uszczelki głowicy z tej firmy to są dobre. Sam taką miałem w Toledo założoną i sprawuje się do dziś bez zarzutu. Jeśli chodzi o Nexię i uszczelkę pokrywy zaworów to stosowałem gumowo-korkową i dawała radę bez problemu.
jabol97 - Wto 24 Gru, 2019 14:52

Dotarły do mnie świąteczne graty :D

Olaf - Wto 24 Gru, 2019 19:35

zbrojenia trwają :)
Makowiecki - Wto 24 Gru, 2019 23:47

No i to są swięta :D
jabol97 - Nie 08 Mar, 2020 18:20

Gdzieś między świętami założyłem poduszkę i regulowaną kolumnę kierownicy do Nexii. Później szukałem i czekałem na osłony do wersji z regulacją, udało się dorwać, ale bez jednej. W międzyczasie trzeba będzie jeszcze coś pokombinować z luką między kierownicą a osłonami, bo ta poduszka to składak i nic nie jest z Nexii :D



Wszystko działa jak należy :mrgreen:


Dodatkowo myślę nad wydechem i zmianą zaworów na większe, ale tu pojawiają się kolejne schody.

Olaf - Nie 08 Mar, 2020 19:15

ciekawa przeróbka :)
Makowiecki - Wto 10 Mar, 2020 12:12

Ło kurde :D Jeszcze powiedz że sterowanie radiem to padne na kolana :D
jabol97 - Wto 10 Mar, 2020 19:29

Sterowanie radiem jak najbardziej :P Kierownica pochodzi z Chevroleta Lacetti/Daewoo Nubiry 3 (różnią się nazwą i znaczkiem), zdecydowałem się na poduchę z Nubiry, żeby był znaczek kapusty. Taśma i jej uchwyt również są z Nubiry 3, ale takie same są w Lanosie, różnią się tylko ilością przewodów, bo w Lanosie nie było innych pierdół na kierownicy. Wiązka i sterownik są z Lanosa, jako że nie udało mi się znaleźć wiązki i uchwytu pod sterownik od Nexii. Panel sterowania radiem podłączony pod Pioneera, funkcje na panelu to wyłączanie/wybór źródła, zmiana częstotliwości/przewijanie +, zmiana częstotliwości/przewijanie -, głośność +, głośność -. Pomysł zapożyczony od jednego Ukraińca :mrgreen: Dodatkowo myślałem nad tempomatem, ale ciężko u nas dostać pasujący sterownik tempomatu.
Makowiecki - Czw 12 Mar, 2020 08:01

Osz karwa :alla:
Roxon40 - Pią 13 Mar, 2020 19:28

No kiera ze sterowaniem robi robotę.
jabol97 - Pią 22 Maj, 2020 09:39

Powoli prace idą do przodu. Ostatnio założyłem short shifter, na dniach wpadnie wydech 2'' z kolektorem 4-2-1, do tego na montaż i malowanie czekają dokładka przedniego zderzaka i lotka na tylną klapę.
Olaf - Pią 22 Maj, 2020 10:59

tak trzymaj, niewiele juz nexii zostalo, tym bardziej cieszy kolejna sprawna i zadbana :)
ciekawe kiedy bedzie mozna zlot jakis zrobic, bo chwilowo to niewykonalne :P
oj, tesknie za browarem zlotowym...

AdiN - Sob 23 Maj, 2020 15:19

Dawaj fotki ;)
jabol97 - Pon 06 Lip, 2020 14:59

AdiN, na spojlery trzeba poczekać. Póki co zrobione zawieszenie. Lewa zwrotnica rdzewiała, a znajomy za friko oddał mi zwrotnicę z Astry, więc trzeba było tylko piastę i łożysko dokupić, bo była pod 14'' koła, ale przy okazji rozwiązał się problem ze złym kątem na lewym kole, po zmianie jest prawie identyczny jak z prawej. Wpadły nowe sprężyny z Astry F, amortyzatory gazowe, poduszki, gniazda sprężyn, zwrotnice wypiaskowane i wymalowane, do tego wpadł stabilizator z lanosa. W Nexii średnica 19mm, w lanosie 25, po pierwszych próbach zauważalna różnica w prowadzeniu, po zjechaniu na pobocze już nie czuć uderzenia, ale do tego pewnie przyczyniły się również amortyzatory jak i sprężyny, bo stare były wygniecione mocno. A do tego kolektor 4-2-1, dolot powietrza ze zderzaka i wydech 2''. Temperatura na czujniku taka jak na zewnątrz, wcześniej z powietrzem spod maski było przynajmniej 10°C więcej. Do ogarnięcia teraz mapa, bo wtryski za mało podają, na próbę wrzuciłem od Nubiry 2.0, póki stoponiowo gazu dodaję, to ciągnie lepiej, ale z butem w podłodze przylewa silnik i przy zejściu na wolne go dusi. W każdym bądź razie wydech trzyma się stabilnie, zero drgań, jest na dwóch tłumikach przelotowych, ale chodzi dość cicho :mrgreen:








AdiN - Wto 07 Lip, 2020 21:18

Nie stoi Ci krzywo auto? Kolumny chyba się trochę różniły wysokością, ale To chyba Carl musiałby potwierdzić.

