Poprzedni temat «» Następny temat
Faluje na wolnych obrotach
Autor Wiadomość
MateuszNexia 
Świeżak


Auto:: Nexia 1.5 8V
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 13
Skąd: pomorskie
Wysłany: Pią 17 Cze, 2022 07:02   Faluje na wolnych obrotach

Witam
Nexia 1.5 8v
W trasie wyskoczył check engine
Po zrobieniu zworki na złączu diagnostycznym wymigał mi błąd 42 czyli "niesprawny układ zapłonowy"
Objaw jest taki że auto po rozgrzaniu na jałowych obrotach faluje. Na zimnym pracuje równo.
Ma moc i podczas jazdy wszystko jest OK, tylko na postoju łapie czkawkę. Pracuje ok. 10 sekund równo i nagle zaczyna się dusić tak jakby miał prawie zgasnąć, wyrównuje obroty i po kolejnych 10 sekundach znowu łapie dołek i tak w kółko.
Jeszcze zauważyłem, że delikatnie ciężej odpala. Wcześniej palił od strzała, a teraz muszę go kręcić z 2 sekundy nim załapie.

Na chwilę obecną zrobiłem układ paliwowy. Wstawiłem nowy filtr paliwa oraz oczyściłem siateczkę pompy w baku. Poprawy brak.
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23939
Skąd: zza rogu
Wysłany: Sob 18 Cze, 2022 10:28   

na poczatek zrob prawidlowy reset. jesli znow wyskoczy po jakims czasie ten blad to do sprawdzenia kable, swiece. "uklad zapłonowy"
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
MateuszNexia 
Świeżak


Auto:: Nexia 1.5 8V
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 13
Skąd: pomorskie
Wysłany: Sob 18 Cze, 2022 12:38   

Robiłem już kilka razy reset przez odłączanie klemy.
Na początku check się nie świeci, ale jak zacznie już łapać temperaturę to się zapala.

Poczyściłem pod maską wszystkie złącza, wyczyściłem krokowiec w dolocie; grzybek był mocno brudny. Pomierzyłem cewkę zapłonową i jest OK.
Nie wiem jak pomierzyć tą okrągłą ceweczkę w aparacie zapłonowym. Zdjęcia w książce są słabe.
Jedną sondę wkładam we wtyczkę impulsatora, a drugą na obudowe czy do czego?

 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23939
Skąd: zza rogu
Wysłany: Nie 19 Cze, 2022 14:31   

tam sa 2 piny w kostce. po odpieciu mierzysz opornosc na obu pinach, to jest opornosc cewki impulsatora. a miedzy jednym pinem a masą mierzysz opornosc izolacji.
ale... albo cewka ma przerwe i auto stoi, albo jak masz slanba izolacje do masy to np w deszczu, na wilgotnosci przerywa i staje, a jak obeschnie to normalnie jedzie. mialem oba przypadki, wiec raczej bym wykluczyl ceweczke impulsatora. oberzyj kopulke, weglik, czy cos sie nie sypie. kable kiedy zmieniales ostatnio? ja bym kupil nowa kopulke na wszelki wypadek, to nie taki duzy koszt, zmienil kable (kiedy ostatnio zmieniales?) i obejrzal swiece (kiedy ostatnio zmieniales?)
modul masz sprawny jak widac. wiecej rzeczy do sprawdzenia nie ma.
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
AdiN 
Ciagle mi malo :P


Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 9053
Skąd: OFF-ROAD SERVICE
Wysłany: Nie 19 Cze, 2022 18:47   

Jak się rozgrzeje i zaczyna kuleć to czujnik położenia wału ma taki objaw :)
_________________
;)
 
 
  Podziel się na:               
MateuszNexia 
Świeżak


Auto:: Nexia 1.5 8V
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 13
Skąd: pomorskie
Wysłany: Nie 19 Cze, 2022 19:48   

Mierząc impulsator pomiędzy dwoma pinami, miałem 800 ohm. Łączyłem jeszcze każdy z pinów do różnych metalowych elementów wewnątrz aparatu i na żaden nie było przejścia.
Cewkę zapłonową mierzyłem i wszystkie wyniki były prawidłowe. Jak falowanie wystąpiło to auto jeszcze nie jeździło w deszczu, więc o żadnej wilgoci nie ma mowy.
W kopułce był dość duży nalot na stykach, z grubsza to poczyściłem. Świece są stare, kable były zmieniane z 5 lat temu. Auto dużych przebiegów nie trzaska. Jeszcze nadmienię że to falowanie występuje w powtarzalnych odstępach czasu, na walniętych świecach albo przewodach sądzę że falował by losowo. Ale sprawdzę to i przełożę sprawny komplet świec i przewodów z innego auta.

