Poprzedni temat «» Następny temat
Zmiana glowicy i walka w nexi 1.5 8v
Autor Wiadomość
pkpintercity 
Świeżak


Auto:: nexia
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 46
Skąd: gliwice
Wysłany: Sro 21 Kwi, 2021 15:41   Zmiana glowicy i walka w nexi 1.5 8v

Witam wszystkich, mam do was pytanko. Otóż posiadam nexie 1.5 8v w lpg. Po przeczytaniu paru innych tematów na temat zalozenia glowicy walka i kolektora z lanosa 1.5 8v. Ze niby polepsza sie troszke kultura samochodu. A z racji tego ze podczas wymiany swiec jedna poszla krzywo i mam bardzo slaby gwint w glowicy wiec musialbym ją dac do roboty a wiadomo przy okazji planowanie i nie wiadomo jak zawory. Wiec czy moze lepiej kupic glowice z lanosa dac ja do zrobienia i zalozuc do nexi. Przy okazji tej roboty dac wałek z lanosa wiem ze trzeba wyfrezowac wyciecie pod aparat zaplonowy. Oraz z racji ze kolektor wydechowy do zeliwny kloc ktory jest lipny na maxa mozna tez przy okazji zmienic. I prosze was o porade czy ma to sens wogole oraz czy ktos moze powiedziec jak dokladnie wyfrezowac to w wałku pod aparat. Czy to jest tylko kwestia przylozyc walek z nexi do walka z lanosa i dac do zrobienia. Swapa robic nie bede. Ale chce smigac dalej nexia bardzo fajne auto a ze nawer mam je dalej zadbane niepognite to chcialbym latem zrobic jej konserwacje pomalowac raptorem i wlasnie odrazu ogarnac silnik zeby chodz troszke lepiej szła. Mysle jeszcze nad przeniesieniem ukladu dolotowego przed grill aby lapąc zimne powietrze. I tu tez pytanko was, warto dawac wkladke pipercossa oraz wywalac rezonatory czy lepiej je zostawic????. Chcialem wam bardzo podziekowac za wszelkie porady i z gory dziekuje za pomoc.
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23939
Skąd: zza rogu
Wysłany: Sro 21 Kwi, 2021 17:03   

najpierw nexia.pl potem elektroda, tu, na koniec daewoo forum.
http://forum.nexia.pl/viewtopic.php?f=5&t=3948
https://www.elektroda.pl/...c.php?t=3798664
http://daewooforum.pl/temat84854.html
nie wiem czy ktos to juz przerabial...
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
AdiN 
Ciagle mi malo :P


Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 9053
Skąd: OFF-ROAD SERVICE
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2021 06:36   

Olaf, myślałem ze Ty masz taka modyfikacje, a jak nie to Stif ;)
_________________
;)
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23939
Skąd: zza rogu
Wysłany: Pią 23 Kwi, 2021 08:04   

Z tego co pamietam, to wałek z corsy chyba. Zresztą trza by spytac stifa, a on tu rzadko.
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
jabol97 
Świeżak


Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 149
Skąd: Stasiówka
Wysłany: Sob 24 Kwi, 2021 13:07   

Głowica z Lanosa dopręży silnik, ma dłuższe zawory, dodatkowo na uszczelce z Nexii wyjdzie jakieś 10,2:1 (jest cieńsza niż z Lanosa). Co do różnicy w wałkach to zbytnio się nie wypowiem, ponoć w A15SMS krzywki na wydechu były tej samej wysokości, co na ssących, ale pewności brak.

https://www.otomoto.pl/of...-ID6DKIx6.html?
Tu jest np. nowy wałek i ma już wycięcie pod aparat. Dla jasności, żaden frez Ci tego nie zrobi, trzeba szukać szlifierza, który zajmuje się ostrzeniem narzędzi itp. Ogarnięta osoba pomierzy sobie względem kołka, na który nakłada się koło wałka rozrządu i bez problemu zrobi, po znajomości płaciłem 20 zł.
Przy okazji możesz założyć kolektor ssący z Lanosa, prawie p&p, trzeba zmienić górne szpilki w głowicy lub podłożyć podkładki, lecz wtedy delikatnie wadzą o wtryskiwacze. Przy zmianie głowicy, problem z głowy. Nie pamiętam też, ale chyba mam odrobinę dłuższy pasek alternatora, z racji innej łapy alternator wadzi o kolektor przy ustawieniu do założenia paska. Jest dużo lepiej wykonany, spawany z rur zamiast odlewu, po tej zmianie silnik lepiej wkręca się na wysokie obroty (albo to moje placebo :mrgreen: ). Prócz wałka z Lanosa możesz też szukać wałka z Kaddeta, 13NB, 13N albo "najlepszy" z 13S (wybitą ma literkę B) - ten seryjnie ma najdłuższe czasy otwarcia, taki sam jest w silniku C16SE, który był w Corsie A i Astrze F, ponoć C14SE ma być taki sam, ale też brak potwierdzenia na to.

