Nexia by Jabol |
Autor |
Wiadomość |
kapelos23
Świeżak
Auto:: Daewoo Nexia
Dołączył: 15 Wrz 2016 Posty: 164 Skąd: Milejów
|
Wysłany: Pią 06 Kwi, 2018 14:46
|
|
|
Ja do swojej szukam takiej rozpórki ciężko będzie z dolną rozpórką którą tylko na ukrainie mają od ręki |
|
|
|
|
jabol97
Świeżak
Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017 Posty: 149 Skąd: Stasiówka
|
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2018 11:11
|
|
|
No niestety zostaje szukanie po forumowiczach, bo Ukraińcy nie chcą sprzedawać za granicę Dorwałem chwilkę więc zmieniłem laczki na letnie i zmieniłem simmering prawej półosi, w sklepach dostępny tylko gówniany Hans Pries, założyłem więc Corteco z Alfy/Opla które pasuje Zobaczymy ile wytrzyma |
|
|
|
|
kapelos23
Świeżak
Auto:: Daewoo Nexia
Dołączył: 15 Wrz 2016 Posty: 164 Skąd: Milejów
|
Wysłany: Wto 10 Kwi, 2018 22:32
|
|
|
Jeżeli chodzi o simmeringi to corteco jest beznadziejne w montażu.
Dodawane tulejki w zestawie to jakaś kpina
Ostatnio musiałem wywalać skrzynie biegów bo po uszczelnieniu wały olej zaczął się lać Ja polecam victora reinza delikatnie droższy a jakość znacznie lepsza |
|
|
|
|
jabol97
Świeżak
Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017 Posty: 149 Skąd: Stasiówka
|
Wysłany: Sob 05 Maj, 2018 17:37
|
|
|
Nie było nic innego jak HP, czy to corteco, jedynie oryginał na allegro. No a przez corteco ściągaliśmy drugi raz skrzynię we fiacie stilo.
Dorwałem dziś czasu i wymyłem wreszcie samochód, pełno pyłków było na nim i po dwóch godzinach znowu zaczęły siadać Dodatkowo byłem sprawdzić klimatyzację, po 6 latach zostało dobite 17 dag czynnika
Wpadły też naklejki od Roxona, tylko trochę tablica pokrzywiona
|
|
|
|
|
Roxon40
Pierwszy Dobrowolnie Zbanowany
Auto:: Była Nexia 2.0 8V GLE/GSi
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 7106 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Wto 08 Maj, 2018 17:29
|
|
|
Heheheh. Kolejna Nesia już z ramkami klubowymi. Wyprostujesz tablicę i będzie git |
_________________ Było Daewoo Nexia 2.0 GLE/GSi |
|
|
|
|
jabol97
Świeżak
Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017 Posty: 149 Skąd: Stasiówka
|
Wysłany: Wto 17 Lip, 2018 16:20
|
|
|
Paczka w drodze
[ Dodano: Pią 03 Sie, 2018 20:41 ]
Stało się. But wygrał walkę nad tłumaczeniem mózgu, że dół się pogorszy. Znajomy szlifierz zrobił co trzeba i tak to wyszło.
A tu jeszcze porównanie obydwóch wałków. "Nowy" wydaje się być w lepszym stanie jak ten ściągnięty z samochodu.
Przy okazji wyszło, że poduszka silnika (Lemforder tylko z nazwy) rozwarstwiła się. Teraz wpadł polski Tedgum
[ Dodano: Wto 18 Cze, 2019 14:09 ]
Mały up. Na wakacjach odmalowane progi, gdzieś w garażu czeka kolumna kierownicza z regulacją, tylko zastanawiam się nad osłoną pod kierownicę czy jest identyczna, ale nigdzie znaleźć nie mogę. W czasie jednego wyjazdu w Suchedniowie na wjeździe na ekspresówkę samochód przestał ciągnąć. Dowlokłem się do Radomia, kupiłem kopułkę i palec, bo dzień wcześniej zmieniłem na jakiegoś chińczyka za 10 zł, jednak to nic nie pomogło. Dalej powolny powrót z Radomia do domu, pomiar kompresji i wynik 13-6-6-13. Uszczelka przepaliła się między cylindrami po jakichś 30 tys. km. Dodatkowo sprawiłem sobie filtr kabinowy z Rosji
|
|
|
|
|
luki
Ogarnięty
Auto:: Nexia sedan 1.5 16V + LPG
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 533 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Pon 14 Paź, 2019 23:19
|
|
|
Coś nie za szybko padła ta uszczelka? A filterek fajny. Nie będzie liści w nawiewie . |
|
|
|
|
jabol97
Świeżak
Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017 Posty: 149 Skąd: Stasiówka
|
Wysłany: Czw 21 Lis, 2019 09:06
|
|
|
Właśnie bardzo to dziwne, a był założony Elring. Chociaż z Elringiem w Nubirze ojciec miał taki przypadek, że po 2 tygodniach zaczęła płyn puszczać spod głowicy.
