Poprzedni temat «» Następny temat
szarpie po nagrzaniu
Autor Wiadomość
futuuure 
Świeżak


Auto:: nexia 1.5 8v
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 12
Skąd: Białystok
Wysłany: Pon 29 Gru, 2008 10:27   szarpie po nagrzaniu

Witam.

Niestety samochód nie działa jak należy.

Problem:
Na początku problem z obrotami występował sporadycznie, raz na tydzień. Trwało to ok 3-5 minut po czym mogłem dalej jechać bez żadnych przeszkód. Obecnie silnik uruchamia się bez problemu po odpaleniu obroty są w granicach 2000, wcześniej było normalnie. Chwilę trzymał obroty ok 1500 po czym utrzymywały się w granicy 1000. Obecnie po ok 2-3 minutach zapala się kontrolka od silnika i obroty zaczynają wariować. Na benzynie skaczą same od 500 do 1500 nacisnięcie pedału gazu praktycznie nic nie powoduje silnik się jeszcze bardziej zaczyna dusić. Na gazie obroty trzymają się w granicach 1200 po dodaniu gazu strzela powietrze pod maską. Sprawdzałem kody błędu i wykazało niesprawny zawór EGR.

Co zrobiłem dotychczas:
- zaślepienie zaworu EGR,
- wymieniłem świece, przewody wn, kopułkę, palec,
- sprawdziłem sonde lambde oraz silnik krokowy i są ok.

Spostrzeżenia:
Problem zaczął się w momencie wymiany/uszczelnienia układu chłodzenia. Wymieniony przewód dolny/górny chłodnicy oraz te mniejsze wężyki. Mam delikatnie przytkaną nagrzewnicę, gdyż po włączeniu maksymalnego nawiewu powietrze nie jest już tak ciepłe jak przy pierwszym ( z czterech) położeniu prędkości nawiewu.

Czasem po przekręceniu kluczyka nie zapala się kontrolka od oleju.

Dzwoniłem do mojego mechanika i stwierdził, że uszczelka pod głowicą jest do wymiany.

W trakcie wymiany świec dwie środkowe były wilgotne. Płynu chłodniczego oraz oleju mi nie obywa

W skrócie ;) na tyle. Dzięki z góry za pomoc/sugestie

Pozdrawiam, Grzesiek
 
 
  Podziel się na:               
cat_man 
Ogarnięty


Auto:: Daewoo Nexia GLX '97 1.6 16V
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 812
Skąd: Jadwisin
Wysłany: Pon 29 Gru, 2008 11:32   

Uszczelka pod glowicą :shock: A to ci czarodziej, niby na jakiej podstawie to stwierdzil i jeszcze przez telefon :lol:

Restet kompa robiles? Jak nie to odlacz na pare minut kleme minusową z aku, albo wyjmij bezpiecznik nr 1 ze skrzynki bezpieczników, po tyh paru minutach wsadź z powrotem i odpal silnik bez dodawania gazu i wciskania czegokolwiek i niech pochodzi, aż sie nagrzeje i wolne obroty sie ustabilizują :)

Jak nie pomoże, to bedziem myśleć dalej ;) A egr jak zaślepileś?
_________________
SuperRed GLX '97 - szału bez, ale 1.6
od nowości w rodzinie :-D

RIP 2018 @ 410 kkm :-(
 
 
  Podziel się na:               
futuuure 
Świeżak


Auto:: nexia 1.5 8v
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 12
Skąd: Białystok
Wysłany: Pon 29 Gru, 2008 11:39   

kompa resetowałem zdjąłem mase z akumulatora na ok 2 godziny jednak potem wsiadłem od razu i wróciłem na parking póki nie zaczął szarpać.

EGR jest zaślepiony aluminium z puszki oraz wężyk podciśnienia jest także zaślepiony

Mechanik stwierdził to przez wilgotne świece drugą i trzecią. Jak wrócę po pracy to sprawdzę jeszcze raz z tym resetem
 
 
  Podziel się na:               
cat_man 
Ogarnięty


Auto:: Daewoo Nexia GLX '97 1.6 16V
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 812
Skąd: Jadwisin
Wysłany: Pon 29 Gru, 2008 11:47   

Chyba nie zaślepiles EGR "blachą" z puszki po piwie :shock: :bicz: o dżisas......

A jak to ma być niby szczelne?
_________________
SuperRed GLX '97 - szału bez, ale 1.6
od nowości w rodzinie :-D

RIP 2018 @ 410 kkm :-(
 
 
  Podziel się na:               
futuuure 
Świeżak


Auto:: nexia 1.5 8v
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 12
Skąd: Białystok
Wysłany: Pon 29 Gru, 2008 11:56   

zamiast tej uszczelki miedzianej która tam była dałem wycięte aluminium z niewyciętym prostokątem. Odkręce dziś EGR i zobacze czy ok.

A niby czym zaślepić?

Jakoś czuję cze może jakiś czujnik szwankować Sonda Lambda czy od temperatury cieczy chłodzącej, bo dwie świece są zalewane.

A jak najprościej sprawdzić czy uszczelka pod głowicą jest szczelna??
 
 
  Podziel się na:               
cat_man 
Ogarnięty


Auto:: Daewoo Nexia GLX '97 1.6 16V
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 812
Skąd: Jadwisin
Wysłany: Pon 29 Gru, 2008 12:43   

Spr. ciśnienie sprężania, czy nie ma "bulgotania" w zbiorniczku wyrównawczym ukladu chlodzenia jak silnik pracuje i jakiegoś syfu wewnątrz ziorniczka, czy nie ma "maselka" na bagnecie i pod korkiem wlewu oleju.

