Poprzedni temat «» Następny temat
Z czego pasuje silnik bez przerobki lub z lekka przerobka
Autor Wiadomość
pkpintercity 
Świeżak


Auto:: nexia
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 46
Skąd: gliwice
Wysłany: Wto 16 Lis, 2021 21:59   Z czego pasuje silnik bez przerobki lub z lekka przerobka

Witam, mam do was pytanie bo jezeli potwierdzi sie diagnoza byc moze 9kazac sie uszkodzony blok silnika plyn w 3 cylindrze a byla jakies pol roku temu robiona glowica i zas to samo. Moze byc jeszcze nadzieja ze to walnieta glowica. Ale teraz pytanko mam silnik 1.5 8v i znalesc taki to cud ale widze ze sa 1.5 16v czy one wchodzą p&P albo inne pytanie w razie czego z czego dól silnika pasuje ?? Astra ? Czy lanos ?? Nie chce wsadzac z calibry szkoda mi kasy. Nie wiem kompletnie jak ugrysc temat a auta mi cholernie mi szkoda.
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23721
Skąd: zza rogu
Wysłany: Sro 17 Lis, 2021 09:10   

Da sie wsadzic 16 tylko troche kombinacji jednak trzeba przy alternatorze czy gumowych elementach, za to sama glowice dostac to raczej marzenie scietej glowy. Raczej bym obstawial niedokladnie wykonana robota przy glowicy i znow przepuszcza. ale do diagnozy trzeba zdjac czapke i obejrzec calosc. u mnie kiedys robilem upg, a w zeszlym roku puscilo przejscie miedzy cylindrami, skurat w takim miejscu ze nie bylo mieszania plyn /olej a silnik zdechl. udalo sie dorwac dawce i mam dalej 8V sprawne , ten silnik mial calkiem nieduzy przebieg.
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
pkpintercity 
Świeżak


Auto:: nexia
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 46
Skąd: gliwice
Wysłany: Sro 17 Lis, 2021 13:45   

No wlasnie a u mnie idzie plyn w 3 cylinder, i lekko kompresja w zbiorniczek. Problem polega na tym ze mechanik twierdzi ze jak poprzednio robil upg to nie bylo widac przeplulania uszczelki i wtedy tez winny byl 3 cylinder. Wlasnie wiem o glowicy do nexi moge pomarzyc o ile to glowica winna. Przy ostatnim upg pekniety tez byl zawor wydechowy.
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23721
Skąd: zza rogu
Wysłany: Sro 17 Lis, 2021 13:51   

jesli tylko uszczelka puszcza to pol biedy, planowanie, dobra uszczelka (obowiazkowo korkowo-gumowa, a nie tylko to lub tylko to) bez zadnych dodatkow typu silikon.
jesli cos gorszego, to tylko przeszczep, bez zadnych silnikow z wyzszej polki bo kazde "dostosowywanie" do nexii nie bedzie proste, szczegolnie dla "pana Kazia" i ciagle cos nie bedzie banglac, dodam, ze przy jakiejkolwiek kiedys robocie bedziesz szukal nie do jednego auta a do dwoch elementow ;)
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
jabol97 
Świeżak


Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 139
Skąd: Stasiówka
Wysłany: Czw 18 Lis, 2021 13:59   

Jeśli na głowicy nie będzie śladów, to bardzo prawdopodobne, że blok ma wżery. U mnie w dwóch Nexiach leciały uszczelki co jakiś czas (puszczał płyn), po szlifowaniu płaszczyzny bloku nie ma już tego problemu. Jak będą głębsze wżery, zawsze można obniżyć o tyle samo tłoki i zostawić stary blok lub ewentualnie szukać innego. Blok podchodzi bez problemu od Nexii 1.5 8 czy 16 zaworów, Lanos 1.4 i 1.5, tak samo bez różnicy w ilości zaworów, po prostu zakładasz swoje tłoki do "nowego" bloku (Lanos 1.4 różni się wałem, więc też trzeba zmienić) i swoją głowicę. Można też zostawić tłoki z 16v i to lekko dopręży silnik. Równie dobrze możesz założyć głowicę na dół silnika z Lanosa/Nubiry 1.6 (będziesz miał 1.6 8v) albo kupić blok z Opla 1.2/1.3 i zrobić rozwiert na 76,5 mm.
 
 
  Podziel się na:               
pkpintercity 
Świeżak


Auto:: nexia
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 46
Skąd: gliwice
Wysłany: Czw 18 Lis, 2021 19:51   

Znalazlem nowy blok w sensie no nowka z fabryki oryginal w skrzyni stoi. Blok wal tloki gosc woła tysiac zlotych. Ma moze tez glowice. Pytanko jezeli beda nie duze wżery to i tak trzeba blok wyciagac do szlifu ?? Czy da sie samemu?? Co do uszczelki pod glowice ostatnia byla zakladana ta z takimi metalowymi wstawkami. Za 2tyg oddaje i bedziemy rozbierac to wtedy padnie diagnoz co to moze byc. Blokow z 1.5 8v jeet jedna sztuka na calego olx. Caly silnik 16v chodza po 1500zl wiec nie wiem czy jest sens kupowac jakas uzywke. Glowic 8v tak samo jak na lekarstwo. No wlasnie jak wtedy byla robiona uszczelka nie bylo nic na uszczelce.
 
