Zamknięty przez: Olaf Sob 09 Maj, 2015 20:45 |
Mazda 323F BJ 1,5 |
Autor |
Wiadomość |
AdiN
Ciagle mi malo :P
Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 9054 Skąd: OFF-ROAD SERVICE
|
Wysłany: Sob 15 Wrz, 2012 16:08
|
|
|
Podoba mi sie! |
_________________
|
|
|
|
|
Sysiu
Ciagle mi malo :P
Auto:: VW Passat
Dołączył: 31 Maj 2008 Posty: 12087 Skąd: Płock
|
Wysłany: Sob 15 Wrz, 2012 22:26
|
|
|
Dobra robota, zabieg pasuje tak samo ładnie jak w nexi przyciema |
_________________ Była: Nexia 1,5 8V + LPG
Była: Astra H kombi 1,7 CDTi
Jest: Passat B7 2.0TDI |
|
|
|
|
Marwis
Świeżak
Auto:: Mazda 6 GG 2.0 dawniej Mazda 323F BJ/Nexia GL
Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 277 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 11 Gru, 2014 19:58
|
|
|
Dobrze że komuś się podoba
Wprawę z rozklejaniem zdobyłem w nexii, tylko w maździe jest trochę nietypowo bo szybka reflektora jest z tworzywa a nie ze szkła.
*********
[ Dodano: Czw 11 Gru, 2014 18:57 ]
Trochę czasu minęło, Mazda dostała w tym czasie nowe hamulce i amortyzatory.
Niestety nadeszły czarne chmury, silnik osłabł, nierówno pracuje. Pomiar kompresji pokazał na 3 cylindrze tylko 5bar, pozostałe po 13. Pewnie wypalony zawór albo gniazdo.
Postawiłem do poleconego mechanika, który tylko po wykręceniu świec stwierdził że są okopcone i nie warto naprawiać już tego silnika. Jakoś nie jestem przekonany... |
|
|
|
|
Sysiu
Ciagle mi malo :P
Auto:: VW Passat
Dołączył: 31 Maj 2008 Posty: 12087 Skąd: Płock
|
Wysłany: Czw 11 Gru, 2014 20:05
|
|
|
A mi sie zdawało że jak świece są okopcone to jest nie właściwa mieszanka |
_________________ Była: Nexia 1,5 8V + LPG
Była: Astra H kombi 1,7 CDTi
Jest: Passat B7 2.0TDI |
|
|
|
|
Marwis
Świeżak
Auto:: Mazda 6 GG 2.0 dawniej Mazda 323F BJ/Nexia GL
Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 277 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Czw 11 Gru, 2014 20:38
|
|
|
za bogata chyba, ale nie wiem czy na gazie też tak będzie.
Mechanik twierdzi że może to być od pobieranego oleju. Dwa tyg. temu świece na moje oko wyglądały tak jak powinny-brązowe
[ Dodano: Sob 13 Gru, 2014 18:06 ]
Udało mi się znaleźć ogarniętego gościa który zajął się silnikiem. Głowica już ściągnięta, dwa zawory do wymiany.
|
Ostatnio zmieniony przez Marwis Sob 17 Sty, 2015 12:44, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
dawidczaju
Ogarnięty
Auto:: Arosa 1.7 SDi
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 419 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Wto 13 Sty, 2015 22:59
|
|
|
O kurde, mam taką samą tylko niebieską
Powiem Ci, że ja na moc nie narzekam. Szczerze się zdziwiłem, że ciągle szukam trakcji na jedynce (strasznie krótka skrzynia!). No i na trasie bajka 140km/h na pełnej obsadzie i idzie bez zajęknięcia dalej. W końcu masa auta jest śmieszna jak na "kombi"
Autko fajne. Sam się zauroczyłem. Ale oby Ci cewki nie padły bo to chyba najdroższa zabawa w tym aucie
Kierunki z przodu są na kleju? Też będę malował wnętrze lamp ale wyglądały jakby były zgrzewane.