Filter to fakt, że fajny, tylko trzeba się potrudzić lekko, bo wlot powietrza trzeba ściągnąć i jest delikatnie za duży w stosunku do uszczelki, mimo że dedykowany |
|
|
|
|
luki
Ogarnięty
Auto:: Nexia sedan 1.5 16V + LPG
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 533 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Czw 21 Lis, 2019 22:06
|
|
|
jabol97, kurcze a niby tak zachwalają Elringa. Ja w sumie przymierzam się do kupna Elringa pod pokrywę zaworów, ale teraz to mam mieszane uczucia. |
|
|
|
|
Olaf
Administrator
Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 23944 Skąd: zza rogu
|
Wysłany: Czw 21 Lis, 2019 23:29
|
|
|
nie znam sie na firmach, stif decyduje co zaklada, ale wiem ze powinna byc korkowo-gumowa. |
_________________ chcieć to móc... |
|
|
|
|
jabol97
Świeżak
Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017 Posty: 149 Skąd: Stasiówka
|
Wysłany: Nie 01 Gru, 2019 15:39
|
|
|
Jeśli chodzi o inne uszczelki to jest dobrze z Elringiem, tylko te głowicy w Daewoo jakieś trefne. U mnie pod pokrywą zaworów nie ma żadnej uszczelki Progi na pokrywie zostały zeszlifowane i pokrywa założona na sylikonie do silników, nigdy nie puściło oleju spod pokrywy |
|
|
|
|
Roxon40
Pierwszy Dobrowolnie Zbanowany
Auto:: Była Nexia 2.0 8V GLE/GSi
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 7106 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 01 Gru, 2019 23:08
|
|
|
Tak, z Elringiem, to mogę potwierdzić że jeśli chodzi o uszczelki głowicy z tej firmy to są dobre. Sam taką miałem w Toledo założoną i sprawuje się do dziś bez zarzutu. Jeśli chodzi o Nexię i uszczelkę pokrywy zaworów to stosowałem gumowo-korkową i dawała radę bez problemu. |
_________________ Było Daewoo Nexia 2.0 GLE/GSi |
|
|
|
|
jabol97
Świeżak
Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017 Posty: 149 Skąd: Stasiówka
|
Wysłany: Wto 24 Gru, 2019 14:52
|
|
|
Dotarły do mnie świąteczne graty
|
|
|
|
|
Olaf
Administrator
Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 23944 Skąd: zza rogu
|
Wysłany: Wto 24 Gru, 2019 19:35
|
|
|
zbrojenia trwają |
_________________ chcieć to móc... |
|
|
|
|
Makowiecki
Hej! Przekroczyłem tysiąc!
Auto:: Nexia GSi
Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 3588 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Wto 24 Gru, 2019 23:47
|
|
|
No i to są swięta |
_________________ Była piękna zielona 149,6 Ps & 188,8 Nm GSi
Jest złoty Gruz 2.5 V6 |
|
|
|
|
jabol97
Świeżak
Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017 Posty: 149 Skąd: Stasiówka
|
Wysłany: Nie 08 Mar, 2020 18:20
|
|
|
Gdzieś między świętami założyłem poduszkę i regulowaną kolumnę kierownicy do Nexii. Później szukałem i czekałem na osłony do wersji z regulacją, udało się dorwać, ale bez jednej. W międzyczasie trzeba będzie jeszcze coś pokombinować z luką między kierownicą a osłonami, bo ta poduszka to składak i nic nie jest z Nexii
Wszystko działa jak należy
Dodatkowo myślę nad wydechem i zmianą zaworów na większe, ale tu pojawiają się kolejne schody. |
|
|
|
|
Olaf
Administrator
Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 23944 Skąd: zza rogu
|
Wysłany: Nie 08 Mar, 2020 19:15
|
|
|
ciekawa przeróbka |
_________________ chcieć to móc... |
|
|
|
|
Makowiecki
Hej! Przekroczyłem tysiąc!
