Poprzedni temat «» Następny temat
Problem z odpaleniem Nexii.
Autor Wiadomość
Tomek01 
Świeżak


Auto:: Daewoo Nexia
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 2
Skąd: Włocławek
  Wysłany: Nie 26 Mar, 2017 13:32   Problem z odpaleniem Nexii.

Witam Serdecznie.
Posiadam Nexię GL z 1997r. silnik 1.5 16V, benz+lpg. Miewam częsty problem otóż, gdy chcę odpalić auto, rozrusznik kręci, kręci i ledwo co odpala auto. Nie raz jest tak że za pierwszym razem auto odpala. Rozrusznik jest sprawny, ponieważ robiłem go 2 tyg. temu. Problem pojawia się na LPG oraz Benz.

Pozdrawiam
Tomek01
 
 
  Podziel się na:               
luki 
Ogarnięty


Auto:: Nexia sedan 1.5 16V + LPG
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 532
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Nie 26 Mar, 2017 15:13   

Nie jestem mechanikiem, ale według mnie do sprawdzenia by się nadawało:
- akumulator - może ma swoje lata już. Tutaj temat o aku do Nexi: http://www.nexiomania.pl/...r=asc&start=125
- świece - tutaj może pomóc delikatne wyczyszczenie papierem ściernym elektrody minusowej
- bale WN - sprawdzić miernikiem uniwersalnym jaka jest ich oporność. Tutaj ogólne informacje jak taki pomiar zrobić: https://www.ngk.de/pl/tec...ow-zaplonowych/
- kopułka i palec rozdzielacza

Jak coś mówię nie tak to proszę o poprawienie :)
 
 
  Podziel się na:               
Tomek01 
Świeżak


Auto:: Daewoo Nexia
Dołączył: 23 Mar 2017
Posty: 2
Skąd: Włocławek
Wysłany: Nie 26 Mar, 2017 16:04   

@luki

- akumulator, świeży pół roczny.
- świece, świeżę , pół roczne.
zostaje tylko bale WM lub palec rozdzielacza.
 
 
  Podziel się na:               
kapelos23 
Świeżak


Auto:: Daewoo Nexia
Dołączył: 15 Wrz 2016
Posty: 164
Skąd: Milejów
Wysłany: Nie 26 Mar, 2017 20:56   

Palec rozdzielacza i cewka do ogarnięcia. Zbadaj kompresje może.. ;)
 
 
  Podziel się na:               
oprawca_1978 
Ogarnięty


Auto:: śp. Nexia 1998 sedan 299 kkm LPG
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 434
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 28 Mar, 2017 13:02   

Wiele może być przyczyn takiej reakcji silnika. Zapłon, czyli czujnik położenia wałka, cewka WN, paluch, kopułka, przewody, świece. Także i paliwo - zapowietrzony układ, padnięta pompa, sikające wtryskiwacze, także i mógł się rozrząd przestawić, mogła trzasnąć uszczelka między cylindrami, itd..
Pamiętaj jedno, Nexia nie ma opornika w palcu rozdzielacza, tak więc wymaga ona oporowych przewodów zapłonowych. Wystrzegaj się silikonowych, bierz tylko te z drutem oporowym w środku i tylko oryginały. Ja nexią 1.5 SOHC na oryginalnych Sentechach przejechałem ze sto tysięcy bez najmniejszego problemu a teraz w Nissanie mam takie od 2014 roku, zrobiłem już ze 60 kkm i chodzą idealnie, świec w jednym i drugim samochodzie nawet nie dotykałem, nie trzeba było.
 
 
  Podziel się na:               
Rafał2462 
Świeżak


Auto:: Daewoo Nexia GLX
Dołączył: 10 Sty 2017
Posty: 39
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: Sob 13 Maj, 2017 07:03   

To ja Ci powiem co u mnie było przyczyną takiego odpalania, raz po 10 sek krecenia, a innym razem od jednego strzała.
Moze u Ciebie tez To jest przyczyną, bo pisales ze masz gaz, tak jak j ja.
Tylko uprzedzam że bede pisal jak laik, bo nim jestem, wiec mozna mnie poprawiac.
Otóż, do kabla od sondy lambda jest podlaczony kabelek, nie wiem co To dokladnie jest, ale chyba cos takiego jak sonda lambda, tylko ono reguluje proporcje dla pracy na gazie. I gdy pojechalem na kompa i odpalilem na benzynie, To gosc powiedzial, ze komputer wykrywa caly czas To coś od gazu, o czym pisalem wczesniej.
Zalecil odlaczyc ten kabel i zrobic tak ze 100 km na samej benzynie, i powinno sie poprawic zarowno odpalanie jak i ogolna praca silnika.
Odpalanie poprawilo sie bardzo. Dotychczas za kazdym razem pali od strzała, co prawda bylo To w poprzedni piatek wiec nie dawno, ale odpalalem od tamtego czasu ok 10-12 razy, i za kazdym razem bylo bardzo dobrze, i mysle ze tak juz zostanie. Wydaje mi sie ze poprawila sie tez ogolna praca podczas jazdy, obroty duzo mniej wariuja. Jakby co mowie caly czas o pracy na benzynie
_________________
Daewoo Nexia GLX 1.5 16v 1996 rok
 