Fajna rzecz w tym aucie to seryjne rozmiary głośników. 5x7" z przodu i z tyłu 16,5cm w drzwiach przy prawie nieograniczonej głębokości |
_________________
|
|
|
|
|
Marwis
Świeżak
Auto:: Mazda 6 GG 2.0 dawniej Mazda 323F BJ/Nexia GL
Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 277 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 17 Sty, 2015 12:44
|
|
|
Jedna cewka mi padła- miła przebicie. Kupiłem zamiennik za niewielką kasę i już ponad dwa lata śmiga. Kierunki były zgrzane albo jakiś twardy klej - nie roztapia się. Lampy z tego co pamiętam łatwo się rozkleiły.
Auto po naprawie: dwa zawory wydechowe wymienione reszta dotarta, płytki zaworowe przeszlifowane do odpowiedniego wymiaru. Przy okazji nowy rozrząd, pompa wody.
Mazda odzyskała dawną sprawność. Jednak radość nie trwała długo, po niedługim czasie zauważyłem że na zimnym po odpaleniu robi niebieskawą chmurę. Faktycznie, zaczęła pobierać znaczne ilości oleju Uszczelniacze zaworów nowe, więc pomysłów brak skąd zaciąga. |
|
|
|
|
dawidczaju
Ogarnięty
Auto:: Arosa 1.7 SDi
Dołączył: 28 Sie 2010 Posty: 419 Skąd: Zabrze
|
Wysłany: Sob 17 Sty, 2015 16:06
|
|
|
To jak rozkleiłeś te kierunki?
U mnie czasem puszcza chmurę tak samo jak u Ciebie - na zimnym z rana, raz na jakiś czas Sam nie wiem czemu i gdzie bo poza tym momentem ani śladu takiego kopcenia. |
_________________
|
|
|
|
|
Marwis
Świeżak
Auto:: Mazda 6 GG 2.0 dawniej Mazda 323F BJ/Nexia GL
Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 277 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 18 Sty, 2015 15:31
|
|
|
Chmurę mogę przeboleć, ale nie apetyt na olej. Od naprawy nie zrobiłem jeszcze 1000km a już ponad 1l dolałem
Kierunki z tego co pamiętam to podgrzałem a potem siłowo rozdzielałem, nic mi nie popękało. |
|
|
|
|
AdiN
Ciagle mi malo :P
Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 9054 Skąd: OFF-ROAD SERVICE
|
Wysłany: Nie 18 Sty, 2015 16:51
|
|
|
Pierścienie? |
_________________
|
|
|
|
|
Marwis
Świeżak
Auto:: Mazda 6 GG 2.0 dawniej Mazda 323F BJ/Nexia GL
Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 277 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Nie 18 Sty, 2015 19:27
|
|
|
Sprężanie katalogowe było przed remontem, na ciepło nie kopci, więc raczej nie. |
|
|
|
|
AdiN
Ciagle mi malo :P
Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 9054 Skąd: OFF-ROAD SERVICE
|
Wysłany: Nie 18 Sty, 2015 22:12
|
|
|
Nie wiadomo jak po remoncie |
_________________
|
|
|
|
|
zpoa
Ogarnięty
Auto:: nexia
Dołączył: 26 Kwi 2012 Posty: 959 Skąd: łódź
|
Wysłany: Pon 19 Sty, 2015 08:42
|
|
|
Jak sprężanie blyo katalogowe? skoro pisałeś wczesniej ze na jednym bylo 5 bar? Sprawdzales dany cylinder czy niema progów, glowice regenerowales, czy tylko wymieniles zawory i zrobione planowanie, prowadnicę zawodowe byly ok ? Bardzo często mechanicy wymieniają zawory a zapominają ze czesta przyczyna uszkodzenia zaworow są wadliwe prowadnicę co objawia sie również apetytem na olej |
_________________ Pz.Grzegorz |
|
|
|
|
stif
Hej! Przekroczyłem tysiąc!