Wtryski z 2.0 do 1.5?

carl123 - Wto 07 Lip, 2020 22:02

AdiN napisał/a:
Nie stoi Ci krzywo auto? Kolumny chyba się trochę różniły wysokością, ale To chyba Carl musiałby potwierdzić.

Wtryski z 2.0 do 1.5?


Tależyk pod sprężyne według kapelosa jest o 7mm niżej niż w nexii, dokładnie wam zmierzę jak wypruje cały zawias z mojego nexa i je porównam. Cała kolumna jest jednakowej wysokości. Niestety zwrotkę z nexa dostać jest problem, a z Opla nie ma problemu tylko Talezyk jest niżej. Z lanosa znowu podniesie auto bo Talezyk jest bardzo wysoko i do tego trochę inny w budowie. Jest jeszcze możliwość wsadzenia zwrotnic z Saaba, ale były w okolicy niedostępne i musiałbym zmienić felgi na 5 śrub więc na razie zrezygnowałem z takiego moda.

jabol97 - Wto 07 Lip, 2020 23:30

AdiN napisał/a:
Nie stoi Ci krzywo auto? Kolumny chyba się trochę różniły wysokością, ale To chyba Carl musiałby potwierdzić.

Wtryski z 2.0 do 1.5?


Jeszcze jak ojciec nią jeździł, to zmieniał prawą zwrotnicę na tą z Astry, bo talerzyk przerdzewiał, także teraz obydwie są z Astry, z prawej jest na małe łożysko, z lewej na duże, tu chyba różnicy nie ma w wysokości, bo było rozdzielane jako wersja z ABS-em i bez, choć pewności co do tej wysokości nie mam.

[ Dodano: Wto 21 Cze, 2022 01:26 ]
Chwilę nic się nie działo, aż przyszedł marzec 2021 i przyjechał gruz - dawca


Silnik gdzieś zaciągnął piasku, olej nie przypominał, aby był olejem. W zasadzie stan silnika był podobny do stanu blach.


Ale coś z niego końcowo wyszło


Przy okazji poczciwe 1.5 odwiedziło hamownię na pożegnanie


Przyszedł listopad...


I chyba jakoś początkiem grudnia


A potem powoli szło do przodu


Ostatnie nabytki


Zawieszenie ponownie zostało pomalowane (i nie tylko)


I na ten moment prezentuje się tak

Olaf - Wto 21 Cze, 2022 14:52

jest progres... strach sie bac jak bedzie skonczone ;)
AdiN - Wto 21 Cze, 2022 22:28

Ze ja tez nie poznałem tego na tym fb ;)
jabol97 - Sro 22 Cze, 2022 19:59

AdiN, nic na to nie poradzę ;)

Olaf, boję to ja się teraz o amortyzatory, bo póki silnika nie ma to przód podskakuje przy przejeżdżaniu przez próg warsztatu :D .

Oprócz tego chętnie podzieliłbym się z kimś pracą :mrgreen: . W środku pozbyłem się starej maty bitumicznej, bo już się rozsypywała (zmywanie resztek to koszmar), a cały zespół nagrzewnicy dostał nowe uszczelki, jak i również zastosowałem patent ruskich z dodatkową uszczelką w celu poprawienia ogrzewania.
Zmieniłem prawą kolumnę amortyzatora, aby również było większe łożysko (znaleźć teraz kolumny od Astry z łożyskiem 72mm graniczy z cudem), a jakby było mało, to dolne gniazdo sprężyny było rozsypane. Przekładnię kierowniczą oddałem do regeneracji, drugi wahacz również dostał regulację kąta pochylenia koła, a do tego wahacze zostały zmodyfikowane, aby zwiększyć kąt wyprzedzenia sworznia. Nowe tuleje na wahaczach i na drążkach, poduszki silnika utwardzone poliuretanem 70 ShA (liczę, że nie będzie tragedii). Przednie tarcze 280mm i zaciski 57mm, na tył czekają 264mm z zaciskami 38mm oraz belka z Vectry A (jak komuś się nudzi to tylna belka jest do wypiaskowania i jedno gniazdo sprężyny do poprawienia - chętnie przyjmę pomoc :mrgreen: ).
Skrzynia biegów będzie zmieniona z fabrycznej WR3.94 na CR3.94 do której wrzuciłem długi 5-ty bieg. Nowe uszczelki w pompce sprzęgła, nowe uszczelki skrzyni biegów.
Oprócz tego Nexię czeka konwersja mechanizmu zmiany biegów na linki, wymiana prędkościomierza na elektryczny, dodanie funkcji nawiewu na szybę i nogi jednocześnie. W bardziej odległych planach montaż tempomatu i elektrycznej regulacji lusterek. Być może kiedyś regulacja jasności podświetlenia.
W najbliższym czasie pewnie zawiśnie silnik pod maską, a zderzak dostanie dokładkę i pójdzie wraz z tylnym spojlerem w kolor (udało mi się zakupić nowy wraz z belką za śmieszne pieniądze).