 
  Podziel się na:               
stif 
Hej! Przekroczyłem tysiąc!


Auto:: nexia
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 1438
Skąd: piła
Wysłany: Nie 14 Maj, 2017 09:12   

Rafał - ten przewód idzie do emulatora sondy . Jeśli go odlączyłeś to jadąc na gazie będziesz miał zawsze świecący check.
Z Twojego opisu wynika że przyczyną jest niewłaściwa emulacja sondy podczas pracy na LPG .
Nie wiem jaki masz emulator sondy i inst LPG ale sonda powinna być pod niego podłączona . Zwykle w szereg z sondą .
Następnie należy właściwie skonfigurować inst. LPG nie zapominając o właściwej emulacji sondy .
Ot i wszystko . Jeśli inst. LPG jest żle ustawiona to komórka ucząca w ECM-e osiągnie wartości skrajnie krytyczne i problem z odpalaniem gotowy.
Myślę że dostatecznie jasno to opisałem.
_________________
Szukasz części - nowe ,używane -pisz na PW
 
  Podziel się na:               
Rafał2462 
Świeżak


Auto:: Daewoo Nexia GLX
Dołączył: 10 Sty 2017
Posty: 39
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: Nie 14 Maj, 2017 11:36   

Tak, dzięki Stif ;)
Poki jezdze na samej benzynie to ten kabelek wisi sobie z boku. Na razie na samej benzynie chce doprowadzic silnik do stanu w ktorym bedzie pracowal tak jak powinien. Na tą chwile brak mu ciagle mocy i płynności w przyspieszaniu.
_________________
Daewoo Nexia GLX 1.5 16v 1996 rok
 
 
  Podziel się na:               
stif 
Hej! Przekroczyłem tysiąc!


Auto:: nexia
Dołączył: 13 Lip 2007
Posty: 1438
Skąd: piła
Wysłany: Nie 14 Maj, 2017 11:58   

Wyjmij bezpiecznik zasilający ECM . Przez to skasujesz wszystkie bzdury w ecm -e . Jednym słowem "reset". Bez zapłonu oczywiście.
Po ok 1 minucie wsadz i odpal silnik . Kiedy się nagrzeje włącz obciążenie ( światła , ogrzewanie szyby , nawiew,) Wyłącz wszystko , wyłącz silnik . Włącz silnik nie ruszając pedału gazu . Obroty powinny na moment podejść do ok 1200 by za chwilę spaść do ok 850. Jeśli tak jest to OK
Dodam ze filtr paliwa musi być czysty.
Jeśli nadal nie ma mocy to zapewne problemem jest :
- jakość paliwa
- filtr paliwa
- zapchane ( niesprawne) wtryskiwacze.
- newłaściwy punkt zapłonu
- swiece , przewody.
Narazie tyle.
_________________
Szukasz części - nowe ,używane -pisz na PW
 
  Podziel się na:               
Rafał2462 
Świeżak


Auto:: Daewoo Nexia GLX
Dołączył: 10 Sty 2017
Posty: 39
Skąd: Mińsk Mazowiecki
Wysłany: Nie 14 Maj, 2017 12:12   

Dzieki. Jak tylko przywróce do życia alternator, to tak zrobie, i zdam relacje ;)
_________________
Daewoo Nexia GLX 1.5 16v 1996 rok
 
 
  Podziel się na:               
adamek99 
Świeżak


Auto:: Audi A4
Dołączył: 02 Cze 2017
Posty: 1
Skąd: Warszawa
Wysłany: Nie 04 Cze, 2017 15:00   

Miałem podobny problem, dzięki bardzo za rady! Pomogło :)
_________________
Samochody... ciekawe kiedy będą ekologiczne dostępne dla każdego. ;)
 
 
  Podziel się na:               
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Opracowanie graficzne: Grosio


2011 © nexiomania.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone, kopiowanie bez zgody autora zabronione! Strona Głowna | Pomoc | Kontakt | Na górę