Faluje na wolnych obrotach |
Autor |
Wiadomość |
MateuszNexia
Świeżak
Auto:: Nexia 1.5 8V
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 13 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pią 17 Cze, 2022 07:02 Faluje na wolnych obrotach
|
|
|
Witam
Nexia 1.5 8v
W trasie wyskoczył check engine
Po zrobieniu zworki na złączu diagnostycznym wymigał mi błąd 42 czyli "niesprawny układ zapłonowy"
Objaw jest taki że auto po rozgrzaniu na jałowych obrotach faluje. Na zimnym pracuje równo.
Ma moc i podczas jazdy wszystko jest OK, tylko na postoju łapie czkawkę. Pracuje ok. 10 sekund równo i nagle zaczyna się dusić tak jakby miał prawie zgasnąć, wyrównuje obroty i po kolejnych 10 sekundach znowu łapie dołek i tak w kółko.
Jeszcze zauważyłem, że delikatnie ciężej odpala. Wcześniej palił od strzała, a teraz muszę go kręcić z 2 sekundy nim załapie.
Na chwilę obecną zrobiłem układ paliwowy. Wstawiłem nowy filtr paliwa oraz oczyściłem siateczkę pompy w baku. Poprawy brak. |
|
|
|
|
Olaf
Administrator
Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 23939 Skąd: zza rogu
|
Wysłany: Sob 18 Cze, 2022 10:28
|
|
|
na poczatek zrob prawidlowy reset. jesli znow wyskoczy po jakims czasie ten blad to do sprawdzenia kable, swiece. "uklad zapłonowy" |
_________________ chcieć to móc... |
|
|
|
|
MateuszNexia
Świeżak
Auto:: Nexia 1.5 8V
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 13 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Sob 18 Cze, 2022 12:38
|
|
|
Robiłem już kilka razy reset przez odłączanie klemy.
Na początku check się nie świeci, ale jak zacznie już łapać temperaturę to się zapala.
Poczyściłem pod maską wszystkie złącza, wyczyściłem krokowiec w dolocie; grzybek był mocno brudny. Pomierzyłem cewkę zapłonową i jest OK.
Nie wiem jak pomierzyć tą okrągłą ceweczkę w aparacie zapłonowym. Zdjęcia w książce są słabe.
Jedną sondę wkładam we wtyczkę impulsatora, a drugą na obudowe czy do czego?
|
|
|
|
|
Olaf
Administrator
Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 23939 Skąd: zza rogu
|
Wysłany: Nie 19 Cze, 2022 14:31
|
|
|
tam sa 2 piny w kostce. po odpieciu mierzysz opornosc na obu pinach, to jest opornosc cewki impulsatora. a miedzy jednym pinem a masą mierzysz opornosc izolacji.
ale... albo cewka ma przerwe i auto stoi, albo jak masz slanba izolacje do masy to np w deszczu, na wilgotnosci przerywa i staje, a jak obeschnie to normalnie jedzie. mialem oba przypadki, wiec raczej bym wykluczyl ceweczke impulsatora. oberzyj kopulke, weglik, czy cos sie nie sypie. kable kiedy zmieniales ostatnio? ja bym kupil nowa kopulke na wszelki wypadek, to nie taki duzy koszt, zmienil kable (kiedy ostatnio zmieniales?) i obejrzal swiece (kiedy ostatnio zmieniales?)
modul masz sprawny jak widac. wiecej rzeczy do sprawdzenia nie ma. |
_________________ chcieć to móc... |
|
|
|
|
AdiN
Ciagle mi malo :P
Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 9053 Skąd: OFF-ROAD SERVICE
|
Wysłany: Nie 19 Cze, 2022 18:47
|
|
|
Jak się rozgrzeje i zaczyna kuleć to czujnik położenia wału ma taki objaw |
_________________
|
|
|
|
|
MateuszNexia
Świeżak
Auto:: Nexia 1.5 8V
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 13 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Nie 19 Cze, 2022 19:48
|
|
|
Mierząc impulsator pomiędzy dwoma pinami, miałem 800 ohm. Łączyłem jeszcze każdy z pinów do różnych metalowych elementów wewnątrz aparatu i na żaden nie było przejścia.