 
  Podziel się na:               
jabol97 
Świeżak


Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 139
Skąd: Stasiówka
Wysłany: Pią 19 Lis, 2021 09:08   

Zależy jak duże te wżery będą, ale jeśli płyn poszedł drugi raz, to coś jest tą "przyczyną". Blok równie dobrze może być skrzywiony. Samemu jedynie można wyczyścić płaszczyznę bloku papierem ze starej uszczelki, ale nie usuniesz wżerów, a jak to zrobisz, to żadnej gwarancji nie masz, że płaszczyzna będzie równa. Jeśli masz głowicę z Nexii, to możesz również założyć metalową uszczelkę z Z16SE, który był w Astrze G. Będzie wytrzymalsza i dodatkowo dopręży silnik. Momenty dokręcania też radziłbym zastosować z Opla C16SE lub Z16SE zamiast Daewoo, silniki konstrukcyjnie jednakowe, a w tamtych dokręca się głowicę mocniej.
 
 
  Podziel się na:               
pkpintercity 
Świeżak


Auto:: nexia
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 46
Skąd: gliwice
Wysłany: Sob 20 Lis, 2021 00:10   

No zobaczymy na poczatku grudnia co sie dzieje. Tak glowice mam oryginal z nexi. A ta uszczelka pasuje idealnie ?? Na jakims forum pisali zeby tylko daeac ta z metalowymi wstawkami ale ja juz glupi jestem. Z tymi momentami to i moze nie glupi pomysl. Pytanko czy przy okazji takiego remontu warto wsadzic wałek z lanosa ?? Bo mam nowke ale czy warto ryzykowac. Tak musze dac do szlifierza aby zrobil wyciecie pod pletwe na aparat.

[ Dodano: Sob 20 Lis, 2021 00:16 ]
Olaf pisze wyzej o innym typie uszczelki. Naprawde te uszczelki sie czyms roznia ??? Czy mozecie napisac za i przeciw rodzajom tych uszczelek???
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23721
Skąd: zza rogu
Wysłany: Sob 20 Lis, 2021 10:47   

Dla mnie wiążąca jest opinia stifa. tylko korkowo-gumowa. Zresztą tylko potwierdził to co wiedziałem od p.Romka który w serwisie daewoo robił mi przeglądy od pierwszego kilometra nexii do czasu aż zmienił serwis na inną markę, na szczęście stifa już znałem, wiec sila rzeczyserwis przeszedl na niego. a zdanie o fachowosci stifa maja wyrobione wszyscy ktorzy kiedykolwiek skorzystali z jego pomocy.
dla mnie nieistotne co na jakim forum jakies madrale pisza, wiem gdzie sie radzic jak czegos nie wiem ;)
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
jabol97 
Świeżak


Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 139
Skąd: Stasiówka
Wysłany: Sob 20 Lis, 2021 11:30   

Olaf uszczelka pod głowicę jest kompozytowa. Korkowo-gumowa jest stosowana pod pokrywę zaworów w Nexii.

Uszczelka metalowa pasuje bez problemu. Jest to po prostu nowszy silnik (zrobiony na bazie starszego C16SE z dołożoną "ekologią") i zastosowano już w nim metalową, jak i w znacznej większości nowszych konstrukcji (o ile nie wszystkich) i te rozwiązania faktycznie są lepsze. W przypadku momentów, dobrym przykładem jest 2.0 z Espero. Silnik identyczny jak C20NE, ten sam wał, te same korbowody, ta sama głowica, a instrukcja do Opla podaje większą siłę dokręcania jak do Espero, nie zapominając przy tym, że to Daewoo korzystało z rozwiązań Opla/GM, a nie Opel korzystał z Daewoo...
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23721
Skąd: zza rogu
Wysłany: Sob 20 Lis, 2021 13:47   

nooo przecież o nexii chyba caly czas mowa, ale jesli poranna pora powoduje u mnie opoznienie myslenia i mowa o uszczelce nie do nexii to tego nie wiem, ale do nexii korkowo-gumowa.
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
pkpintercity 
Świeżak


Auto:: nexia
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 46
Skąd: gliwice
Wysłany: Pon 22 Lis, 2021 19:24   

To ja juz glupi na maxa. Jaka dac uszczelke. Gorny dekiel mam z lanosa bo ten z nexi to porazka.
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23721
Skąd: zza rogu
Wysłany: Wto 23 Lis, 2021 13:52   

Też mam z lanosa z eleganckim plastikowym korkiem, a nie badziewnym blaszanym nexiowym.
teraz na spokojnie przeczytałem całość, pod pokrywe zaworów kirkowo-gumowa :) pod glowice jak jabol pisał. ale namieszalem :P
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
pkpintercity 
Świeżak


