Przesunięty przez: Roxon40 Pon 20 Lut, 2012 18:57 |
Pomoc w rozszyfrowaniu modyfikacji radia cb |
Autor |
Wiadomość |
Bradley
Hej! Przekroczyłem tysiąc!
Auto:: VW Vento 1.9TDI (kleklekleklekle)
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 3447 Skąd: Bielsko / Katowice
|
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 15:39 Pomoc w rozszyfrowaniu modyfikacji radia cb
|
|
|
Mam takie oto radio pearce simpson super cheetah mk2. Radia blizniacze to: Alan 87, Super Star 3900, Lafayette Typhoon II.
Zastanawiam sie co autor mial na mysli i co tam pogrzebal w srodku.
Jesli jestem na kanale 19tym i przelacznik ANL jest w pozycji OFF wtedy slysze komunikaty. Jesli przelacze ANL w gore wtedy komunikaty ustaja, natomiast jesli zejde kanal nizej na 18 slysze tak samo jak z ANL w pozycji OFF na kanale 19.
Pozostale watpliwosci:
Czerwony przewod zlaczony z zoltym.
Przewody niebieski, brazowy i pomaranczowy uciete i w koszulce termokurczliwej
Przewod pomaranczowy uciety przy wtyczce.
Gdzie znajduje sie koncowka mocy?
Nie umiem czytac tak skomplikowanych schematow wiec help me |
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
|
|
|
|
|
Olaf
Administrator
Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 23947 Skąd: zza rogu
|
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 17:29
|
|
|
jak masz schemat to go rzuc, bo ja nie mam, prawdopodobnie tranzystory przykrecone do obudowy fotka 2 i 3 przy prawym gornym rogu
oczywiscie mocy prz nadawaniu. przy odbiorze bedzie jakis scalak, ale ktory nie powiem, raczej tez powinien miec radiator z obudowy, moze na dole przy prawym boku? |
_________________ chcieć to móc... |
|
|
|
|
Bradley
Hej! Przekroczyłem tysiąc!
Auto:: VW Vento 1.9TDI (kleklekleklekle)
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 3447 Skąd: Bielsko / Katowice
|
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 18:13
|
|
|
http://www.cbtricks.com/r.../ss3900_sch.gif <--- schemat tutaj
Wydaje mi sie, ze teraz przelacznik ANL/OFF to po prostu +10kHz i jak go wlacze to mi pozwala wejsc w "dziury".
EDIT:
Hardkorowo napisalem na elektrodzie + troche odkrylem "sam" jak np czerwony i zolty to zasilanie zaroweczki od miarki. |
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
|
|
|
|
|
Roxon40
Pierwszy Dobrowolnie Zbanowany
Auto:: Była Nexia 2.0 8V GLE/GSi
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 7106 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 19:53
|
|
|
Dokładnie ktoś pokopał niepotrzebnie i z ANL zrobił tak zwane "dziury" czyli +10kHz. RTym bardziej że ten Super cheetah powinien mieć w serii +10 Khz
[ Dodano: Czw 05 Sty, 2012 20:57 ]
Końcówki mocy znajdują się na tylnej obudowie na przeciw gałki zmiany biegów w 87 jest tam radiator bo tam są trzy końcówki |
_________________ Było Daewoo Nexia 2.0 GLE/GSi |
|
|
|
|
Bradley
Hej! Przekroczyłem tysiąc!