Więcej wydatków nie pamiętam :P .

AdiN - Czw 23 Cze, 2022 22:16

Dorwales digitala z kadeta!?

[ Dodano: Czw 23 Cze, 2022 23:16 ]
Imponujące modyfikacje, wszystko przemyślane i robione z głowa :)
Chyba długo siedziałeś i czytałeś forum co? ;)

jabol97 - Pią 24 Cze, 2022 10:05

Niee, licznik elektryczny z automatu dostosowany pod manualną skrzynię. Kiedyś myślałem o digitalu z Daewoo Racer, ale to biały kruk w krajach azjatyckich. Coś takiego


Nawet pojawiło się ogłoszenie sprzedaży, ale Pakistańczyk nie chce wysłać za granicę :/

Jeśli masz na myśli dodatkową uszczelkę do nagrzewnicy, to tak, kojarzyłem temat z forum i go odszukałem. Zasięgnąłem też kolejny raz pomocy w manualu zdejmowania nagrzewnicy. :mrgreen:
Tempomat (części już leżą dwa lata...) i lusterka to pomysły zaczerpnięte bezpośrednio z drive2.ru. Lusterek nie było w planach, ale że Espero miało mechanizmy, to szkoda ich nie wykorzystać (jak i siłownika klapy nagrzewnicy oraz regulacji podświetlenia).
Czasu spędzonego na forach nie liczę, jeszcze mógłbym się zszokować. :D
Dzięki za miłe słowa. Nie lubię półśrodków i w sumie ten silnik mnie nauczył, że trzeba mierzyć, sprawdzać i planować wszystko od razu, bo później pozostaje bić głową w mur. To, co zostało odłożone na później, może szybko wrócić i opóźniać plany.

Pieter - Pią 22 Lip, 2022 11:13

Ściana grodziowa nieźle zeżarta :hniah: nawet gorzej jak u mnie 8-) ale dobra robota.

Jaki teraz silnik będzie?

jabol97 - Wto 26 Lip, 2022 17:53

Jak na zdjęciach, 2-litry ośmiozaworowe pochodzące z Espero, po drobnych modyfikacjach :hniah: .
Pieter - Wto 30 Sie, 2022 07:17

Taki silnik to teraz rarytas, mało tego było w Espero 2.0 8V 105KM z tego co pamiętam w wersji CD ;)
jabol97 - Nie 04 Wrz, 2022 07:30

Tak, CD były z 1.8 i 2.0, ale dużu bardziej popularne w Polsce były GLX z silnikiem 1.5 i ponoć przez ostatnie lata tylko 1.5 było oferowane w Polsce ze względu na brak zainteresowania wersją CD. Za to na zachodzie ponoć dużo więcej było CD, a do tego wychodziły z alufelgami czy np. grzaną skórą.

[ Dodano: Wto 14 Lut, 2023 19:40 ]
Mała aktualizacja tematu. Garść fotek, oprócz ocynku galwanicznego elementy były oddane do malowania proszkowego.


I jak komuś się nudzi bardzo, że ma wolne 5 min na nudny filmik, to pierwsze odpalanie Nexona po swapie (dobra, jedna próba więcej do doliczenia, bo początkowo wtryski stanęły :lol: ).
Niegrzeczny silnik nie chce odpalić

kapelos23 - Sro 15 Lut, 2023 08:44

Także tak jak pisałem składaj i i robimy spoota :D Czekam na wynik z hamowni :D
AdiN - Sro 15 Lut, 2023 13:20

Mnie ten lexmaul zadziwia ciagle ;)
jabol97 - Czw 16 Lut, 2023 08:51

AdiN, ale który z nich? :P

kapelos23 najpierw bolączki poswapowe - alternator się zbuntował.

Pieter - Wto 21 Lut, 2023 10:08

Nie no co by nie powiedzieć ale z silnika można jeść :hniah: piękny widok ;)
jabol97 - Wto 14 Mar, 2023 23:21

A dziękuję, dziękuję :D
Jednak mimo czystości (i kurzu, którego nie widać), to na odpalonym silniku wibracje nie pozwalają na to :P

Pieter - Czw 16 Mar, 2023 07:47

Pamiętam jak ojciec odebrał Nexie z salonu w 97 roku to pojechał gdzieś do kolegi i testowali że można postawić kieliszek wódki na silnik i ani drgnął na wolnych obrotach ;)

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group