Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Olaf
Sob 09 Maj, 2015 20:45
Mazda 323F BJ 1,5
Autor Wiadomość
AdiN 
Ciagle mi malo :P


Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 9054
Skąd: OFF-ROAD SERVICE
Wysłany: Sob 15 Wrz, 2012 16:08   

Podoba mi sie!
_________________
;)
 
 
  Podziel się na:               
Sysiu 
Ciagle mi malo :P


Auto:: VW Passat
Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 12087
Skąd: Płock
Wysłany: Sob 15 Wrz, 2012 22:26   

Dobra robota, zabieg pasuje tak samo ładnie jak w nexi przyciema :D
_________________
Była: Nexia 1,5 8V + LPG
Była: Astra H kombi 1,7 CDTi
Jest: Passat B7 2.0TDI
 
 
  Podziel się na:               
Marwis 
Świeżak


Auto:: Mazda 6 GG 2.0 dawniej Mazda 323F BJ/Nexia GL
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 277
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 11 Gru, 2014 19:58   

Dobrze że komuś się podoba ;)
Wprawę z rozklejaniem zdobyłem w nexii, tylko w maździe jest trochę nietypowo bo szybka reflektora jest z tworzywa a nie ze szkła.

*********

[ Dodano: Czw 11 Gru, 2014 18:57 ]
Trochę czasu minęło, Mazda dostała w tym czasie nowe hamulce i amortyzatory.
Niestety nadeszły czarne chmury, silnik osłabł, nierówno pracuje. Pomiar kompresji pokazał na 3 cylindrze tylko 5bar, pozostałe po 13. Pewnie wypalony zawór albo gniazdo.
Postawiłem do poleconego mechanika, który tylko po wykręceniu świec stwierdził że są okopcone i nie warto naprawiać już tego silnika. :| Jakoś nie jestem przekonany...
 
 
  Podziel się na:               
Sysiu 
Ciagle mi malo :P


Auto:: VW Passat
Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 12087
Skąd: Płock
Wysłany: Czw 11 Gru, 2014 20:05   

A mi sie zdawało że jak świece są okopcone to jest nie właściwa mieszanka :P
_________________
Była: Nexia 1,5 8V + LPG
Była: Astra H kombi 1,7 CDTi
Jest: Passat B7 2.0TDI
 
 
  Podziel się na:               
Marwis 
Świeżak


Auto:: Mazda 6 GG 2.0 dawniej Mazda 323F BJ/Nexia GL
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 277
Skąd: Gdynia
Wysłany: Czw 11 Gru, 2014 20:38   

za bogata chyba, ale nie wiem czy na gazie też tak będzie.
Mechanik twierdzi że może to być od pobieranego oleju. Dwa tyg. temu świece na moje oko wyglądały tak jak powinny-brązowe

[ Dodano: Sob 13 Gru, 2014 18:06 ]
Udało mi się znaleźć ogarniętego gościa który zajął się silnikiem. Głowica już ściągnięta, dwa zawory do wymiany.



Ostatnio zmieniony przez Marwis Sob 17 Sty, 2015 12:44, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
  Podziel się na:               
dawidczaju 
Ogarnięty


Auto:: Arosa 1.7 SDi
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 419
Skąd: Zabrze
Wysłany: Wto 13 Sty, 2015 22:59   

O kurde, mam taką samą tylko niebieską :D
Powiem Ci, że ja na moc nie narzekam. Szczerze się zdziwiłem, że ciągle szukam trakcji na jedynce (strasznie krótka skrzynia!). No i na trasie bajka 140km/h na pełnej obsadzie i idzie bez zajęknięcia dalej. W końcu masa auta jest śmieszna jak na "kombi" :P

Autko fajne. Sam się zauroczyłem. Ale oby Ci cewki nie padły bo to chyba najdroższa zabawa w tym aucie :P
Kierunki z przodu są na kleju? Też będę malował wnętrze lamp ale wyglądały jakby były zgrzewane.
Fajna rzecz w tym aucie to seryjne rozmiary głośników. 5x7" z przodu i z tyłu 16,5cm w drzwiach przy prawie nieograniczonej głębokości :)
_________________