Cewkę zapłonową mierzyłem i wszystkie wyniki były prawidłowe. Jak falowanie wystąpiło to auto jeszcze nie jeździło w deszczu, więc o żadnej wilgoci nie ma mowy.
W kopułce był dość duży nalot na stykach, z grubsza to poczyściłem. Świece są stare, kable były zmieniane z 5 lat temu. Auto dużych przebiegów nie trzaska. Jeszcze nadmienię że to falowanie występuje w powtarzalnych odstępach czasu, na walniętych świecach albo przewodach sądzę że falował by losowo. Ale sprawdzę to i przełożę sprawny komplet świec i przewodów z innego auta.
Czy napewno w tym motorze jest czujnik wału? Patrzałem w serwisówce i nie znalazłem żadnej wzmianki na temat tego czujnika. Moja nexia jest z rocznika 1996 i nie ma tu nawet EGR'u |
|
|
|
|
Olaf
Administrator
Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 23939 Skąd: zza rogu
|
Wysłany: Pon 20 Cze, 2022 15:32
|
|
|
zdaje sie ze lanos i nubira mialy. |
_________________ chcieć to móc... |
|
|
|
|
MateuszNexia
Świeżak
Auto:: Nexia 1.5 8V
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 13 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pon 20 Cze, 2022 18:02
|
|
|
Gruntownie doczyściłem styki w kopułce oraz węglik, założyłem inny komplet świec i kabli... dalej faluje.
Dopiero jak złapie 80-90 stopni to zaczyna mu odbijać, do tego czasu chodzi równo. |
|
|
|
|
Olaf
Administrator
Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 23939 Skąd: zza rogu
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2022 13:47
|
|
|
u mnie od lat jakby co jakis czas gubil jeden zapłon, nawet zima to widac po parze z rury, co jakis czas puszcza kółeczko z pary
wolne obroty trzyma dobrze? jesli krokowiec wyczyszczony to... nie mam wiecej pomysłow, dalej to juz tylko stif moze pomoc |
_________________ chcieć to móc... |
|
|
|
|
MateuszNexia
Świeżak
Auto:: Nexia 1.5 8V
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 13 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2022 13:53
|
|
|
Nim nie zacznie świrować to wolne obroty ma dobre.
Popatrzę jeszcze czy nie łapie gdzieś lewego powietrza, a jak nie to zacznie się epopeja wymieniania sprawnych części. |
|
|
|
|
stif
Hej! Przekroczyłem tysiąc!
Auto:: nexia
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 1438 Skąd: piła
|
Wysłany: Czw 23 Cze, 2022 03:39
|
|
|
Wymień modół zapłonowy |
_________________ Szukasz części - nowe ,używane -pisz na PW |
|
|
|
|
MateuszNexia
Świeżak
Auto:: Nexia 1.5 8V
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 13 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pią 24 Cze, 2022 10:59
|
|
|
ok, a czy można sprawdzić moduł na rezystancję? W literaturze nie znalazłem nic na ten temat.
Jeszcze sprawdziłem co się stanie jak będę odpinał wtyczki z poszczególnych czujników podczas falowania i gdy odpiąłem MAP sensor na grodzi to obroty się uspokoiły. Sprawdziłem rurkę podciśnienia do czujnika i była szczelna.
W międzyczasie dokładnie umyłem przepustnicę i uszkodziłem krokowca. Jeszcze parę dni temu po wyczyszczenie działał ładnie, a teraz jak go wyciągnąłem po raz drugi to stał dęba. I przy próbie rozruszania go, uszkodziłem. Miałem oryginał z napisem "assembled in mexico", chciałem zamówić na allegro zamiennik ale w opisie aukcji znalazłem komunikat że zamienniki nie są kompatybilne z tymi mexico. Czyli co, pozostaje mi szukać tylko oryginału? Te krokowce występowały jeszcze w matizach, nubirach i innych wypustach daewoo. Nie będzie problemu jak kupię czujnik na pierwszy montaż od matiza? |
|
|
|
|
Olaf
Administrator
Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 23939 Skąd: zza rogu
|
|
|
|
|
MateuszNexia
Świeżak
Auto:: Nexia 1.5 8V
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 13 Skąd: pomorskie
|
|
|
|
|
Olaf
Administrator
Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 23939 Skąd: zza rogu
|
Wysłany: Sob 25 Cze, 2022 08:57
|
|
|
nie mam pojecia. w katalogu czesci nexii jest tylko jeden numer ten zaczynajacy sie od 170 dla wszystkich opcji i wersji auta.