Auto:: VW Vento 1.9TDI (kleklekleklekle)
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 3447 Skąd: Bielsko / Katowice
|
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 20:02
|
|
|
Roxon40, a moze wiesz dlaczego w cheetah banda D to jest podstawowa 40tka w Polsce a wg rozpiski podstawowa 40tka to banda C |
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
|
|
|
|
|
Roxon40
Pierwszy Dobrowolnie Zbanowany
Auto:: Była Nexia 2.0 8V GLE/GSi
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 7106 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 20:17
|
|
|
Ale wg jakiej rozpiski ?? W naszych radiach podstawową bandą jest banda "D" dlatego że nasze radia zaczynają dość nisko pracę bo w granicach 25 MHZ i mają tak zwane trzy czterdziestki w Lewo gdzie w większości są tylko dwie stąd zamiast bandy C jest D podstawowa |
_________________ Było Daewoo Nexia 2.0 GLE/GSi |
|
|
|
|
Olaf
Administrator
Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 23947 Skąd: zza rogu
|
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 20:21
|
|
|
Roxon40 napisał/a: | Dokładnie ktoś pokopał niepotrzebnie i z ANL zrobił tak zwane "dziury" czyli +10kHz. RTym bardziej że ten Super cheetah powinien mieć w serii +10 Khz
[ Dodano: Czw 05 Sty, 2012 20:57 ]
Końcówki mocy znajdują się na tylnej obudowie na przeciw gałki zmiany biegów w 87 jest tam radiator bo tam są trzy końcówki |
masz na mysli 2 tranzystory dla nadawania i scalak na odbiorze oczywiscie?
matko, bradley, nie mozesz jakiegos prezydenta albo alana tylko takie rzadkosci? |
_________________ chcieć to móc... |
|
|
|
|
Roxon40
Pierwszy Dobrowolnie Zbanowany
Auto:: Była Nexia 2.0 8V GLE/GSi
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 7106 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 20:35
|
|
|
Tak, tak mówię o tych tranzystorach przykręconych od obudowy olaf trochę poległem na elektronice bo już dawno się tym nie zajmowałem odkąd kupiłem pierwsze auto to zająłem się grzebaniem w autach
To dobre radio co Bradley kupił bo jest na płycie z Alana tylko nie ma nic gorszego jak ktoś wsadzi w to rękę i niepotrzebnie grzebie. To tak jakbyś kupił nexię zeswapowaną przez jakiegoś amatora |
_________________ Było Daewoo Nexia 2.0 GLE/GSi |
|
|
|
|
Bradley
Hej! Przekroczyłem tysiąc!
Auto:: VW Vento 1.9TDI (kleklekleklekle)
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 3447 Skąd: Bielsko / Katowice
|
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 20:44
|
|
|
Roxon40, ok. Dorwalem inna tabele i tam jest D jako podstawa.
http://img502.imageshack....abelaczeyq7.jpg
Mam od A do F
Roxon40 napisał/a: |
To dobre radio co Bradley kupił bo jest na płycie z Alana tylko nie ma nic gorszego jak ktoś wsadzi w to rękę i niepotrzebnie grzebie. To tak jakbyś kupił nexię zeswapowaną przez jakiegoś amatora |
Dlatego chce doprowadzic to do serii. Boze.... zeswapowac 2.0 na seryjne 1.5... ;P
Myslisz, ze hipotetycznie udaloby sie nam zrobic jakiegos DXa z anten mobilowych? |
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
|
|
|
|
|
Roxon40
Pierwszy Dobrowolnie Zbanowany
Auto:: Była Nexia 2.0 8V GLE/GSi
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 7106 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 20:56
|
|
|
Nie hipotetycznie ale teoretycznie tak Przestawiasz radio na kanał 12 banda E częstotliwość + 5 kHz i czekasz na propagację Mi udało się z mobilówki strzelić: Hiszpania, Portugalia, Kazachstan
Jeśli chcesz strzelić DX dobrze by było żebyś opanował alfabet CB i polska jest jako 161 DIVISION |
_________________ Było Daewoo Nexia 2.0 GLE/GSi |
|
|
|
|
Bradley
Hej! Przekroczyłem tysiąc!
Auto:: VW Vento 1.9TDI (kleklekleklekle)
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 3447 Skąd: Bielsko / Katowice
|
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 21:35
|
|
|
Cytat: | polska jest jako 161 DIVISION |
Tyle jeszcze znalazlem
Wlasnie mam troche ciezej bo nie mam miernika czestotliwosci tylko kanaly i wlasnie dobrze by bylo gdyby napisali tez na jaka bande przestawic i kanal
Przed chwila przyjechal do mnie kolega. Obaj mamy Lemm Eagle. On ma Cobre LTD 29. Posprawdzalem pokretelka, po popsikaniu smarem silikonowym potencjometry przestaly trzeszczec. Na rozkreconym gainie, squelchu w polowie tak na granicy aby tylko szum wycielo w glosniku polecielismy w miescie na prawie 4km przez dolinke, drzewa, bloki.