Czy napewno w tym motorze jest czujnik wału? Patrzałem w serwisówce i nie znalazłem żadnej wzmianki na temat tego czujnika. Moja nexia jest z rocznika 1996 i nie ma tu nawet EGR'u
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23939
Skąd: zza rogu
Wysłany: Pon 20 Cze, 2022 15:32   

zdaje sie ze lanos i nubira mialy.
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
MateuszNexia 
Świeżak


Auto:: Nexia 1.5 8V
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 13
Skąd: pomorskie
Wysłany: Pon 20 Cze, 2022 18:02   

Gruntownie doczyściłem styki w kopułce oraz węglik, założyłem inny komplet świec i kabli... dalej faluje.
Dopiero jak złapie 80-90 stopni to zaczyna mu odbijać, do tego czasu chodzi równo.
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23939
Skąd: zza rogu
Wysłany: Wto 21 Cze, 2022 13:47   

u mnie od lat jakby co jakis czas gubil jeden zapłon, nawet zima to widac po parze z rury, co jakis czas puszcza kółeczko z pary ;)
wolne obroty trzyma dobrze? jesli krokowiec wyczyszczony to... nie mam wiecej pomysłow, dalej to juz tylko stif moze pomoc ;)
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
MateuszNexia 
Świeżak


Auto:: Nexia 1.5 8V
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 13
Skąd: pomorskie
Wysłany: Wto 21 Cze, 2022 13:53   

Nim nie zacznie świrować to wolne obroty ma dobre.
Popatrzę jeszcze czy nie łapie gdzieś lewego powietrza, a jak nie to zacznie się epopeja wymieniania sprawnych części.
 
 
  Podziel się na:               
stif 
Hej! Przekroczyłem tysiąc!


Auto:: nexia
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 1438
Skąd: piła
Wysłany: Czw 23 Cze, 2022 03:39   

Wymień modół zapłonowy
_________________
Szukasz części - nowe ,używane -pisz na PW
 
  Podziel się na:               
MateuszNexia 
Świeżak


Auto:: Nexia 1.5 8V
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 13
Skąd: pomorskie
Wysłany: Pią 24 Cze, 2022 10:59   

ok, a czy można sprawdzić moduł na rezystancję? W literaturze nie znalazłem nic na ten temat.

Jeszcze sprawdziłem co się stanie jak będę odpinał wtyczki z poszczególnych czujników podczas falowania i gdy odpiąłem MAP sensor na grodzi to obroty się uspokoiły. Sprawdziłem rurkę podciśnienia do czujnika i była szczelna.

W międzyczasie dokładnie umyłem przepustnicę i uszkodziłem krokowca. Jeszcze parę dni temu po wyczyszczenie działał ładnie, a teraz jak go wyciągnąłem po raz drugi to stał dęba. I przy próbie rozruszania go, uszkodziłem. Miałem oryginał z napisem "assembled in mexico", chciałem zamówić na allegro zamiennik ale w opisie aukcji znalazłem komunikat że zamienniki nie są kompatybilne z tymi mexico. Czyli co, pozostaje mi szukać tylko oryginału? Te krokowce występowały jeszcze w matizach, nubirach i innych wypustach daewoo. Nie będzie problemu jak kupię czujnik na pierwszy montaż od matiza?
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23939
Skąd: zza rogu
Wysłany: Pią 24 Cze, 2022 20:52   

https://czesci.sklep.pl/pl/p/SILNIK-KROKOWY-DAEWOO-LANOS-NEXIA-ESPERO-NUBIRA/30384
to chyba oryginał powinien byc, wszystkie po 20-30-40zl to badziewne zamienniki,moga podzialac pare miesiecy, a moga kilka dni.
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
MateuszNexia 
Świeżak


Auto:: Nexia 1.5 8V
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 13
Skąd: pomorskie
Wysłany: Pią 24 Cze, 2022 22:25   