Auto:: Nexia GSi
Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 3588 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Wto 10 Mar, 2020 12:12
|
|
|
Ło kurde Jeszcze powiedz że sterowanie radiem to padne na kolana |
_________________ Była piękna zielona 149,6 Ps & 188,8 Nm GSi
Jest złoty Gruz 2.5 V6 |
|
|
|
|
jabol97
Świeżak
Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017 Posty: 149 Skąd: Stasiówka
|
Wysłany: Wto 10 Mar, 2020 19:29
|
|
|
Sterowanie radiem jak najbardziej Kierownica pochodzi z Chevroleta Lacetti/Daewoo Nubiry 3 (różnią się nazwą i znaczkiem), zdecydowałem się na poduchę z Nubiry, żeby był znaczek kapusty. Taśma i jej uchwyt również są z Nubiry 3, ale takie same są w Lanosie, różnią się tylko ilością przewodów, bo w Lanosie nie było innych pierdół na kierownicy. Wiązka i sterownik są z Lanosa, jako że nie udało mi się znaleźć wiązki i uchwytu pod sterownik od Nexii. Panel sterowania radiem podłączony pod Pioneera, funkcje na panelu to wyłączanie/wybór źródła, zmiana częstotliwości/przewijanie +, zmiana częstotliwości/przewijanie -, głośność +, głośność -. Pomysł zapożyczony od jednego Ukraińca Dodatkowo myślałem nad tempomatem, ale ciężko u nas dostać pasujący sterownik tempomatu. |
|
|
|
|
Makowiecki
Hej! Przekroczyłem tysiąc!
Auto:: Nexia GSi
Dołączył: 20 Kwi 2009 Posty: 3588 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Czw 12 Mar, 2020 08:01
|
|
|
Osz karwa |
_________________ Była piękna zielona 149,6 Ps & 188,8 Nm GSi
Jest złoty Gruz 2.5 V6 |
|
|
|
|
Roxon40
Pierwszy Dobrowolnie Zbanowany
Auto:: Była Nexia 2.0 8V GLE/GSi
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 7106 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Pią 13 Mar, 2020 19:28
|
|
|
No kiera ze sterowaniem robi robotę. |
_________________ Było Daewoo Nexia 2.0 GLE/GSi |
|
|
|
|
jabol97
Świeżak
Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017 Posty: 149 Skąd: Stasiówka
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2020 09:39
|
|
|
Powoli prace idą do przodu. Ostatnio założyłem short shifter, na dniach wpadnie wydech 2'' z kolektorem 4-2-1, do tego na montaż i malowanie czekają dokładka przedniego zderzaka i lotka na tylną klapę. |
|
|
|
|
Olaf
Administrator
Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 23944 Skąd: zza rogu
|
Wysłany: Pią 22 Maj, 2020 10:59
|
|
|
tak trzymaj, niewiele juz nexii zostalo, tym bardziej cieszy kolejna sprawna i zadbana
ciekawe kiedy bedzie mozna zlot jakis zrobic, bo chwilowo to niewykonalne
oj, tesknie za browarem zlotowym... |
_________________ chcieć to móc... |
|
|
|
|
AdiN
Ciagle mi malo :P
Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 9054 Skąd: OFF-ROAD SERVICE
|
Wysłany: Sob 23 Maj, 2020 15:19
|
|
|
Dawaj fotki |
_________________
|
|
|
|
|
jabol97
Świeżak
Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017 Posty: 149 Skąd: Stasiówka
|
Wysłany: Pon 06 Lip, 2020 14:59
|
|
|
AdiN, na spojlery trzeba poczekać. Póki co zrobione zawieszenie. Lewa zwrotnica rdzewiała, a znajomy za friko oddał mi zwrotnicę z Astry, więc trzeba było tylko piastę i łożysko dokupić, bo była pod 14'' koła, ale przy okazji rozwiązał się problem ze złym kątem na lewym kole, po zmianie jest prawie identyczny jak z prawej. Wpadły nowe sprężyny z Astry F, amortyzatory gazowe, poduszki, gniazda sprężyn, zwrotnice wypiaskowane i wymalowane, do tego wpadł stabilizator z lanosa. W Nexii średnica 19mm, w lanosie 25, po pierwszych próbach zauważalna różnica w prowadzeniu, po zjechaniu na pobocze już nie czuć uderzenia, ale do tego pewnie przyczyniły się również amortyzatory jak i sprężyny, bo stare były wygniecione mocno. A do tego kolektor 4-2-1, dolot powietrza ze zderzaka i wydech 2''. Temperatura na czujniku taka jak na zewnątrz, wcześniej z powietrzem spod maski było przynajmniej 10°C więcej. Do ogarnięcia teraz mapa, bo wtryski za mało podają, na próbę wrzuciłem od Nubiry 2.0, póki stoponiowo gazu dodaję, to ciągnie lepiej, ale z butem w podłodze przylewa silnik i przy zejściu na wolne go dusi. W każdym bądź razie wydech trzyma się stabilnie, zero drgań, jest na dwóch tłumikach przelotowych, ale chodzi dość cicho
|
|
|
|
|
|