Poprzedni temat «» Następny temat
Nexia by Jabol
Autor Wiadomość
AdiN 
Ciagle mi malo :P


Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 9005
Skąd: OFF-ROAD SERVICE
Wysłany: Wto 07 Lip, 2020 20:18   

Nie stoi Ci krzywo auto? Kolumny chyba się trochę różniły wysokością, ale To chyba Carl musiałby potwierdzić.

Wtryski z 2.0 do 1.5?
_________________
;)
 
 
  Podziel się na:               
carl123 
Hej! Przekroczyłem tysiąc!


Auto:: Daewoo NEXIA
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 1996
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: Wto 07 Lip, 2020 21:02   

AdiN napisał/a:
Nie stoi Ci krzywo auto? Kolumny chyba się trochę różniły wysokością, ale To chyba Carl musiałby potwierdzić.

Wtryski z 2.0 do 1.5?


Tależyk pod sprężyne według kapelosa jest o 7mm niżej niż w nexii, dokładnie wam zmierzę jak wypruje cały zawias z mojego nexa i je porównam. Cała kolumna jest jednakowej wysokości. Niestety zwrotkę z nexa dostać jest problem, a z Opla nie ma problemu tylko Talezyk jest niżej. Z lanosa znowu podniesie auto bo Talezyk jest bardzo wysoko i do tego trochę inny w budowie. Jest jeszcze możliwość wsadzenia zwrotnic z Saaba, ale były w okolicy niedostępne i musiałbym zmienić felgi na 5 śrub więc na razie zrezygnowałem z takiego moda.
_________________
Daewoo Nexia Sedan GLE 20XE
Daewoo Nexia HB GTX A15MF
Daewoo Nexia Sedan GLX A15MF
 
 
  Podziel się na:               
jabol97 
Świeżak


Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Stasiówka
Wysłany: Wto 07 Lip, 2020 22:30   

AdiN napisał/a:
Nie stoi Ci krzywo auto? Kolumny chyba się trochę różniły wysokością, ale To chyba Carl musiałby potwierdzić.

Wtryski z 2.0 do 1.5?


Jeszcze jak ojciec nią jeździł, to zmieniał prawą zwrotnicę na tą z Astry, bo talerzyk przerdzewiał, także teraz obydwie są z Astry, z prawej jest na małe łożysko, z lewej na duże, tu chyba różnicy nie ma w wysokości, bo było rozdzielane jako wersja z ABS-em i bez, choć pewności co do tej wysokości nie mam.

[ Dodano: Wto 21 Cze, 2022 01:26 ]
Chwilę nic się nie działo, aż przyszedł marzec 2021 i przyjechał gruz - dawca


Silnik gdzieś zaciągnął piasku, olej nie przypominał, aby był olejem. W zasadzie stan silnika był podobny do stanu blach.


Ale coś z niego końcowo wyszło


Przy okazji poczciwe 1.5 odwiedziło hamownię na pożegnanie


Przyszedł listopad...


I chyba jakoś początkiem grudnia


A potem powoli szło do przodu


Ostatnie nabytki


Zawieszenie ponownie zostało pomalowane (i nie tylko)


I na ten moment prezentuje się tak
Ostatnio zmieniony przez jabol97 Sro 22 Cze, 2022 18:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23779
Skąd: zza rogu
Wysłany: Wto 21 Cze, 2022 13:52   

jest progres... strach sie bac jak bedzie skonczone ;)
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
AdiN 
Ciagle mi malo :P


Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 9005
Skąd: OFF-ROAD SERVICE
Wysłany: Wto 21 Cze, 2022 21:28   

Ze ja tez nie poznałem tego na tym fb ;)
_________________
;)
 
 
  Podziel się na:               
jabol97 
Świeżak


Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Stasiówka
Wysłany: Sro 22 Cze, 2022 18:59   

AdiN, nic na to nie poradzę ;)

Olaf, boję to ja się teraz o amortyzatory, bo póki silnika nie ma to przód podskakuje przy przejeżdżaniu przez próg warsztatu :D .

