Nexia by Jabol |
Autor |
Wiadomość |
AdiN
Ciagle mi malo :P
Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 9054 Skąd: OFF-ROAD SERVICE
|
Wysłany: Wto 07 Lip, 2020 21:18
|
|
|
Nie stoi Ci krzywo auto? Kolumny chyba się trochę różniły wysokością, ale To chyba Carl musiałby potwierdzić.
Wtryski z 2.0 do 1.5? |
_________________
|
|
|
|
|
carl123
Hej! Przekroczyłem tysiąc!
Auto:: Daewoo NEXIA
Dołączył: 26 Lut 2012 Posty: 2000 Skąd: Zduńska Wola
|
Wysłany: Wto 07 Lip, 2020 22:02
|
|
|
AdiN napisał/a: | Nie stoi Ci krzywo auto? Kolumny chyba się trochę różniły wysokością, ale To chyba Carl musiałby potwierdzić.
Wtryski z 2.0 do 1.5? |
Tależyk pod sprężyne według kapelosa jest o 7mm niżej niż w nexii, dokładnie wam zmierzę jak wypruje cały zawias z mojego nexa i je porównam. Cała kolumna jest jednakowej wysokości. Niestety zwrotkę z nexa dostać jest problem, a z Opla nie ma problemu tylko Talezyk jest niżej. Z lanosa znowu podniesie auto bo Talezyk jest bardzo wysoko i do tego trochę inny w budowie. Jest jeszcze możliwość wsadzenia zwrotnic z Saaba, ale były w okolicy niedostępne i musiałbym zmienić felgi na 5 śrub więc na razie zrezygnowałem z takiego moda. |
_________________ Daewoo Nexia Sedan GLE 20XE
Daewoo Nexia HB GTX A15MF
Daewoo Nexia Sedan GLX A15MF
|
|
|
|
|
jabol97
Świeżak
Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017 Posty: 149 Skąd: Stasiówka
|
Wysłany: Wto 07 Lip, 2020 23:30
|
|
|
AdiN napisał/a: | Nie stoi Ci krzywo auto? Kolumny chyba się trochę różniły wysokością, ale To chyba Carl musiałby potwierdzić.
Wtryski z 2.0 do 1.5? |
Jeszcze jak ojciec nią jeździł, to zmieniał prawą zwrotnicę na tą z Astry, bo talerzyk przerdzewiał, także teraz obydwie są z Astry, z prawej jest na małe łożysko, z lewej na duże, tu chyba różnicy nie ma w wysokości, bo było rozdzielane jako wersja z ABS-em i bez, choć pewności co do tej wysokości nie mam.
[ Dodano: Wto 21 Cze, 2022 01:26 ]
Chwilę nic się nie działo, aż przyszedł marzec 2021 i przyjechał gruz - dawca
Silnik gdzieś zaciągnął piasku, olej nie przypominał, aby był olejem. W zasadzie stan silnika był podobny do stanu blach.
Ale coś z niego końcowo wyszło
Przy okazji poczciwe 1.5 odwiedziło hamownię na pożegnanie
Przyszedł listopad...
I chyba jakoś początkiem grudnia
A potem powoli szło do przodu
Ostatnie nabytki
Zawieszenie ponownie zostało pomalowane (i nie tylko)
I na ten moment prezentuje się tak
|
Ostatnio zmieniony przez jabol97 Sro 22 Cze, 2022 19:20, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
|
Olaf
Administrator
Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 23943 Skąd: zza rogu
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2022 14:52
|
|
|
jest progres... strach sie bac jak bedzie skonczone |
_________________ chcieć to móc... |
|
|
|
|
AdiN
Ciagle mi malo :P
Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 9054 Skąd: OFF-ROAD SERVICE
|
Wysłany: Wto 21 Cze, 2022 22:28
|
|
|
Ze ja tez nie poznałem tego na tym fb |
_________________
|
|
|
|
|
jabol97
Świeżak
Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017 Posty: 149 Skąd: Stasiówka
|
Wysłany: Sro 22 Cze, 2022 19:59
|
|
|
AdiN, nic na to nie poradzę
Olaf, boję to ja się teraz o amortyzatory, bo póki silnika nie ma to przód podskakuje przy przejeżdżaniu przez próg warsztatu .