ale przyznam nie slyszalem o made in mexico, mialem oryginal korea, jak zaczal sie kaszanic, kupilem na szybko zamiennik i po tygodniu juz stawal. wiec bylo na szybko znowu szukanie made in korea, zalozony i zapomnialem o problemach.
najprosciej by bylo wlasnie sprzedawce zapytac o to, skoro zaznacza ze nie mozna tak zamienic. |
_________________ chcieć to móc... |
|
|
|
|
MateuszNexia
Świeżak
Auto:: Nexia 1.5 8V
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 13 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Sob 25 Cze, 2022 15:20
|
|
|
Zapytałem sprzedawcę i dostałem taką odpowiedź:
Cytat: | Witam
Silniczki z Meksyku mają dłuższy trzpień. |
Wszystkie krokowce są oznaczone tak samo i teraz nie wiadomo który ma dłuższy, a który krótszy.. Loteria
A oryginał, który miałem wyglądał tak:
|
|
|
|
|
Olaf
Administrator
Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 23939 Skąd: zza rogu
|
Wysłany: Sob 25 Cze, 2022 15:54
|
|
|
osz w dupe.... ten sam numer czesci... faktycznie loteria.
ale - jesli chodzi o trzpien z grzybkiem - to sie reguluje na wysuniecie jak pamietam... dobrze pamietam? pare lat temu wymienialem, chyba nawet to stif mi podeslal od siebie oryginal koreanski. |
_________________ chcieć to móc... |
|
|
|
|
MateuszNexia
Świeżak
Auto:: Nexia 1.5 8V
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 13 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Nie 26 Cze, 2022 22:58
|
|
|
Tak, na forumach piszom że trzeba ustawić grzybek na 28mm, ale jeśli masz krótszy trzpień to nie domknie ci przejścia. Gdzieś widziałem problem że gościowi po wymianie krokowca wolne obroty podskoczyły na 3000rpm. ...No właśnie dlatego.
Swoją drogą do końca nie rozumiem dlaczego trzeba regulować wysunięcie trzpienia, przecież krokowiec sam sie potrafi wyregulować |
|
|
|
|
Olaf
Administrator
Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 23939 Skąd: zza rogu
|
Wysłany: Pon 27 Cze, 2022 20:16
|
|
|
ustawiasz pozycje startowa. i bedzie sie sam regulować wokół tej wartości, którą najpierw trzeba zadac. |
_________________ chcieć to móc... |
|
|
|
|
MateuszNexia
Świeżak
Auto:: Nexia 1.5 8V
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 13 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pią 01 Lip, 2022 23:58
|
|
|
Wybrałem zamiennik firmy SKV i na szczęście na długość są takie same. Z niewiadomych przyczyn producent zastosował dużo bardziej miękką sprężynę. Kwestia innej mocy silniczka czy oszczędność materiału? ... nie wiem
Wstawiłem też nowy moduł zapłonowy jak poradził kolega stif i do chwili obecnej problem z falowaniem nie wystąpił.
Muszę jeszcze zrobić traskę aby mieć 100% pewności, ale wstępnie wydaje się że usterka została zażegnana.
|
|
|
|
|
AdiN
Ciagle mi malo :P
Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 9053 Skąd: OFF-ROAD SERVICE
|
Wysłany: Nie 03 Lip, 2022 21:31
|
|
|
Sprężynka jak z długopisu |
_________________
|
|
|
|
|
MateuszNexia
Świeżak
Auto:: Nexia 1.5 8V
Dołączył: 20 Lip 2021 Posty: 13 Skąd: pomorskie
|
Wysłany: Pon 04 Lip, 2022 10:47
|
|
|
ale jak na razie działa. Myślałem żeby dać tą starą grubszą ale jak już wspomniałem nie wiem czym to jest przez producenta podyktowane.
Oszczędnością na materiale czy silniczek rzeczywiście jest słabszy od oryginału |
|
|
|
|
|