Poprzedni temat «» Następny temat
Cisnienie mi sie podniosło z rana
Autor Wiadomość
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23947
Skąd: zza rogu
Wysłany: Sob 22 Lip, 2023 11:34   

blad vss chyba juz wiem co nie tak. od czujnika powinny leciec 3 kabelki, dwa sa, po jednym widac slad lutowania, za to znalazlem obok dwa dyndajace zlutowane ze soba. dwa bo jeden leci do ecm, a drugi wlasnie do komputerka spalania. i to chyba jest ten blad, trza je znow dolutowac do czujnika. i komputerek zadziala i check zniknie, oczywiscie trza bedzie zresetowac. tylko jak tam siegnac lutownica? to bedzie czad... chyba poczekam az kumpel mechanik bedzie mial wolna chwile i mi wymontuje go, ja polutuje co trzeba i on zamontuje na miejsce...
switch dokupiony, pewnie w srode zamontuje.
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23947
Skąd: zza rogu
Wysłany: Sob 29 Lip, 2023 12:19   

precyzyjna robota wykonana, switch w komputerku wymieniony i znow dziala. tylko jeszcze lutowanie do czujnika po niedzieli.
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
Roxon40 
Pierwszy Dobrowolnie Zbanowany


Auto:: Była Nexia 2.0 8V GLE/GSi
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 7106
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sob 29 Lip, 2023 20:24   

No i elegancko. Ty to lubisz takie lutowania.
_________________
8-) Było Daewoo Nexia 2.0 GLE/GSi 8-)
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23947
Skąd: zza rogu
Wysłany: Nie 30 Lip, 2023 01:52   

Akurat to umiem już od 50 lat :) i faktycznie lubie, im wieksze wyzwanie tym fajniej :)
a na liczniku przeskoczylo 660kkm i idzie dalej :)
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
luki 
Ogarnięty


Auto:: Nexia sedan 1.5 16V + LPG
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 533
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Wto 01 Sie, 2023 00:02   

Ja w prawy w lutowaniu nie mam, a fajnie by było się nauczyć bo czasami pierdoła jest do zrobienia i człowiek musi szukać kogoś kto mu to zrobi.
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23947
Skąd: zza rogu
Wysłany: Wto 01 Sie, 2023 13:28   

niby prosta czynnosc ale trzeba wprawy zeby nie przegrzac i odparzyc sciezek od plytki, materialy tez sa wazne, no i praktyka.
pamietam jak kiedys majac 9 lat bawilem sie zwykla kolbową chyba 100W, kalafonii wtedy nie znałem, jakis topnik był, ale luty byly, hm... jak teraz patrze, to mnie zgroza ogarnia :P
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
AdiN 
Ciagle mi malo :P


Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 9056
Skąd: OFF-ROAD SERVICE
Wysłany: Sro 02 Sie, 2023 18:00   

Ja jak musze lutowac kable to dostaje białej gorączki :lol: a co dopiero takie cuda ;)
_________________
;)
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23947
Skąd: zza rogu
Wysłany: Sro 02 Sie, 2023 18:59   

a widziales gdzies wczesniej na forum polutowane plytki od zegara? ;)
tam to byla zabawa jak xagiety czubek grota yl szerokosci dwoch sasiednich sciezek na raz :P
wlasnie zostalo ogarniete pod maska, juz wszystko dziala, nie ma checka :)
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
oprawca_1978 
Ogarnięty


Auto:: śp. Nexia 1998 sedan 299 kkm LPG
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 435
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 11 Sie, 2023 15:48   

A co to za problem polutować ten zegarek, byle tylko lut był porządny, trochę kalafonii a najważniejsze, żeby grot był czysty i odpowiednio dobrany. Do takich zabaw dobra jest stacja lutownicza, toto nie ma dużej mocy, jakieś 30-40W, ma czujnik temperatury, można ją ustawiać, a groty są różne i łatwowymienne, dobierasz jaki trzeba, lutujesz, i po sprawie. To nie rynna, gdzie się operowało lutownicą grzałkową 500W, boraksem i lutem ołowiowym.
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23947
Skąd: zza rogu
Wysłany: Sob 12 Sie, 2023 05:37   

jak ktos ma stacje i moze dobierac grot to pestka.
ale do jednego zegarka nie kupowalem. zwykla transformatorowka z drutem miedzianym wygietym musialo wystarczyc, a to juz troche akrobacji :mrgreen:
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
Roxon40 
Pierwszy Dobrowolnie Zbanowany


Auto:: Była Nexia 2.0 8V GLE/GSi
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 7106
Skąd: Śląsk
Wysłany: Sro 16 Sie, 2023 23:15   

Do dziś używam takiej kolbowej z miedzianym grotem jeszcze chyba pamięta lata 90. Niezawodna i nie zastąpiona, ale przy niektórych lutowaniach musiałem się też nagimnastykować, żeby trafić.
_________________
8-) Było Daewoo Nexia 2.0 GLE/GSi 8-)
 
 
  Podziel się na:               
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Opracowanie graficzne: Grosio


2011 © nexiomania.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone, kopiowanie bez zgody autora zabronione! Strona Głowna | Pomoc | Kontakt | Na górę