A te swiece to niby wilgotne od czego są? Olej, woda, czy co :P i gdzie wilgotne? na elektrodach, korpusie, porcelance?

[ Dodano: 2008-12-29, 12:45 ]
A takie zaślepienie EGR jak zrobileś, to wątpię żeby bylo szczelne :roll:
_________________
SuperRed GLX '97 - szału bez, ale 1.6
od nowości w rodzinie :-D

RIP 2018 @ 410 kkm :-(
 
 
  Podziel się na:               
futuuure 
Świeżak


Auto:: nexia 1.5 8v
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 12
Skąd: Białystok
Wysłany: Pon 29 Gru, 2008 12:51   

świece wilgotne na korpusie tam gdzie gwint przy elektrodach. A czym wilgotne olej albo benzyna
 
 
  Podziel się na:               
cat_man 
Ogarnięty


Auto:: Daewoo Nexia GLX '97 1.6 16V
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 812
Skąd: Jadwisin
Wysłany: Pon 29 Gru, 2008 15:26   

No to naprawde wskazuje na padniętą uszczelke pod glowicą......






:lol:





:rotfl: :wow: :wooow: :bicz: :bananki: :alla: i nie wiem co jeszcze dla takiego "mechanika" :mrgreen:
_________________
SuperRed GLX '97 - szału bez, ale 1.6
od nowości w rodzinie :-D

RIP 2018 @ 410 kkm :-(
 
 
  Podziel się na:               
futuuure 
Świeżak


Auto:: nexia 1.5 8v
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 12
Skąd: Białystok
Wysłany: Pon 29 Gru, 2008 21:19   

w 100% jestem pewny że silnik spala olej. Dziś sprawdziłem poziom oleju i było poniżej minimum, a pod samochodem ani kropelki. Więc uszczelka, mechanik mówił 350zł robocizna plus uszczelka, planowanie głowicy, może uszczelniacze i jeszcze parę rzeczy przy okazji
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23943
Skąd: zza rogu
Wysłany: Pon 29 Gru, 2008 21:30   

jak spala, a nie wyrzuca, to przy okazji uszczelniaczy zmienilbym na zapas za jednym podejsciem pierscienie. dol powinien byc spoko. za to przyjrzyj sie glowicy, moja przy 385kkm miala juz spore wzery praktycznie dyskwalifikujace ją. a dol fabryczny nadal :)
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
cat_man 
Ogarnięty


Auto:: Daewoo Nexia GLX '97 1.6 16V
Dołączył: 29 Lis 2007
Posty: 812
Skąd: Jadwisin
Wysłany: Wto 30 Gru, 2008 00:24   

To że silnik spala olej nie oznacza akurat tylko i wylącznie padniętej uszczelki, Olaf dobrze prawi, jeżeli nie chcesz sie przejechać to zmień od razu pierścienie i obowiązkowo uszczelniacze zaworowe ;)
_________________
SuperRed GLX '97 - szału bez, ale 1.6
od nowości w rodzinie :-D

RIP 2018 @ 410 kkm :-(
 
 
  Podziel się na:               
futuuure 
Świeżak


Auto:: nexia 1.5 8v
Dołączył: 29 Gru 2008
Posty: 12
Skąd: Białystok
Wysłany: Pon 05 Sty, 2009 14:04   

kontynuując temat: mechanik w pierwszej kolejności przy diagnozie sprawdzał uszczelkę i... na szczęście wszystko ok :) najprawdopodobniej zapchana przepustnica. Zobacze co będzie jak jutro będę odbierał. Na pewno napiszę co było nie tak...

Mechanik dzwonił z pytaniami co robiłem sam przy silniku. Chyba to jednak nie przepustnica...
Robiłem:
- czyściłem silnik krokowy
- zaślepiony EGR
- wymienione przewody WN, świece, kopułka, palec

Obecnie kontaktowałem się z mechanikiem i mówił, że wymienili też sonde (nie wymieniana od nowości) na nową i nadal problem występuje, niestety


Może jakiś czujnik od temperatury?

[ Dodano: 2009-01-09, 14:45 ]
po kłopocie :D

Wymienione:
- sonda lambda / najprawdopodobniej sprawca zamieszania
- czujnik temperatury cieczy chłodz. / wysokie obroty po odpaleniu ok 2000

Przeczyszczone przepustnica. Więcej nie pamiętam :) Najważniejsze że już ok.

Pozdrawiam
 
 
  Podziel się na:               
andRyou 
Świeżak


Auto:: VW Vento
Dołączył: 08 Maj 2009
Posty: 71
Skąd: Łódź
Wysłany: Czw 02 Lip, 2009 11:19   

Mam podobny problem... czujnik temperatury jest tani więc kupiłem nowy i chcę wymienić tylko.. za cholerę nie mogę go zlokalizować. Namierzyłem tylko ten pod aparatem zapłonowym ale chyba nie o ten chodzi? Czytałem już że znajduje się za pierwszym cylindrem na wysokości alternatora ale nie jestem pewien jakiej wersji silnika to dotyczyło. Dysponuje ktoś jakimś zdjęciem tego ustrojstwa zamontowanego przy silniku 16V? Jeśli nie to byłbym wdzięczny za dokładne wytłumaczenie gdzie jest ten czujnik, obok czego, między czym itd. Z góry serdeczne dzięki!
 
  Podziel się na:               
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Opracowanie graficzne: Grosio


2011 © nexiomania.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone, kopiowanie bez zgody autora zabronione! Strona Głowna | Pomoc | Kontakt | Na górę