http://mapy.google.pl/map...&sz=16&t=m&z=14
W coarse nie ma w zasadzie roznicy pomiedzy godzina 9 a 7 w krecac w lewo. Juz wtedy jest blisko albo idealnie w "0". |
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
|
|
|
|
|
Roxon40
Pierwszy Dobrowolnie Zbanowany
Auto:: Była Nexia 2.0 8V GLE/GSi
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 7106 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 21:43
|
|
|
Przestawiasz radio na kanał 12 banda E częstotliwość + 5 kHz ehhh Bradley czytaj co piszę. + 5 kHz uzyskasz przekręcając gałkę Clarifer gdzież z dołu do połowy ale to już na odsłuch musisz |
_________________ Było Daewoo Nexia 2.0 GLE/GSi |
|
|
|
|
Bradley
Hej! Przekroczyłem tysiąc!
Auto:: VW Vento 1.9TDI (kleklekleklekle)
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 3447 Skąd: Bielsko / Katowice
|
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 21:49
|
|
|
Roxon40 napisał/a: | 12 banda E częstotliwość + 5 kHz |
W LSB? I czy to jest jakis "ogolny" kanal czy polski? |
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
|
|
|
|
|
Roxon40
Pierwszy Dobrowolnie Zbanowany
Auto:: Była Nexia 2.0 8V GLE/GSi
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 7106 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 21:54
|
|
|
Upppssss już piszę USB i jest to kanał światowy |
_________________ Było Daewoo Nexia 2.0 GLE/GSi |
|
|
|
|
Bradley
Hej! Przekroczyłem tysiąc!
Auto:: VW Vento 1.9TDI (kleklekleklekle)
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 3447 Skąd: Bielsko / Katowice
|
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 22:01
|
|
|
Jutro sobie poslucham, a noz sie uda. |
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
|
|
|
|
|
Roxon40
Pierwszy Dobrowolnie Zbanowany
Auto:: Była Nexia 2.0 8V GLE/GSi
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 7106 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 22:09
|
|
|
No możesz najlepiej stań gdzieś na górce a jak nie to na bandzie D kanał 32 w zerach rozmawiają starzy CB radiowcy z różnych miasta na śląsku więc może tu ci się uda sprawdzić radio. Zaczynają o 18. Mi udało się porozmawiać z Żywcem z mobila na stacjonarkę z Rudy Śląskiej |
_________________ Było Daewoo Nexia 2.0 GLE/GSi |
|
|
|
|
Bradley
Hej! Przekroczyłem tysiąc!
Auto:: VW Vento 1.9TDI (kleklekleklekle)
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 3447 Skąd: Bielsko / Katowice
|
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 22:14
|
|
|
Gdybym jeszcze wiedzial czy mam ANL wlaczony czy nie, choc wydaje mi sie ze raczej nie to by byla pelnia szczescia. Dlaczego ktos roger beepa nie przerobil na dziury, przeciez tego sie nie uzywa praktycznie i irytuje biip. |
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
|
|
|
|
|
Roxon40
Pierwszy Dobrowolnie Zbanowany
Auto:: Była Nexia 2.0 8V GLE/GSi
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 7106 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 23:11
|
|
|
Roger Beep jest ci potrzebny na DX zwłaszcza w USB gdyż tam możesz rozmawiać a nośna na wskaźniku wcale nie musi się pokazać i nie będziesz wiedział czy twój respondent zrobił przerwę w modulacji czy skończył Wydaje mi się że jak włączysz ANL to wtedy jesteś w dziurze. Tak przynajmniej parę lat temu się robiło że filtr włączało się na stałe a włącznik zamiast włączać filtr włączał +10 |
_________________ Było Daewoo Nexia 2.0 GLE/GSi |
|
|
|
|
Bradley
Hej! Przekroczyłem tysiąc!
