Sterowanie zaworem podciśnienia |
Autor |
Wiadomość |
carl123
Hej! Przekroczyłem tysiąc!
Auto:: Daewoo NEXIA
Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 2000 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Pią 19 Lis, 2021 21:03 Sterowanie zaworem podciśnienia
|
|
|
Pytanie głównie do Olafa i Krisa bo się znają na elektronice trochę.
Potrzebuje zbudować coś co będzie działało trochę jak shift light.
Potrzebuje urządzenie w którym potencjometrem będę mógł sobie ustawić wartość od jakich obrotów silnika będzie podawać sygnał na zawór powodując jego otwarcie.
Mianowicie na przykład ustawiam sobie że od 4tys się zawór będzie otwierał a jak spadnie poniżej 4 tys zawór będzie zamykany. |
_________________ Daewoo Nexia Sedan GLE 20XE
Daewoo Nexia HB GTX A15MF
Daewoo Nexia Sedan GLX A15MF
|
|
|
|
|
Olaf
Administrator
Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 23981 Skąd: zza rogu
|
Wysłany: Pią 19 Lis, 2021 22:47
|
|
|
To czego szukasz to dyskryminator okienkowy. zazwyczaj sa dwa komparatory dla dolnej i gornej granicy zadanego napiecia,wtedy przekazniki na koncu ukladu jeden sie wlacza, drugi wylacza po przejsciu dolnego progu, a po przejsciu gornego pierwszy sie wylacza, a drugi zalacza.
tu powinien byc jeden komparator porownujacy "zadane " napiecie ( w tym wypadku z mozliwoscia regulacji) i przelaczajacy jeden przekaznik. tradycyjny lub elektroniczny. I do tego trza skorelowac sygnal z cewki dajacy impulsy zamienione na napiecie rosnace w miare wzrostu obrotow z wejsciem tego komparatora. poczytaj w googlach, ew. poszukaj gotowych plytek na allegro, w sklepach elektronicznych w necie, w conradzie, o ali nie wspomne bo wtedy idzie ze 2 miesiace. |
_________________ chcieć to móc... |
|
|
|
|
Sysiu
Ciagle mi malo :P
Auto:: VW Passat
Dołączył: 31 Maj 2008 Posty: 12087 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pon 23 Maj, 2022 20:56
|
|
|
Co to za zawór, ktory ma sie otwierać i zamykać? Przekazniki nie beda tu dobre bo jak np bedzie trzymal 4tys obrotów to one zgłupieją |
_________________ Była: Nexia 1,5 8V + LPG
Była: Astra H kombi 1,7 CDTi
Jest: Passat B7 2.0TDI |
|
|
|
|
|