Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Olaf
Nie 07 Lut, 2010 08:27
Tarczobębny z Kadetta GSi
Autor Wiadomość
PRADIUCH
[Usunięty]

Wysłany: Sro 01 Kwi, 2009 22:05   

ale Kondzio pisze o częściach z vectry a nie nexi
 
  Podziel się na:               
Andy71 
Ogarnięty


Auto:: Opel Vectra Kombi 2.0 DTI
Dołączył: 19 Lip 2007
Posty: 534
Skąd: Legnica
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2009 09:12   

Kondzio napisał/a:
Pietrek z ktorego roku masz nexie ? masz ja od nowosci ? z tego co ja wiem to wiekszosc wyglada to tak jak u mnie i nie ma sily zeby to zrobic tak jak u Ciebie,takie rozwiazanie jak przestawiles widzialem tylko i wylacznie w belkach z opla.Tak,zeby nie bylo,ze z palca wyssalem wstawiam nizej foto,po powiekszeniu widac co i jak ;)
[url=http://images42.foto...c3m.jpg]Obrazek[/URL]


ja mam odkręcane, w książce Michałowskiego piszę ze były i takie i na stałe, zależnie od miejsca produkcji auta
 
 
  Podziel się na:               
el35 
Ogarnięty


Auto:: nexia sedan 2,0 8V
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 496
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2009 09:23   

Andy71 napisał/a:
Kondzio napisał/a:
Pietrek z ktorego roku masz nexie ? masz ja od nowosci ? z tego co ja wiem to wiekszosc wyglada to tak jak u mnie i nie ma sily zeby to zrobic tak jak u Ciebie,takie rozwiazanie jak przestawiles widzialem tylko i wylacznie w belkach z opla.Tak,zeby nie bylo,ze z palca wyssalem wstawiam nizej foto,po powiekszeniu widac co i jak ;)
[url=http://images42.foto...c3m.jpg]Obrazek[/URL]


ja mam odkręcane, w książce Michałowskiego piszę ze były i takie i na stałe, zależnie od miejsca produkcji auta


No własnie miałem to napisać

Przyspawane są z fabryki w Bupyeong a przykręcane są z Changwon. Rozpoznać to można po numerze seryjnym auta: KLATF19V1VB12345
Tam gdzie jest wytłuszczone B to zanczy, że ma przysp[awanane a jak ma C lub D to przykręcane.
 
 
  Podziel się na:               
lenart
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Kwi, 2009 12:28   

aha, aha :) czyli jeśli bedzie skręcany to wystarczy do takiej belki w nexii przełożyć całe tarczobębny z zaciskami z viki gt z ABS i szafa gra?? ;)
 
  Podziel się na:               
Pietrek 
Świeżak


Auto:: VA XE i V6,Nexia XE
Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 199
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2009 13:35   

Tak jak mowisz dokladnie tak ja tez u siebie dalem do belki nexiowej.
_________________
Vectra A 3.2 V6
Vectra V2000 C20XE
Nexia C20XE -----C20LET
 
 
  Podziel się na:               
lenart
[Usunięty]

Wysłany: Czw 02 Kwi, 2009 17:46   

zerknę na te numery VIN a potem zanurkuję dla pewności pod Sukę i zobaczymy jak jest u mnie :mrgreen: Linke ręcznego trzeba wymieniać czy może zostać ta Nexiowa?? :)
 
  Podziel się na:               
Pietrek 
Świeżak


Auto:: VA XE i V6,Nexia XE
Dołączył: 14 Mar 2008
Posty: 199
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: Czw 02 Kwi, 2009 17:59   

Linke recznego trza niestety zmienic na ta z kadeta lub astry na tarczach.
_________________
Vectra A 3.2 V6
Vectra V2000 C20XE
Nexia C20XE -----C20LET
 
 
  Podziel się na:               
lenart
[Usunięty]

Wysłany: Nie 19 Kwi, 2009 16:07   

pies by to je...... grrrr :evil: mam belkę na stałe z bębnami :cry: muszę wmienić wszystko...
 
