Sysiu
Ciagle mi malo :P
Auto:: VW Passat
Dołączył: 31 Maj 2008 Posty: 12087 Skąd: Płock
|
Wysłany: Nie 03 Mar, 2013 09:59 Pomiar poboru prądu z akumulatora by Olaf
|
|
|
Jeśli każdego ranka mamy kłopot z odpaleniem auta, a rozrusznik ledwo ma silę zakręcić, to trzeba sprawdzić, czy coś nam nie kradnie prądu. Do tego będzie potrzebny amperomierz lub miernik uniwersalny z funkcją pomiaru prądu i zakresem co najmniej kilku amper. Przed pomiarem wyłączamy w aucie wszystkie odbiorniki typu radio, cb, oświetlenie wnętrza itp. Zamykamy wszystkie drzwi, nie zostawiając w aucie kluczyków.
Do pomiaru prądu w przeciwieństwie do pomiaru napięcia miernik podłączamy w szereg a nie równolegle do odbiorników prądu. W tym celu zdejmujemy jedną z klem z akumulatora i opieramy o coś żeby nie dotknęła zacisku akumulatora. Zacisk z którego zdjęliśmy klemę podłączamy pod amperomierz zgodnie z biegunowością na wysokim rzędu amperów zakresie. W moim przypadku jest to zakres 10A. Zdjęta została klema dodatnia więc ujemną nóżkę miernika - dotykamy do akumulatora, a dodatnią + do klemy
Wynik mieszczący się w granicach 0-0,01A czyli do 10mA jest wynikiem prawidłowym, wyższe świadczą że coś nam pobiera prąd i pora go odszukać. W moim przypadku po zdjęciu i ponownym założeniu klemy włączył się tid z astry informując, że nie było chwilowo prądu i on pobiera właśnie te 0,025-0,03A, więc u mnie pomiar prądu przebiegł pomyślnie.
Jeżeli nie chcemy lub nie możemy robić przerwy w obwodzie na czas pomiaru, możemy to zrobić inną metodą. Wszelkie połączenia muszą być stałe i pewne. Jeden z kabelków miernika (z zachowaniem biegunowości) mocujemy do zacisku akumulatora, drugi do klemy, która jest na niego założona. Dopiero teraz zdejmujemy klemę. Obwód jest ciągle zamknięty. Po odczytaniu poboru prądu zakładamy klemę na zacisk i na końcu odłączamy miernik. |
_________________ Była: Nexia 1,5 8V + LPG
Była: Astra H kombi 1,7 CDTi
Jest: Passat B7 2.0TDI |
|