Przesunięty przez: Olaf Nie 07 Lut, 2010 08:27 |
Tarczobębny z Kadetta GSi |
Autor |
Wiadomość |
PRADIUCH [Usunięty]
|
Wysłany: Sro 01 Kwi, 2009 22:05
|
|
|
ale Kondzio pisze o częściach z vectry a nie nexi |
|
|
|
|
Andy71
Ogarnięty
Auto:: Opel Vectra Kombi 2.0 DTI
Dołączył: 19 Lip 2007 Posty: 534 Skąd: Legnica
|
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2009 09:12
|
|
|
Kondzio napisał/a: | Pietrek z ktorego roku masz nexie ? masz ja od nowosci ? z tego co ja wiem to wiekszosc wyglada to tak jak u mnie i nie ma sily zeby to zrobic tak jak u Ciebie,takie rozwiazanie jak przestawiles widzialem tylko i wylacznie w belkach z opla.Tak,zeby nie bylo,ze z palca wyssalem wstawiam nizej foto,po powiekszeniu widac co i jak
[url=http://images42.foto...c3m.jpg]Obrazek[/URL] |
ja mam odkręcane, w książce Michałowskiego piszę ze były i takie i na stałe, zależnie od miejsca produkcji auta |
|
|
|
|
el35
Ogarnięty
Auto:: nexia sedan 2,0 8V
Dołączył: 13 Sie 2007 Posty: 496 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2009 09:23
|
|
|
Andy71 napisał/a: | Kondzio napisał/a: | Pietrek z ktorego roku masz nexie ? masz ja od nowosci ? z tego co ja wiem to wiekszosc wyglada to tak jak u mnie i nie ma sily zeby to zrobic tak jak u Ciebie,takie rozwiazanie jak przestawiles widzialem tylko i wylacznie w belkach z opla.Tak,zeby nie bylo,ze z palca wyssalem wstawiam nizej foto,po powiekszeniu widac co i jak
[url=http://images42.foto...c3m.jpg]Obrazek[/URL] |
ja mam odkręcane, w książce Michałowskiego piszę ze były i takie i na stałe, zależnie od miejsca produkcji auta |
No własnie miałem to napisać
Przyspawane są z fabryki w Bupyeong a przykręcane są z Changwon. Rozpoznać to można po numerze seryjnym auta: KLATF19V1VB12345
Tam gdzie jest wytłuszczone B to zanczy, że ma przysp[awanane a jak ma C lub D to przykręcane. |
|
|
|
|
lenart [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2009 12:28
|
|
|
aha, aha czyli jeśli bedzie skręcany to wystarczy do takiej belki w nexii przełożyć całe tarczobębny z zaciskami z viki gt z ABS i szafa gra?? |
|
|
|
|
Pietrek
Świeżak
Auto:: VA XE i V6,Nexia XE
Dołączył: 14 Mar 2008 Posty: 199 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2009 13:35
|
|
|
Tak jak mowisz dokladnie tak ja tez u siebie dalem do belki nexiowej. |
_________________ Vectra A 3.2 V6
Vectra V2000 C20XE
Nexia C20XE -----C20LET |
|
|
|
|
lenart [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2009 17:46
|
|
|
zerknę na te numery VIN a potem zanurkuję dla pewności pod Sukę i zobaczymy jak jest u mnie Linke ręcznego trzeba wymieniać czy może zostać ta Nexiowa?? |
|
|
|
|
Pietrek
Świeżak
Auto:: VA XE i V6,Nexia XE
Dołączył: 14 Mar 2008 Posty: 199 Skąd: Zachodniopomorskie
|
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2009 17:59
|
|
|
Linke recznego trza niestety zmienic na ta z kadeta lub astry na tarczach. |
_________________ Vectra A 3.2 V6
Vectra V2000 C20XE
Nexia C20XE -----C20LET |
|
|
|
|
lenart [Usunięty]
|
Wysłany: Nie 19 Kwi, 2009 16:07
|
|
|
pies by to je...... grrrr mam belkę na stałe z bębnami muszę wmienić wszystko... |
|
|
|
|
Kondzio
Hej! Przekroczyłem tysiąc!
Auto:: Nexia 2.0T & Megane II 1.5 DCi
Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 2342 Skąd: z policji :P
|
Wysłany: Nie 19 Kwi, 2009 16:24
|
|
|
co sie denerwujesz,duzo mniej roboty masz,zapewniam Ci,ze zadna modyfikacja nie sprawila mi tak malo problemow jak wymiana belki ,a balem sie ze beda komplikacje. |
|
|
|
|
gr0siek
Hej! Przekroczyłem tysiąc!
Auto:: BMW
Dołączył: 12 Lip 2007 Posty: 2776 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Nie 19 Kwi, 2009 19:23
|
|
|
zgadzam się Mniej roboty niż moja walka ze śrubami od tarczy kotwicznej |
_________________ Jak przerabiać coś w furach to właśnie po to dokładnie! |
|
|
|
|
Roxon40
Pierwszy Dobrowolnie Zbanowany
Auto:: Była Nexia 2.0 8V GLE/GSi
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 7106 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 19 Kwi, 2009 20:25
|
|
|
E to mnie pocieszyliście. Ja miałem tarcze kotwiczne wymieniane 2 lata temu więc nie powinno być problemu ze zdjęciem wiec już po głowie chodzą mi tarczobębny. A czy są w rozmiarach 13" czy zaczynają się od 14"??? Wolałbym nie zmieniać wszystkich 4 kół zimowych z tego powodu. |
_________________ Było Daewoo Nexia 2.0 GLE/GSi |
|
|
|
|
Kondzio
Hej! Przekroczyłem tysiąc!