Auto:: VW Vento 1.9TDI (kleklekleklekle)
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 3447 Skąd: Bielsko / Katowice
|
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 23:29
|
|
|
Jak przesune na ANL to na 18 kanale mam 19tke czyli tak by pasowalo. |
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
|
|
|
|
|
Roxon40
Pierwszy Dobrowolnie Zbanowany
Auto:: Była Nexia 2.0 8V GLE/GSi
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 7106 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Czw 05 Sty, 2012 23:46
|
|
|
Dokładnie w pozycji OFF masz normalnie podstawową 40-stkę a jak przesuniesz na ANL to masz dziury kanałowe występujące jak się nie mylę na 3 ,7, 15,19 i 40 kanale z czego ta dziura jest właściwie 1 kanałem bandy E |
_________________ Było Daewoo Nexia 2.0 GLE/GSi |
|
|
|
|
Bradley
Hej! Przekroczyłem tysiąc!
Auto:: VW Vento 1.9TDI (kleklekleklekle)
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 3447 Skąd: Bielsko / Katowice
|
Wysłany: Pią 06 Sty, 2012 17:36
|
|
|
Pozostaje jeszcze kwestia, ze moja antena zbiera od 26,5-27,5 czyli pasmo C,D i poczatek E. |
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
|
|
|
|
|
Roxon40
Pierwszy Dobrowolnie Zbanowany
Auto:: Była Nexia 2.0 8V GLE/GSi
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 7106 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012 02:43
|
|
|
Tym to bym się nie martwił bo czysto teoretycznie na bandzie A i od F dalej się nie rozmawia. Od bandy F zaczynają urzędować krótkofalowcy (przynajmniej kiedyś tak było) |
_________________ Było Daewoo Nexia 2.0 GLE/GSi |
|
|
|
|
Bradley
Hej! Przekroczyłem tysiąc!
Auto:: VW Vento 1.9TDI (kleklekleklekle)
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 3447 Skąd: Bielsko / Katowice
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012 12:20
|
|
|
Wywalilem dziury, podlaczylem pod przelacznik ANL wg schematu jak bylo w serii. Slychac drobna roznice w szumie po wlaczeniu.
A na bandzie D na kanale 24 w FM w 5, slyszalem jakiegos Wlocha, a na LSB na bandzie D na kanale 32 w 5, slyszalem kogos z Portugalii ale ciezko bylo sie do niego dostroic chociaz jak przelaczylem na CW to sygnal byl silniejszy ale glos byl niezrozumialy (ala mutant ) |
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
|
|
|
|
|
Roxon40
Pierwszy Dobrowolnie Zbanowany
Auto:: Była Nexia 2.0 8V GLE/GSi
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 7106 Skąd: Śląsk
|
Wysłany: Sob 07 Sty, 2012 20:49
|
|
|
Bo CW to jest do telegrafii potrzebny ci jest klucz i naparzasz morsem
Dwie gałki co masz na końcu radia są do strojenia. Ta niby wewnętrzna to jest na nadawanie. U góry biała kreska to powinny być 5 (może być lekkie przesunięcie w prawo/lewo). Ta zewnętrzna jest do strojenia odsłuchu.
Weź poprawkę że to radio początkowo "pływa" w częstotliwości i potrzeba chwili żeby się nagrzał a potem trzyma częstotliwość jak trzeba |
_________________ Było Daewoo Nexia 2.0 GLE/GSi |
|
|
|
|
Bradley
Hej! Przekroczyłem tysiąc!
Auto:: VW Vento 1.9TDI (kleklekleklekle)
Dołączył: 11 Lip 2007 Posty: 3447 Skąd: Bielsko / Katowice
|
Wysłany: Nie 08 Sty, 2012 14:49
|
|
|
Mozna powiedziec, ze pierwsza lacznosc "dalszego" zasiegu zaliczona
Ja stalem dokladnie na: 49.829454,19.010322
Nie wiem gdzie dokladnie Roxon sie znajdowal wtedy na autostradzie ale powiedzmy, ze http://maps.google.pl/map...&sz=15&t=m&z=10 mniejwiecej tak, wiec ponad 50km
W Bielsku caly dzien leje deszcz, zachmurzenie 100%. |
_________________ VW Vento 1.9TDI 1Z++
Na potęge Posępnego Czerepu, mocy przybywaj!
Captain Planet, he's our hero. Gonna take pollution down to (Euro)0
|
|
|
|
|
|