Po zmianie na ssący z Lanosa i wałek na C16SE na pewno jest o wiele lepsza góra, od 3,5 tys, do samego końca równo ciągnie, minus to do 2.500 obrotów wiele się nie dzieje. Przy zmianie kolektora wydechowego licz się z kosztami, przynajmniej 300 zł za kolektor i flanszę, do tego łącznik elastyczny, robocizna i warto zainwestować w bandaż, bo w upalne dni nawet przy spokojnej jeździe podnosi mocno temperaturę. Czy coś dał? Pewnie tak, ale tu już nie było to tak bardzo odczuwalne. Planuję się kiedyś wybrać na hamownię, zanim silnik wyleci z budy.

Przy zmianie wałka na któryś z Opla konieczne doprężenie silnika, w innym wypadku ludzie narzekali, że ciągnie dopiero od 4.500, do tego trzeba by zrobić mapę, albo bardzo długo czekać, aż sterownik sobie korekty odpowiednie zrobi, a po odpięciu akumulatora od nowa...
Zimne powietrze gorzej nie zrobi, sprawdzałem kiedyś i nawet w deszczu, przy 16 stopniach C, czujnik pokazuje średnio 10 stopni więcej. Nie badałem na hamowni, ale według mnie rezonatory są tylko po to, by jak sama nazwa wskazuje wyciszyć rezonans. Przy obrotach do 2,5 tys. słychać "buczenie" przy bucie w podłodze.
Ostatnio zmieniony przez jabol97 Nie 25 Kwi, 2021 12:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
  Podziel się na:               
oprawca_1978 
Ogarnięty


Auto:: śp. Nexia 1998 sedan 299 kkm LPG
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 434
Skąd: Polska
Wysłany: Nie 25 Kwi, 2021 08:37   

Niewiele ci to da. Gdzieś na allegro znalazłem właśnie wałek SOHC do Lanosa 1.4 za 105 PLN. Ma wycięcie i otwór na kołek. Jak już głowica zdjęta, to przynajmniej dotrzyj zawory, ale wcześniej sprawdź je na luz na prowadnicach. Mi na przykład w Nexii sohc po 299 kkm przebiegu, w tym jakieś 200 kkm na gazie, powypalało zawory, ale ssące, nie wydechowe (dziwne), w tym jeden zawór ssący był na prowadnicy nieco przytarty, ale nie tragicznie, wystarczyłoby, gdybym używał ich ponownie, dotrzeć toto pastą polerską i byłby git, to nie było zużycie mechaniczne, a jakiś paproch musiał tam się dostać i porobił artystyczne smugi. Głowica, jak używana, to planowanie obowiązkowe, ale warto zjechać minimum materiału, tylko wyrównać powierzchnię. Uszczelniacze zaworów do wymiany, warto też rozebrać w atomy popychacze, wymyć je w środku w nafcie czy tam innym środku i sprawdzić, czy dobrze trzymają zaworki kompensatorów, popychacz złożony po zwilżeniu jego elementów olejem, ale nie zalany, ściskany w palcach ma sprężynować poduszką powietrzną i nie ma prawa to powietrze z niego uciekać, a same powierzchnie nie mogą być przytarte, nie może się toto zacinać. Tam są najprostsze pod słońcem zaworki kulkowe, kulka, sprężynka i blaszka, którą można wyjąć i zaworek rozłożyć. Proste jak szczanie z wiatrem. Przy pierwszym odpaleniu, jak nie zalejesz wstępnie popychaczy, to może być kłopot z odpaleniem silnika, bo z racji pustych popychaczy zawory prawie nie będą się otwierać. Nie baw się w jakiś tuning czy swaping tego silnika, to nie ma sensu bo wiele z tego nie osiągniesz i będą to co najwyżej złudzenia. Jak masz zdjętą głowicę, to warto też wyjąć tłoki, wystarczy michę odkręcić, pięć minut roboty i tłoki masz w łapach. Warto je obejrzeć, zdjąć (umiejętnie) pierścienie i wyczyścić rowki w tłokach z syfu, który może tam już jest. Przy zakładaniu pierścieni zadbaj o dokładne rozłożenie zamków pierścieni, wszystkich, zamków pierścienia olejowego i zamka ekspandera również, to wszystko jest ściśle opisane i ważne, bo inaczej moga być kłopociki.
 
 
  Podziel się na:               
pkpintercity 
Świeżak


Auto:: nexia
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 46
Skąd: gliwice
Wysłany: Pon 26 Kwi, 2021 23:23   