  Podziel się na:               
Kondzio 
Hej! Przekroczyłem tysiąc!


Auto:: Nexia 2.0T & Megane II 1.5 DCi
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 2342
Skąd: z policji :P
Wysłany: Nie 19 Kwi, 2009 16:24   

co sie denerwujesz,duzo mniej roboty masz,zapewniam Ci,ze zadna modyfikacja nie sprawila mi tak malo problemow jak wymiana belki ,a balem sie ze beda komplikacje.
 
 
  Podziel się na:               
gr0siek 
Hej! Przekroczyłem tysiąc!


Auto:: BMW
Dołączył: 12 Lip 2007
Posty: 2776
Skąd: Zabrze
Wysłany: Nie 19 Kwi, 2009 19:23   

zgadzam się ;) Mniej roboty niż moja walka ze śrubami od tarczy kotwicznej :P
_________________
Jak przerabiać coś w furach to właśnie po to dokładnie!
 
 
  Podziel się na:               
Roxon40 
Pierwszy Dobrowolnie Zbanowany


Auto:: Była Nexia 2.0 8V GLE/GSi
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 7106
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 19 Kwi, 2009 20:25   

E to mnie pocieszyliście. Ja miałem tarcze kotwiczne wymieniane 2 lata temu więc nie powinno być problemu ze zdjęciem wiec już po głowie chodzą mi tarczobębny. A czy są w rozmiarach 13" czy zaczynają się od 14"??? Wolałbym nie zmieniać wszystkich 4 kół zimowych z tego powodu.
_________________
8-) Było Daewoo Nexia 2.0 GLE/GSi 8-)
 
 
  Podziel się na:               
Kondzio 
Hej! Przekroczyłem tysiąc!


Auto:: Nexia 2.0T & Megane II 1.5 DCi
Dołączył: 18 Lip 2007
Posty: 2342
Skąd: z policji :P
Wysłany: Nie 19 Kwi, 2009 20:49   

nie ma ;)
_________________
 
 
  Podziel się na:               
Roxon40 
Pierwszy Dobrowolnie Zbanowany


Auto:: Była Nexia 2.0 8V GLE/GSi
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 7106
Skąd: Śląsk
Wysłany: Nie 19 Kwi, 2009 21:00   

Ehhh to lipa. Trzeba będzie poczekać aż zimówki się zużyją albo znajdę kogoś z kim będę się mógł kompletem zamienić. :/ :/ :/
_________________
8-) Było Daewoo Nexia 2.0 GLE/GSi 8-)
 
 
  Podziel się na:               
el35 
Ogarnięty


Auto:: nexia sedan 2,0 8V
Dołączył: 13 Sie 2007
Posty: 496
Skąd: Inowrocław
Wysłany: Czw 28 Maj, 2009 21:17   

No to wtącam swoje 2ipół grosza.

Tak jak myślałem połowa opli ma takie samo mocowanie tarczy kotwicznej do belki, wahacza czy co też za ustrojsto tam mają. Dziś na szrocie odkręciłem tylną piastę od Vectry B z ABSem.
Tak wygląda leżąca u mnie


Zacisk oczywiście jedynej właściwej firmy:

Nie wytrzymałem i go rozmontowałem.


Szybko wziąłem suwniarkę i pomierzyłem wszystkie ważniejsze wymiary - rysunek robiłem w przenośnym autocadzie który mam w garażu:

Biorąc pod uwagę wszytkie niejasności i watpliwości wziąłem też rurkę i cięgno ręcznego.



Gwint jest taki sam jak w nexii - kształt wężyka inny - zobaczymy co z tym będzie. Linka ręcznego ma zakończenie bardzo podobne do nexiowego - ale o tym również dalej.


Odkręciłem koło i zacząłem mierzyć rozstawy śrub itp. w piaście od nexii.