Auto:: Nexia 2.0T & Megane II 1.5 DCi
Dołączył: 18 Lip 2007 Posty: 2342 Skąd: z policji :P
|
Wysłany: Nie 19 Kwi, 2009 20:49
|
|
|
nie ma |
_________________
|
|
|
|
|
Roxon40
Pierwszy Dobrowolnie Zbanowany
Auto:: Była Nexia 2.0 8V GLE/GSi
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 7106 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Nie 19 Kwi, 2009 21:00
|
|
|
Ehhh to lipa. Trzeba będzie poczekać aż zimówki się zużyją albo znajdę kogoś z kim będę się mógł kompletem zamienić. |
_________________ Było Daewoo Nexia 2.0 GLE/GSi |
|
|
|
|
el35
Ogarnięty
Auto:: nexia sedan 2,0 8V
Dołączył: 13 Sie 2007 Posty: 496 Skąd: Inowrocław
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2009 21:17
|
|
|
No to wtącam swoje 2ipół grosza.
Tak jak myślałem połowa opli ma takie samo mocowanie tarczy kotwicznej do belki, wahacza czy co też za ustrojsto tam mają. Dziś na szrocie odkręciłem tylną piastę od Vectry B z ABSem.
Tak wygląda leżąca u mnie
Zacisk oczywiście jedynej właściwej firmy:
Nie wytrzymałem i go rozmontowałem.
Szybko wziąłem suwniarkę i pomierzyłem wszystkie ważniejsze wymiary - rysunek robiłem w przenośnym autocadzie który mam w garażu:
Biorąc pod uwagę wszytkie niejasności i watpliwości wziąłem też rurkę i cięgno ręcznego.
Gwint jest taki sam jak w nexii - kształt wężyka inny - zobaczymy co z tym będzie. Linka ręcznego ma zakończenie bardzo podobne do nexiowego - ale o tym również dalej.
Odkręciłem koło i zacząłem mierzyć rozstawy śrub itp. w piaście od nexii.
Wcale się nie zdziwiłem gdy się okazało, że wymiary są takie same. Nawet odległość między czołem tarczy hamulcowej a tylną powierzchnią piasty jest taka sama - czyli nie zmienimy rozstawu kół zmieniając same piasty!
Jednak coś nie dawało mi spokoju, słonce świeciło, miałem trochę czasu to przyczepiłem tarczę:
Pasuje jak ulał. Przypominam - mówimy o zacisku od VECTRY B!!
Wynikły jednak pewne zagwozdki. Pierwsza to taka, że w innym miejscu jest zaczepiona linka ręcznego. Inaczej, jest zaczepiona na zewnątrz piasty a nie w środku. Osłaniający plastik trochę przeszkadza w idealnym doleganiu piasty do belki. rozwiązania są dwa - albo podszlifowujemy plastik
albo flexem podszlifowujemy belkę (dolną krawędź powierzchni poniżej dolnych śrub.
Dodatkowym utrudnieniem jest to,m że linka nie idzie w bębnie a na zewnątrz - będzie przycierać, więc trzeba jakoś nadziać kawałek pancerza albo coś wymyślić. Na pocieszenie powiem że ręczny w vectrze działa jak "pstryczek". Pociągnąłem ręką dźwignię i bęben się zablokował. Po wymianie na pewno poprawi się ręczny, odpadnie problem z samoregulatorem i pierdołami w tyle samochodu.
Innym problemem jest rurka od płynu. Wyjścia mamy dwa: I tak w nexii jest zardzewiały, więc robimy jak ziemniak mówił: kupujemy w sklepie z metra i modelujemy jak nam się podoba albo bierzemy oryginalną rurkę od vectry, która nie rdzewieje bo jest z jakiegoś fajnego stopu aluminium, modelujemy ją i gotowe.
Został jeszcze problem regulacji tylnych zacisków aby czasem przy hamowaniu tył nie zaczął nas wyprzedzać. Właściciele pojazdów z ABSem nie mają tego problemu - po prostu wpinają nową piastę taką samą wtyczką i w tym samym miejscu co royginalną |
|
|
|
|
lenart [Usunięty]
|
Wysłany: Czw 28 Maj, 2009 23:15
|
|
|
el wiesz że odkryłeś amerykę w tym momencie
chłopie na hall of fame Cię trzeba wrzucić
szkoda że niewiedziałem o tym miech wcześniej - teraz mam tarczobębny z Astry gsi, ale potomni powinni lizać Ci palce u nóg |
|
|
|
|
sipa666
Świeżak
Auto:: Opel Omega/Cadillac Catera
Dołączył: 12 Lip 2016 Posty: 9 Skąd: Pruszcz Gdanski
|
Wysłany: Sro 13 Lip, 2016 20:31
|
|
|
Odgrzeje tego kotleta.
Znalazłem na internecie, ze tarcze z vectra B z tylu maja 270mm?
W takim razie najłatwiej chyba całą Belkę z vectra B można przełożyć, jeżeli ktoś ma u siebie oryginalnie spawana piastę.
Zgadza sie? Jeśli cos mowie złe, proszę mnie poprawić, w nexii jestem dosc świeży, zawsze tylko omega, v6 i te inne paliwożerne potwory |
_________________ Opel Omega 225KM/271Nm
http://opelklub.net/viewt...w=unread#unread |
|
|
|
|
AdiN
Ciagle mi malo :P
Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 9056 Skąd: OFF-ROAD SERVICE
|
Wysłany: Pią 15 Lip, 2016 16:03
|
|
|
Vectra b jest szersza |
_________________
|
|
|
|
|
|