Nie nie , glowicy jeszcze nie sciągałem dopiero bede sie do tego przymierzał. Oczywiscie glowica zdjeta pelny serwis czy planowanie do tego zawory prowadnice i plus tulejowanie 1 swiecy padl gwint. No popychacze musze wyjac klepie najbardziej na zimnym 1 cylidener od strony apararu wiec trzeba robic. I dlatego myslalem wlasnie o zmianie glowicy na glowice z lanosa plus walek ale tu jest dylemat czy cos ugra wiecej?? Czy lepiej poprostu ogarnac do porzadku to co mam i smigac. No wlasnie a jest sens wogole wtedy zmieniac kolektory na lanosowskie nie zmieniajac glowicy ?? Ten walek z auckji to juz gotowy do nexi w sensie po aparat tylko z drugiej strony trzeba wywiercic otwor pod srube od kola rozrzadu? Rezonatory no wlasnie kiedys na probe wywalilem ten jeden z nadkola to buczalo mega w aucie i mialem wrazenie ze dól sie jeszcze bardziej pogorszył. Myslalem dodatkowo czy nie zmienic na wkladke pipercrossa. Moze troszke odetka silnik odrazu mam kupiony nowy parownik to tez moze troszke zmieni prace auta stary ma juz ponad 100kk nalatane niestety ale mam tylko 2gen lpg. Wiec zwezka w dolocie. A co to olafa. Dlaczego wszedzie te same watki?? Powiedzmy sobie jasno te fora powoli umieraja coraz mniej ludzi ma nexie lanosy itp duzo linkow czy zdjec dawno padło coraz mniej ludzi sie udziela, bo zmienili auto i sie zegnają. Przed nexia mialelem podlka to byl rok 2010 forum fso żylo mnostwo ludzi aktywnych, porady , wątki opisy zdjecia cala masa czesci do kupienia za smieszne pieniadze a teraz DEAD nic sie tam nie dzieje. Dlatego zakladam wszedzie bo szukam w kazdym mozliwie dostepnym miejscu informacji. Tak samo jak wszedzie szukam czy fotele z omegi B wejda mi do nexi. Wiem ze pewnie trzeba przerabiac prowadnice bo ktos rzucil takie haslo. Byl o tym watek byly opisy ktore znikly byly schematy jak zrobic prowadnice. I co nie ma padlo pisalem do tych osob niestety nie maja juz tego albo konta usuniete. Ale ok . Takie male sprostowanie dlaczego szukam wszedzie. A teraz chce wam wszystkim podziekowac za inforamcje oraz wiedze ktorą tu dajecie i dodatkowo mam wbitego klina co robic w takim razie dalej hah. Czy naprawic fabryke i ogarnac czy bawic sie w tajle z lanosa i moze cos to da albo i nie tyle ze utopie kase. Bo sa 2 sprzeczne informacje hah.
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23939
Skąd: zza rogu
Wysłany: Wto 27 Kwi, 2021 01:13   

spooko ;) tylko na elektrodzie to obowiazkowo trzeba poprawna polszczyzna ze znakami przestankowymi itp za czym nie przepadam ;)
a propos rezonatorow, ja mam wszystkie wywalone, ale do kompletu jest stozek i wydech razem dobrane. i to tylko pod katem dzwieku auta, a nie osiagow, niemniej nie sa pogorszone osiagi na szczescie. kiedys probowalem wkladki,ale nie sprawdzalo sie,ani pod wzgledem dzwieku, ani osiagow. stozek przynajmniej dlugofalowo wychodzi taniej niz nawet fabryczny filtr, ktory trzeba planowo wymieniac, a stozek tylko myjesz w odpowiednim preparacie i jedziesz dalej.
tylko uprzedzam pytanie, nie mam gazu. kata tez nie :P
prowadnice... jest inny rozstaw. ja mam fotele z vectry i faktycznie cos tam bylo zmieniane, ale conajmniej 10-12 lat temu, wiec nie pamietam, bo dziala bez zmian od tylu lat...
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
stif 
Hej! Przekroczyłem tysiąc!


Auto:: nexia
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 1438
Skąd: piła
Wysłany: Wto 27 Kwi, 2021 04:08   

pkpintercity - zadzwoń do mnie około 18 dzisiaj to wszystko ci wyjaśnię . Za dużo pisania . Mój telefon - 607568102 Powiem tylko że głowica i wałek plus kolektory z lanosa jak najbardziej wymienić . Co do szczegółów to przez fona.
_________________
Szukasz części - nowe ,używane -pisz na PW
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23939
Skąd: zza rogu
Wysłany: Wto 27 Kwi, 2021 06:38   

No to się pojawił nasz ekspert, pkp, masz wobec tego z górki z pierwszej ręki :)
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
pkpintercity 
Świeżak


Auto:: nexia
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 46
Skąd: gliwice
Wysłany: Wto 27 Kwi, 2021 20:34   

Super dziekuje slicznie z odzew i za wyrozumiałosc. Stif zadzwonie do ciebie jutro to pogadamy. Bede wszystkim wdzieczny za pomoc i mama nadzieje ze ja tez kiedys jeszcze pomoge w takich tematach chodz juz raczej malo nexi jezdzi dlatefo chce moja robic aby smigala jeszcze dlugooooo. Dziekuje i bede tu pisal co i jak

[ Dodano: Sro 28 Kwi, 2021 20:22 ]
Pytanko czy ten wałek jest oryginalny ?? Ale to tez walek ma juz to wyfrezowane ??? Bo nie wiem jak to wyglada
 
 
  Podziel się na:               
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Opracowanie graficzne: Grosio


2011 © nexiomania.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone, kopiowanie bez zgody autora zabronione! Strona Głowna | Pomoc | Kontakt | Na górę