 
 
  Podziel się na:               
Marwis 
Świeżak


Auto:: Mazda 6 GG 2.0 dawniej Mazda 323F BJ/Nexia GL
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 277
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 17 Sty, 2015 12:44   

Jedna cewka mi padła- miła przebicie. Kupiłem zamiennik za niewielką kasę i już ponad dwa lata śmiga. Kierunki były zgrzane albo jakiś twardy klej - nie roztapia się. Lampy z tego co pamiętam łatwo się rozkleiły.

Auto po naprawie: dwa zawory wydechowe wymienione reszta dotarta, płytki zaworowe przeszlifowane do odpowiedniego wymiaru. Przy okazji nowy rozrząd, pompa wody.




Mazda odzyskała dawną sprawność. Jednak radość nie trwała długo, po niedługim czasie zauważyłem że na zimnym po odpaleniu robi niebieskawą chmurę. Faktycznie, zaczęła pobierać znaczne ilości oleju :-? Uszczelniacze zaworów nowe, więc pomysłów brak skąd zaciąga.
 
 
  Podziel się na:               
dawidczaju 
Ogarnięty


Auto:: Arosa 1.7 SDi
Dołączył: 28 Sie 2010
Posty: 419
Skąd: Zabrze
Wysłany: Sob 17 Sty, 2015 16:06   

To jak rozkleiłeś te kierunki?
U mnie czasem puszcza chmurę tak samo jak u Ciebie - na zimnym z rana, raz na jakiś czas :P Sam nie wiem czemu i gdzie bo poza tym momentem ani śladu takiego kopcenia.
_________________

 
 
  Podziel się na:               
Marwis 
Świeżak


Auto:: Mazda 6 GG 2.0 dawniej Mazda 323F BJ/Nexia GL
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 277
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 18 Sty, 2015 15:31   

Chmurę mogę przeboleć, ale nie apetyt na olej. Od naprawy nie zrobiłem jeszcze 1000km a już ponad 1l dolałem :|
Kierunki z tego co pamiętam to podgrzałem a potem siłowo rozdzielałem, nic mi nie popękało.
 
 
  Podziel się na:               
AdiN 
Ciagle mi malo :P


Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 9054
Skąd: OFF-ROAD SERVICE
Wysłany: Nie 18 Sty, 2015 16:51   

Pierścienie?
_________________
;)
 
 
  Podziel się na:               
Marwis 
Świeżak


Auto:: Mazda 6 GG 2.0 dawniej Mazda 323F BJ/Nexia GL
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 277
Skąd: Gdynia
Wysłany: Nie 18 Sty, 2015 19:27   

Sprężanie katalogowe było przed remontem, na ciepło nie kopci, więc raczej nie.
 
 
  Podziel się na:               
AdiN 
Ciagle mi malo :P


Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 9054
Skąd: OFF-ROAD SERVICE
Wysłany: Nie 18 Sty, 2015 22:12   

Nie wiadomo jak po remoncie ;)
_________________
;)
 
 
  Podziel się na:               
zpoa 
Ogarnięty


Auto:: nexia
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 959
Skąd: łódź
Wysłany: Pon 19 Sty, 2015 08:42   

Jak sprężanie blyo katalogowe? skoro pisałeś wczesniej ze na jednym bylo 5 bar? Sprawdzales dany cylinder czy niema progów, glowice regenerowales, czy tylko wymieniles zawory i zrobione planowanie, prowadnicę zawodowe byly ok ? Bardzo często mechanicy wymieniają zawory a zapominają ze czesta przyczyna uszkodzenia zaworow są wadliwe prowadnicę co objawia sie również apetytem na olej
_________________
Pz.Grzegorz
 
 
  Podziel się na:               
stif 
Hej! Przekroczyłem tysiąc!