Wcale się nie zdziwiłem gdy się okazało, że wymiary są takie same. Nawet odległość między czołem tarczy hamulcowej a tylną powierzchnią piasty jest taka sama - czyli nie zmienimy rozstawu kół zmieniając same piasty!

Jednak coś nie dawało mi spokoju, słonce świeciło, miałem trochę czasu to przyczepiłem tarczę:


Pasuje jak ulał. Przypominam - mówimy o zacisku od VECTRY B!!

Wynikły jednak pewne zagwozdki. Pierwsza to taka, że w innym miejscu jest zaczepiona linka ręcznego. Inaczej, jest zaczepiona na zewnątrz piasty a nie w środku. Osłaniający plastik trochę przeszkadza w idealnym doleganiu piasty do belki. rozwiązania są dwa - albo podszlifowujemy plastik


albo flexem podszlifowujemy belkę (dolną krawędź powierzchni poniżej dolnych śrub.


Dodatkowym utrudnieniem jest to,m że linka nie idzie w bębnie a na zewnątrz - będzie przycierać, więc trzeba jakoś nadziać kawałek pancerza albo coś wymyślić. Na pocieszenie powiem że ręczny w vectrze działa jak "pstryczek". Pociągnąłem ręką dźwignię i bęben się zablokował. Po wymianie na pewno poprawi się ręczny, odpadnie problem z samoregulatorem i pierdołami w tyle samochodu.
Innym problemem jest rurka od płynu. Wyjścia mamy dwa: I tak w nexii jest zardzewiały, więc robimy jak ziemniak mówił: kupujemy w sklepie z metra i modelujemy jak nam się podoba albo bierzemy oryginalną rurkę od vectry, która nie rdzewieje bo jest z jakiegoś fajnego stopu aluminium, modelujemy ją i gotowe.

Został jeszcze problem regulacji tylnych zacisków aby czasem przy hamowaniu tył nie zaczął nas wyprzedzać. Właściciele pojazdów z ABSem nie mają tego problemu - po prostu wpinają nową piastę taką samą wtyczką i w tym samym miejscu co royginalną :)
 
 
  Podziel się na:               
lenart
[Usunięty]

Wysłany: Czw 28 Maj, 2009 23:15   

el wiesz że odkryłeś amerykę w tym momencie :mrgreen:

chłopie na hall of fame Cię trzeba wrzucić :)

szkoda że niewiedziałem o tym miech wcześniej - teraz mam tarczobębny z Astry gsi, ale potomni powinni lizać Ci palce u nóg :mrgreen:
 
  Podziel się na:               
sipa666 
Świeżak


Auto:: Opel Omega/Cadillac Catera
Dołączył: 12 Lip 2016
Posty: 9
Skąd: Pruszcz Gdanski
Wysłany: Sro 13 Lip, 2016 20:31   

Odgrzeje tego kotleta.

Znalazłem na internecie, ze tarcze z vectra B z tylu maja 270mm?
W takim razie najłatwiej chyba całą Belkę z vectra B można przełożyć, jeżeli ktoś ma u siebie oryginalnie spawana piastę.
Zgadza sie? Jeśli cos mowie złe, proszę mnie poprawić, w nexii jestem dosc świeży, zawsze tylko omega, v6 i te inne paliwożerne potwory :)
_________________
Opel Omega 225KM/271Nm

http://opelklub.net/viewt...w=unread#unread
 
 
  Podziel się na:               
AdiN 
Ciagle mi malo :P


Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 9056
Skąd: OFF-ROAD SERVICE
Wysłany: Pią 15 Lip, 2016 16:03   

Vectra b jest szersza ;)
_________________
;)
 
 
  Podziel się na:               
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Opracowanie graficzne: Grosio


2011 © nexiomania.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone, kopiowanie bez zgody autora zabronione! Strona Głowna | Pomoc | Kontakt | Na górę