Auto:: nexia
Dołączył: 13 Lip 2007 Posty: 1438 Skąd: piła
|
Wysłany: Pon 19 Sty, 2015 16:16
|
|
|
Marwis - to co zrobiłeś z silnikiem to nie był remont. A nawet " niby -remont"
Takie są efekty napraw oszczędnościowych. Masz do wymiany pierścienie , prowadnice. |
_________________ Szukasz części - nowe ,używane -pisz na PW |
|
|
|
|
Marwis
Świeżak
Auto:: Mazda 6 GG 2.0 dawniej Mazda 323F BJ/Nexia GL
Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 277 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Pon 19 Sty, 2015 18:35
|
|
|
zpoa napisał/a: | Jak sprężanie blyo katalogowe? skoro pisałeś wczesniej ze na jednym bylo 5 bar? Sprawdzales dany cylinder czy niema progów, glowice regenerowales, czy tylko wymieniles zawory i zrobione planowanie, prowadnicę zawodowe byly ok ? Bardzo często mechanicy wymieniają zawory a zapominają ze czesta przyczyna uszkodzenia zaworow są wadliwe prowadnicę co objawia sie również apetytem na olej |
O brak ciśnienia na wadliwym cylindrze podejrzane były zawory, co się potwierdziło. Pozostałe były w normie. Tokarz stwierdził, że prowadnice są ok, więc wymieniono wypalone zawory i planowanie, nowe uszczelniacze.
[ Dodano: Pon 19 Sty, 2015 17:44 ]
stif napisał/a: | Marwis - to co zrobiłeś z silnikiem to nie był remont. A nawet " niby -remont"
Takie są efekty napraw oszczędnościowych. Masz do wymiany pierścienie , prowadnice. |
Oczywiście generalka to nie była . W planach mam w tym roku zmienić auto więc nie chcę pchać się w większe koszty niż konieczne. Jednak nic nie wskazywało na to, aby wymieniać pierścienie. Skąd takie wnioski? |
|
|
|
|
AdiN
Ciagle mi malo :P
Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 9054 Skąd: OFF-ROAD SERVICE
|
Wysłany: Pon 19 Sty, 2015 21:16
|
|
|
Zazwyczaj jak się zrobi górę, a nie ruszy pierścieni, to potem są problemy właśnie z nimi |
_________________
|
|
|
|
|
zpoa
Ogarnięty
Auto:: nexia
Dołączył: 26 Kwi 2012 Posty: 959 Skąd: łódź
|
Wysłany: Wto 20 Sty, 2015 08:34
|
|
|
Jak kopci po odpaleniu na niebiesko to albo pierścienie albo prowadnice , w poldku którego później kupiłem od kumpla uszkodziły sie zawory na jednym garze , i tak jak u ciebie mechanik wymienił zawory i stwierdził ze reszta jest ok, efekt byl dokladnie taki jak u ciebie, dopiero kompletna regeneracja glowicy przywrocila auto do zycia, w jednym z twoich postów pisałeś juz dawno ze auto slabo sie zbiera, wiec juz cos mogli być na rzeczy, do tej pory jezdziles wiec na bank masz do wymiany to co stif napisal, ja jeszcze bym sprawdził czy nie ma progów na cylindrze który nie trzymal ciśnienia, bo jesli i on jej nadgryziony to szczezr mówiąc chyba lepiej kupic drugi silnik . |
_________________ Pz.Grzegorz |
|
|
|
|
Marwis
Świeżak
Auto:: Mazda 6 GG 2.0 dawniej Mazda 323F BJ/Nexia GL
Dołączył: 29 Sie 2010 Posty: 277 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: Sob 09 Maj, 2015 20:18
|
|
|
Temat do zamknięcia, auto sprzedane. |
|
|
|
|
|