Auto:: nexia
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 1438
Skąd: piła
Wysłany: Pon 19 Sty, 2015 16:16   

Marwis - to co zrobiłeś z silnikiem to nie był remont. A nawet " niby -remont"
Takie są efekty napraw oszczędnościowych. Masz do wymiany pierścienie , prowadnice.
_________________
Szukasz części - nowe ,używane -pisz na PW
 
  Podziel się na:               
Marwis 
Świeżak


Auto:: Mazda 6 GG 2.0 dawniej Mazda 323F BJ/Nexia GL
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 277
Skąd: Gdynia
Wysłany: Pon 19 Sty, 2015 18:35   

zpoa napisał/a:
Jak sprężanie blyo katalogowe? skoro pisałeś wczesniej ze na jednym bylo 5 bar? Sprawdzales dany cylinder czy niema progów, glowice regenerowales, czy tylko wymieniles zawory i zrobione planowanie, prowadnicę zawodowe byly ok ? Bardzo często mechanicy wymieniają zawory a zapominają ze czesta przyczyna uszkodzenia zaworow są wadliwe prowadnicę co objawia sie również apetytem na olej


O brak ciśnienia na wadliwym cylindrze podejrzane były zawory, co się potwierdziło. Pozostałe były w normie. Tokarz stwierdził, że prowadnice są ok, więc wymieniono wypalone zawory i planowanie, nowe uszczelniacze.

[ Dodano: Pon 19 Sty, 2015 17:44 ]
stif napisał/a:
Marwis - to co zrobiłeś z silnikiem to nie był remont. A nawet " niby -remont"
Takie są efekty napraw oszczędnościowych. Masz do wymiany pierścienie , prowadnice.

Oczywiście generalka to nie była ;) . W planach mam w tym roku zmienić auto więc nie chcę pchać się w większe koszty niż konieczne. Jednak nic nie wskazywało na to, aby wymieniać pierścienie. Skąd takie wnioski?
 
 
  Podziel się na:               
AdiN 
Ciagle mi malo :P


Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 9054
Skąd: OFF-ROAD SERVICE
Wysłany: Pon 19 Sty, 2015 21:16   

Zazwyczaj jak się zrobi górę, a nie ruszy pierścieni, to potem są problemy właśnie z nimi :)
_________________
;)
 
 
  Podziel się na:               
zpoa 
Ogarnięty


Auto:: nexia
Dołączył: 26 Kwi 2012
Posty: 959
Skąd: łódź
Wysłany: Wto 20 Sty, 2015 08:34   

Jak kopci po odpaleniu na niebiesko to albo pierścienie albo prowadnice , w poldku którego później kupiłem od kumpla uszkodziły sie zawory na jednym garze , i tak jak u ciebie mechanik wymienił zawory i stwierdził ze reszta jest ok, efekt byl dokladnie taki jak u ciebie, dopiero kompletna regeneracja glowicy przywrocila auto do zycia, w jednym z twoich postów pisałeś juz dawno ze auto slabo sie zbiera, wiec juz cos mogli być na rzeczy, do tej pory jezdziles wiec na bank masz do wymiany to co stif napisal, ja jeszcze bym sprawdził czy nie ma progów na cylindrze który nie trzymal ciśnienia, bo jesli i on jej nadgryziony to szczezr mówiąc chyba lepiej kupic drugi silnik .
_________________
Pz.Grzegorz
 
 
  Podziel się na:               
Marwis 
Świeżak


Auto:: Mazda 6 GG 2.0 dawniej Mazda 323F BJ/Nexia GL
Dołączył: 29 Sie 2010
Posty: 277
Skąd: Gdynia
Wysłany: Sob 09 Maj, 2015 20:18   

Temat do zamknięcia, auto sprzedane.
 
 
  Podziel się na:               
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Opracowanie graficzne: Grosio


2011 © nexiomania.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone, kopiowanie bez zgody autora zabronione! Strona Głowna | Pomoc | Kontakt | Na górę