Oprócz tego chętnie podzieliłbym się z kimś pracą :mrgreen: . W środku pozbyłem się starej maty bitumicznej, bo już się rozsypywała (zmywanie resztek to koszmar), a cały zespół nagrzewnicy dostał nowe uszczelki, jak i również zastosowałem patent ruskich z dodatkową uszczelką w celu poprawienia ogrzewania.
Zmieniłem prawą kolumnę amortyzatora, aby również było większe łożysko (znaleźć teraz kolumny od Astry z łożyskiem 72mm graniczy z cudem), a jakby było mało, to dolne gniazdo sprężyny było rozsypane. Przekładnię kierowniczą oddałem do regeneracji, drugi wahacz również dostał regulację kąta pochylenia koła, a do tego wahacze zostały zmodyfikowane, aby zwiększyć kąt wyprzedzenia sworznia. Nowe tuleje na wahaczach i na drążkach, poduszki silnika utwardzone poliuretanem 70 ShA (liczę, że nie będzie tragedii). Przednie tarcze 280mm i zaciski 57mm, na tył czekają 264mm z zaciskami 38mm oraz belka z Vectry A (jak komuś się nudzi to tylna belka jest do wypiaskowania i jedno gniazdo sprężyny do poprawienia - chętnie przyjmę pomoc :mrgreen: ).
Skrzynia biegów będzie zmieniona z fabrycznej WR3.94 na CR3.94 do której wrzuciłem długi 5-ty bieg. Nowe uszczelki w pompce sprzęgła, nowe uszczelki skrzyni biegów.
Oprócz tego Nexię czeka konwersja mechanizmu zmiany biegów na linki, wymiana prędkościomierza na elektryczny, dodanie funkcji nawiewu na szybę i nogi jednocześnie. W bardziej odległych planach montaż tempomatu i elektrycznej regulacji lusterek. Być może kiedyś regulacja jasności podświetlenia.
W najbliższym czasie pewnie zawiśnie silnik pod maską, a zderzak dostanie dokładkę i pójdzie wraz z tylnym spojlerem w kolor (udało mi się zakupić nowy wraz z belką za śmieszne pieniądze).

Więcej wydatków nie pamiętam :P .
 
 
  Podziel się na:               
AdiN 
Ciagle mi malo :P


Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 9005
Skąd: OFF-ROAD SERVICE
Wysłany: Czw 23 Cze, 2022 21:16   

Dorwales digitala z kadeta!?

[ Dodano: Czw 23 Cze, 2022 23:16 ]
Imponujące modyfikacje, wszystko przemyślane i robione z głowa :)
Chyba długo siedziałeś i czytałeś forum co? ;)
_________________
;)
 
 
  Podziel się na:               
jabol97 
Świeżak


Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Stasiówka
Wysłany: Pią 24 Cze, 2022 09:05   

Niee, licznik elektryczny z automatu dostosowany pod manualną skrzynię. Kiedyś myślałem o digitalu z Daewoo Racer, ale to biały kruk w krajach azjatyckich. Coś takiego


Nawet pojawiło się ogłoszenie sprzedaży, ale Pakistańczyk nie chce wysłać za granicę :/

Jeśli masz na myśli dodatkową uszczelkę do nagrzewnicy, to tak, kojarzyłem temat z forum i go odszukałem. Zasięgnąłem też kolejny raz pomocy w manualu zdejmowania nagrzewnicy. :mrgreen:
Tempomat (części już leżą dwa lata...) i lusterka to pomysły zaczerpnięte bezpośrednio z drive2.ru. Lusterek nie było w planach, ale że Espero miało mechanizmy, to szkoda ich nie wykorzystać (jak i siłownika klapy nagrzewnicy oraz regulacji podświetlenia).
Czasu spędzonego na forach nie liczę, jeszcze mógłbym się zszokować. :D
Dzięki za miłe słowa. Nie lubię półśrodków i w sumie ten silnik mnie nauczył, że trzeba mierzyć, sprawdzać i planować wszystko od razu, bo później pozostaje bić głową w mur. To, co zostało odłożone na później, może szybko wrócić i opóźniać plany.
 
 
  Podziel się na:               
Pieter 
Świeżak


Auto:: Nesia
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 167
Skąd: CMA
Wysłany: Pią 22 Lip, 2022 10:13   

Ściana grodziowa nieźle zeżarta :hniah: nawet gorzej jak u mnie 8-) ale dobra robota.

Jaki teraz silnik będzie?
_________________
Odświeżona Nexia Pietera 2021
 
 
  Podziel się na:               
jabol97 
Świeżak


Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Stasiówka
Wysłany: Wto 26 Lip, 2022 16:53   

Jak na zdjęciach, 2-litry ośmiozaworowe pochodzące z Espero, po drobnych modyfikacjach :hniah: .
 
 
  Podziel się na:               
Pieter 
Świeżak


Auto:: Nesia
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 167
Skąd: CMA
Wysłany: Wto 30 Sie, 2022 06:17   

Taki silnik to teraz rarytas, mało tego było w Espero 2.0 8V 105KM z tego co pamiętam w wersji CD ;)
_________________
Odświeżona Nexia Pietera 2021
 
 
  Podziel się na:               
jabol97 
Świeżak


Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 143
Skąd: Stasiówka
Wysłany: Nie 04 Wrz, 2022 06:30   

Tak, CD były z 1.8 i 2.0, ale dużu bardziej popularne w Polsce były GLX z silnikiem 1.5 i ponoć przez ostatnie lata tylko 1.5 było oferowane w Polsce ze względu na brak zainteresowania wersją CD. Za to na zachodzie ponoć dużo więcej było CD, a do tego wychodziły z alufelgami czy np. grzaną skórą.
 
 
  Podziel się na:               
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Opracowanie graficzne: Grosio


2011 © nexiomania.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone, kopiowanie bez zgody autora zabronione! Strona Głowna | Pomoc | Kontakt | Na górę