Oprócz tego chętnie podzieliłbym się z kimś pracą . W środku pozbyłem się starej maty bitumicznej, bo już się rozsypywała (zmywanie resztek to koszmar), a cały zespół nagrzewnicy dostał nowe uszczelki, jak i również zastosowałem patent ruskich z dodatkową uszczelką w celu poprawienia ogrzewania.
Zmieniłem prawą kolumnę amortyzatora, aby również było większe łożysko (znaleźć teraz kolumny od Astry z łożyskiem 72mm graniczy z cudem), a jakby było mało, to dolne gniazdo sprężyny było rozsypane. Przekładnię kierowniczą oddałem do regeneracji, drugi wahacz również dostał regulację kąta pochylenia koła, a do tego wahacze zostały zmodyfikowane, aby zwiększyć kąt wyprzedzenia sworznia. Nowe tuleje na wahaczach i na drążkach, poduszki silnika utwardzone poliuretanem 70 ShA (liczę, że nie będzie tragedii). Przednie tarcze 280mm i zaciski 57mm, na tył czekają 264mm z zaciskami 38mm oraz belka z Vectry A (jak komuś się nudzi to tylna belka jest do wypiaskowania i jedno gniazdo sprężyny do poprawienia - chętnie przyjmę pomoc ).
Skrzynia biegów będzie zmieniona z fabrycznej WR3.94 na CR3.94 do której wrzuciłem długi 5-ty bieg. Nowe uszczelki w pompce sprzęgła, nowe uszczelki skrzyni biegów.
Oprócz tego Nexię czeka konwersja mechanizmu zmiany biegów na linki, wymiana prędkościomierza na elektryczny, dodanie funkcji nawiewu na szybę i nogi jednocześnie. W bardziej odległych planach montaż tempomatu i elektrycznej regulacji lusterek. Być może kiedyś regulacja jasności podświetlenia.
W najbliższym czasie pewnie zawiśnie silnik pod maską, a zderzak dostanie dokładkę i pójdzie wraz z tylnym spojlerem w kolor (udało mi się zakupić nowy wraz z belką za śmieszne pieniądze).
Więcej wydatków nie pamiętam . |
|
|
|
|
AdiN
Ciagle mi malo :P
Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 9054 Skąd: OFF-ROAD SERVICE
|
Wysłany: Czw 23 Cze, 2022 22:16
|
|
|
Dorwales digitala z kadeta!?
[ Dodano: Czw 23 Cze, 2022 23:16 ]
Imponujące modyfikacje, wszystko przemyślane i robione z głowa
Chyba długo siedziałeś i czytałeś forum co? |
_________________
|
|
|
|
|
jabol97
Świeżak
Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017 Posty: 149 Skąd: Stasiówka
|
Wysłany: Pią 24 Cze, 2022 10:05
|
|
|
Niee, licznik elektryczny z automatu dostosowany pod manualną skrzynię. Kiedyś myślałem o digitalu z Daewoo Racer, ale to biały kruk w krajach azjatyckich. Coś takiego
Nawet pojawiło się ogłoszenie sprzedaży, ale Pakistańczyk nie chce wysłać za granicę
Jeśli masz na myśli dodatkową uszczelkę do nagrzewnicy, to tak, kojarzyłem temat z forum i go odszukałem. Zasięgnąłem też kolejny raz pomocy w manualu zdejmowania nagrzewnicy.
Tempomat (części już leżą dwa lata...) i lusterka to pomysły zaczerpnięte bezpośrednio z drive2.ru. Lusterek nie było w planach, ale że Espero miało mechanizmy, to szkoda ich nie wykorzystać (jak i siłownika klapy nagrzewnicy oraz regulacji podświetlenia).
Czasu spędzonego na forach nie liczę, jeszcze mógłbym się zszokować.
Dzięki za miłe słowa. Nie lubię półśrodków i w sumie ten silnik mnie nauczył, że trzeba mierzyć, sprawdzać i planować wszystko od razu, bo później pozostaje bić głową w mur. To, co zostało odłożone na później, może szybko wrócić i opóźniać plany. |
|
|
|
|
Pieter
Świeżak
Auto:: Nesia
Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 228 Skąd: CMA
|
Wysłany: Pią 22 Lip, 2022 11:13
|
|
|
Ściana grodziowa nieźle zeżarta nawet gorzej jak u mnie ale dobra robota.