Dzięki za link, ale zastanawia mnie dlaczego zamiennik nie jest kompatybilny z mexico
Np. tu sprzedający to wyraźnie zaznacza:
https://allegro.pl/oferta/silnik-silniczek-krokowy-daewoo-lanos-nexia-nubira-11889549018
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23939
Skąd: zza rogu
Wysłany: Sob 25 Cze, 2022 08:57   

nie mam pojecia. w katalogu czesci nexii jest tylko jeden numer ten zaczynajacy sie od 170 dla wszystkich opcji i wersji auta.
ale przyznam nie slyszalem o made in mexico, mialem oryginal korea, jak zaczal sie kaszanic, kupilem na szybko zamiennik i po tygodniu juz stawal. wiec bylo na szybko znowu szukanie made in korea, zalozony i zapomnialem o problemach.
najprosciej by bylo wlasnie sprzedawce zapytac o to, skoro zaznacza ze nie mozna tak zamienic.
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
MateuszNexia 
Świeżak


Auto:: Nexia 1.5 8V
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 13
Skąd: pomorskie
Wysłany: Sob 25 Cze, 2022 15:20   

Zapytałem sprzedawcę i dostałem taką odpowiedź:
Cytat:
Witam
Silniczki z Meksyku mają dłuższy trzpień.


Wszystkie krokowce są oznaczone tak samo i teraz nie wiadomo który ma dłuższy, a który krótszy.. Loteria

A oryginał, który miałem wyglądał tak:
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23939
Skąd: zza rogu
Wysłany: Sob 25 Cze, 2022 15:54   

osz w dupe.... ten sam numer czesci... faktycznie loteria.
ale - jesli chodzi o trzpien z grzybkiem - to sie reguluje na wysuniecie jak pamietam... dobrze pamietam? pare lat temu wymienialem, chyba nawet to stif mi podeslal od siebie oryginal koreanski.
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
MateuszNexia 
Świeżak


Auto:: Nexia 1.5 8V
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 13
Skąd: pomorskie
Wysłany: Nie 26 Cze, 2022 22:58   

Tak, na forumach piszom że trzeba ustawić grzybek na 28mm, ale jeśli masz krótszy trzpień to nie domknie ci przejścia. Gdzieś widziałem problem że gościowi po wymianie krokowca wolne obroty podskoczyły na 3000rpm. ...No właśnie dlatego.

Swoją drogą do końca nie rozumiem dlaczego trzeba regulować wysunięcie trzpienia, przecież krokowiec sam sie potrafi wyregulować :-?
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23939
Skąd: zza rogu
Wysłany: Pon 27 Cze, 2022 20:16   

ustawiasz pozycje startowa. i bedzie sie sam regulować wokół tej wartości, którą najpierw trzeba zadac.
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
MateuszNexia 
Świeżak


Auto:: Nexia 1.5 8V
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 13
Skąd: pomorskie
Wysłany: Pią 01 Lip, 2022 23:58   

Wybrałem zamiennik firmy SKV i na szczęście na długość są takie same. Z niewiadomych przyczyn producent zastosował dużo bardziej miękką sprężynę. Kwestia innej mocy silniczka czy oszczędność materiału? ... nie wiem

Wstawiłem też nowy moduł zapłonowy jak poradził kolega stif i do chwili obecnej problem z falowaniem nie wystąpił.
Muszę jeszcze zrobić traskę aby mieć 100% pewności, ale wstępnie wydaje się że usterka została zażegnana.
:imprezabanan:
 
 
  Podziel się na:               
AdiN 
Ciagle mi malo :P


Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 9053
Skąd: OFF-ROAD SERVICE
Wysłany: Nie 03 Lip, 2022 21:31   

Sprężynka jak z długopisu :lol:
_________________
;)
 
 
  Podziel się na:               
MateuszNexia 
Świeżak


Auto:: Nexia 1.5 8V
Dołączył: 20 Lip 2021
Posty: 13
Skąd: pomorskie
Wysłany: Pon 04 Lip, 2022 10:47   

ale jak na razie działa. Myślałem żeby dać tą starą grubszą ale jak już wspomniałem nie wiem czym to jest przez producenta podyktowane.
Oszczędnością na materiale czy silniczek rzeczywiście jest słabszy od oryginału
 
 
  Podziel się na:               
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Opracowanie graficzne: Grosio


2011 © nexiomania.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone, kopiowanie bez zgody autora zabronione! Strona Głowna | Pomoc | Kontakt | Na górę