Poprzedni temat «» Następny temat
"Bogacenie" Nexii! (Wspomaganie, El. Szyby, przeci
Autor Wiadomość
Diler 
Świeżak


Auto:: Daewoo Nexia, Fiat 126p EL, BMW e46
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 8
Skąd: Czerwionka
  Wysłany: Sob 14 Gru, 2019 02:41   "Bogacenie" Nexii! (Wspomaganie, El. Szyby, przeci

Witam. Pisze z problemami takimi...

1.Okazyjnie nabyłem wspomaganie, przewody do przeciwmgielnych przednich (w zderzaku) oraz elektryke szyb wraz z boczkami i niestety nie udało mi sie znaleźć (widocznie źle szukam) jakiegoś "poradniczka" lub schemaciku krok po kroku co mam działać w swoim by to wszystko zamontować, gdyż niestety nie mam takiego doświadczenia, a nie chce instalacji m.in puścić z dymem. :D

2.Chyba standardzik przy wymianie licznika, czyli.. nie działający wskaźnik poziomu paliwa oraz temperatury (z góry zaznaczam, że na liczniku bez obrotomierza wszystko działa normalnie), a słyszałem coś o "zimnych lutach", że trzeba coś podziałać lecz niestety moja wiedza jest uboga jak kieszeń pod koniec miesiąca.. Mógłby mi ktoś wyjaśnić co trzeba lutnąć by wskaźniki zaczęły reagować?

Byłbym wdzięczny za cokolwiek! :) Pozdrawiam 8-)
_________________
"Liczy sie wspólna pasja, nie marka"
 
 
  Podziel się na:               
Makowiecki 
Hej! Przekroczyłem tysiąc!


Auto:: Nexia GSi
Dołączył: 20 Kwi 2009
Posty: 3588
Skąd: Zabrze
Wysłany: Sob 14 Gru, 2019 09:01   

Istnieje prawdopodobieństwo, że wiązki są w aucie bo tak się podobno zdarzało, ale jeśli nie to masz tu przepis na halogeny. Poradnik kradziony także proszę nie pytać, ja ledwo wiem co mam zrobić z baterią AA.


Co nam potrzebne:
bezpiecznik (minim 20A) z obudową, przewody o przekroju 1.5mm, halogeny, włącznik, wsuwki i koszulki termokurczliwe lub lutownica i cyna

wykonanie:
Schemat montażu opisany na przykładzie przekaźnika PRE0004 (koszt ok 5zł)




schemat instalacji:


Opis:

85 - nóżka przekaźnika do której podłączamy włącznik na który działamy "plusem" który bierzemy z włącznika świateł pozycyjnych. Halogeny powinny działać dopiero po włączeniu pozycji.

86 - "minus" może być bezpośrednio z akumulatora lub z masy

87a - izolujemy i pozostawiamy puste

87 - tu pojawi się "plus" na halogeny, który rozdzielamy na obie lamy. Rozdzielenie może być zrobione dopiero od wtyczki pierwszej lampy.

30 - tu bierzemy "plus" bezpośrednio z akumulatora, pamiętając o zamontowaniu bezpiecznika pomiędzy akumulatorem (jak najbliżej) a przekaźnikiem.


"minus" do halogenów może być pociągnięty bezpośrednio z akumulatora, pobrany z masy lub reflektorów przednich.
Samo podłączenie halogenów, miejsce montażu przekaźnika (przegroda silnika czy kabina), miejsce montażu włącznika (oryginalny czy dodatkowy), sposób pobrania plusa do podłączenia pod włącznik oraz sposoby łączenia kabli pozostawiam własnej inwencji twórczej :D
_________________
Była piękna zielona 149,6 Ps & 188,8 Nm GSi
Jest złoty Gruz 2.5 V6
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23942
Skąd: zza rogu
Wysłany: Sob 14 Gru, 2019 14:26   

Raczej nie "zimne luty" tylko śrubki którymi zegary sa przykrecone do deski. one sa jednoczesnie stykami dla plusa , masy i sygnalu zegara. trzeba dokrecic z wyczuciem, lub odkrecic, przetrzec plytke deski, najlepiej kontaktem do stykow, ale i spirytus sie nada, tylko nie jakis salicylowy, tylko czysty i z powrotem wkrecic z wyczuciem.
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
Kefas 
Świeżak


Auto:: Daewoo Nexia 1.5 8V GL
Dołączył: 06 Lip 2011
Posty: 162
Skąd: Dolnyśląsk
Wysłany: Sob 21 Gru, 2019 18:31   

Ja też mam (miałem) wersję GL i dołożyłem elektryczne szyby x4 wraz z domykaniem, halogeny, wspomaganie kierownicy. Gotową instalację miałem tylko do licznika z obrotomierzem, a resztę musiałem robić.

1. Halogeny montowałem według instrukcji zamieszczonej powyżej.
2. Wspomaganie montowałem bazując na instrukcji ze zdjęciami, która była zamieszczona na tym forum (zapewne mam to gdzieś jeszcze w archiwum zapisane)
3. Elektryczne szyby to leciałem według schematu elektrycznego z instrukcji serwisowej Nexii. Miałem wszystkie przełączniki z wtyczkami a przewody dałem wszystkie nowe.

Wszystko robiłem na parkingu pod blokiem :) Nie wiem jakaś wiedzę i umiejętności posiadasz w tym zakresie ale jak coś to jakiś wskazówek mogę udzielić, bo sam przez to przechodziłem ;)
 
 
  Podziel się na:               
jabol97 
Świeżak


Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 149
Skąd: Stasiówka
Wysłany: Wto 24 Gru, 2019 14:36   

Zimne luty pojawiały się w zegarach, miałem tak u siebie, przez co wskazówka od temperatury szła do góry poza skalę, jednak to raczej nie ten problem. Co o instalację to różnie się zdarzało, w mojej nexii np. nie było przekaźnika od klimatyzacji i musiałem dokładać, a w nexii matki już było, mimo że to golas. Ponoć zależało to od tego, czy samochód był składany w Korei czy w Polsce.
 
 
  Podziel się na:               
Diler 
Świeżak


Auto:: Daewoo Nexia, Fiat 126p EL, BMW e46
Dołączył: 15 Maj 2016
Posty: 8
Skąd: Czerwionka
Wysłany: Czw 02 Sty, 2020 13:52   

Dziękuje za wszelakie rady! Zaczne coś działać na dniach :) @Kefas jak będę miał z czymś problem to sie odezwe do Ciebie! ;)
_________________
"Liczy sie wspólna pasja, nie marka"
 
 
  Podziel się na:               
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Opracowanie graficzne: Grosio


2011 © nexiomania.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone, kopiowanie bez zgody autora zabronione! Strona Głowna | Pomoc | Kontakt | Na górę