Jaki teraz silnik będzie? |
_________________ Odświeżona Nexia Pietera 2021
|
|
|
|
|
jabol97
Świeżak
Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017 Posty: 149 Skąd: Stasiówka
|
Wysłany: Wto 26 Lip, 2022 17:53
|
|
|
Jak na zdjęciach, 2-litry ośmiozaworowe pochodzące z Espero, po drobnych modyfikacjach . |
|
|
|
|
Pieter
Świeżak
Auto:: Nesia
Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 228 Skąd: CMA
|
Wysłany: Wto 30 Sie, 2022 07:17
|
|
|
Taki silnik to teraz rarytas, mało tego było w Espero 2.0 8V 105KM z tego co pamiętam w wersji CD |
_________________ Odświeżona Nexia Pietera 2021
|
|
|
|
|
jabol97
Świeżak
Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017 Posty: 149 Skąd: Stasiówka
|
Wysłany: Nie 04 Wrz, 2022 07:30
|
|
|
Tak, CD były z 1.8 i 2.0, ale dużu bardziej popularne w Polsce były GLX z silnikiem 1.5 i ponoć przez ostatnie lata tylko 1.5 było oferowane w Polsce ze względu na brak zainteresowania wersją CD. Za to na zachodzie ponoć dużo więcej było CD, a do tego wychodziły z alufelgami czy np. grzaną skórą.
[ Dodano: Wto 14 Lut, 2023 19:40 ]
Mała aktualizacja tematu. Garść fotek, oprócz ocynku galwanicznego elementy były oddane do malowania proszkowego.
I jak komuś się nudzi bardzo, że ma wolne 5 min na nudny filmik, to pierwsze odpalanie Nexona po swapie (dobra, jedna próba więcej do doliczenia, bo początkowo wtryski stanęły ).
Niegrzeczny silnik nie chce odpalić |
|
|
|
|
kapelos23
Świeżak
Auto:: Daewoo Nexia
Dołączył: 15 Wrz 2016 Posty: 164 Skąd: Milejów
|
Wysłany: Sro 15 Lut, 2023 08:44
|
|
|
Także tak jak pisałem składaj i i robimy spoota Czekam na wynik z hamowni |
|
|
|
|
AdiN
Ciagle mi malo :P
Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 9054 Skąd: OFF-ROAD SERVICE
|
Wysłany: Sro 15 Lut, 2023 13:20
|
|
|
Mnie ten lexmaul zadziwia ciagle |
_________________
|
|
|
|
|
jabol97
Świeżak
Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017 Posty: 149 Skąd: Stasiówka
|
Wysłany: Czw 16 Lut, 2023 08:51
|
|
|
AdiN, ale który z nich?
kapelos23 najpierw bolączki poswapowe - alternator się zbuntował. |
|
|
|
|
Pieter
Świeżak
Auto:: Nesia
Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 228 Skąd: CMA
|
Wysłany: Wto 21 Lut, 2023 10:08
|
|
|
Nie no co by nie powiedzieć ale z silnika można jeść piękny widok |
_________________ Odświeżona Nexia Pietera 2021
|
|
|
|
|
jabol97
Świeżak
Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017 Posty: 149 Skąd: Stasiówka
|
Wysłany: Wto 14 Mar, 2023 23:21
|
|
|
A dziękuję, dziękuję
Jednak mimo czystości (i kurzu, którego nie widać), to na odpalonym silniku wibracje nie pozwalają na to |
|
|
|
|
Pieter
Świeżak
Auto:: Nesia
Dołączył: 23 Lip 2007 Posty: 228 Skąd: CMA
|
Wysłany: Czw 16 Mar, 2023 07:47
|
|
|
Pamiętam jak ojciec odebrał Nexie z salonu w 97 roku to pojechał gdzieś do kolegi i testowali że można postawić kieliszek wódki na silnik i ani drgnął na wolnych obrotach |
_________________ Odświeżona Nexia Pietera 2021
|
|
|
|
|
|