Auto:: nexia
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 46
Skąd: gliwice
Wysłany: Wto 23 Lis, 2021 19:57   

Ok mam namiar do feceta ktory handluje czesciami. Ma tak oryginalnie fabryczny kompletny dól z nexi blok wal panewy tloki i mowil ze musialbym zmienic tloki na te dwoje. Ma tez kompletny silnik z nexi sprowadzonej z francji. Oraz ma silniki z lanosa 1.5 i 14. Gadal ze silnik z lanosa pasuje p&p co mi sie nie wydaje bo kolektory z nexi nir pasuja. I teraz pytanko gadal ze moge np wsadzic nowke dol z 16v wsadzic swoje tloki a glowice zalozyc z astry lub vectry 1.6 czy to bedzie pasowac ?? Jakby co prosze o sprostowanie
 
 
  Podziel się na:               
oprawca_1978 
Ogarnięty


Auto:: śp. Nexia 1998 sedan 299 kkm LPG
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 418
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 02 Gru, 2021 06:45   

Myślisz, że przeżarło ściankę cylindra w bloku? To raczej ciężko możliwe, w Nexiach ścianki cylindrów bloku są grube. Widać spieprzyli wymianę uszczelki pod głowicą i teraz wymyślają, paprochy, głupoty, żeby winę z siebie zdjąć. Pamiętam, jak jeszcze tato jeździł Nexią, to przy jakichś 150 kkm robili jej uszczelkę pod głowicą. Jakoże jestem mechanikiem samochodowym z zawodu, to mechanikom samochodowym nie ufam jak psom. I po wymianie od razu wziąłem klucz dynamometryczny i zacząłem sprawdzać śruby głowicy. i co się okazało? Tylko co druga była dociągnięta jak trzeba, a reszta jechała od jakichś 50 Nm. Myślicie, że to był przypadek? Nie. Celowo tak zrobili, żeby za miesiąc, dwa, trzy, uszczelkę wywaliło i 'sprytni' panowie mieli znów łatwy zarobek. Dociągnąłem głowicę i uszczelka pożyła jeszcze 10 lat, do śmierci samochodu w 2015 roku.
 
 
  Podziel się na:               
pkpintercity 
Świeżak


Auto:: nexia
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 46
Skąd: gliwice
Wysłany: Pon 24 Sty, 2022 11:46   

Witam po mega dlugiej przerwie. Okazalo sie ze jest peknieta glowica. I teraz pytanko glowicy do nexi nie umiem nigdzie znalesc. Wiec zostaje mi w takim razie lanos lub jakie jeszcze auto ??? Nubira ???
https://zapodaj.net/35298677c2aa5.jpg.html
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23721
Skąd: zza rogu
Wysłany: Pon 24 Sty, 2022 18:37   

głowicy do nexii nie znajdziesz nigdzie nowej, ukraina przyjechala i brala wszystkie glowice jak leci, reszte silnika da sie dostac nowa, ale bez glowicy.
nie wiem czy od wymienionych pasuje, ja bym poszukal na szrotach z uzywek
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
pkpintercity 
Świeżak


Auto:: nexia
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 46
Skąd: gliwice
Wysłany: Pon 24 Sty, 2022 22:43   

No wlasie wiem ze z lanosa pasuje bo stiffa pytalem tylko nie wiem jal to jest z kolektorami itp czy z nexi pasuja na glowice z lanka
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23721
Skąd: zza rogu
Wysłany: Wto 25 Sty, 2022 00:24   

cisnij jeszcze raz do stifa, on tu jest ekspert :)
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
pkpintercity 
Świeżak


Auto:: nexia
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 46
Skąd: gliwice
Wysłany: Sro 30 Mar, 2022 06:14   

Ok dorwalem caly silnik. Wszystko ogarniete. Tylko mam maly problem podczas jazdy wszystko ok zbiera sie fajnie itp ale problem zaczyna sie wtedy gdy np. Chce jechac ciagle z okreslona predkoscia przy stalych obrotach np 2.5k przy 60km/h i po chwili zaczyna sie szarpanie najpierw delikatne jakby dostawal paliwo nie dostawal paliwa i robi sie tak coraz gorzej i sytuacja ustaje wtedy gdy odpuszcze gaz lub przyspieszę. Jedynie co mi przychodzi do glowy do ustawic zaplon tylko mechanik zalozyl obudowe rozrzadu z lanosa a ta nie ma tego znaku do ustawienia zaplonu i jestem w lekkiej dupie ale moze akurat ta czesc podejdzie z nexi razem z obudowa z lanosa. Reszta nowa swiece kable kopulka. I moze to moje placebo ale po tej naprawie i wymienie walka i glowicy o wiele lepiej sie zbiera ale tak tylko do 120 km/h potem slabiej i moze ten zaplon przestawiony. Bo na lpg jest jeszcze gorzej jade jade i i nagle jakby gazu brakowalo auto zwalnia .przelaczenie na benzyne i powrot na gaz i jedzie normalnie przez chwile. Wiec narazie smigam na benzynie. Bo gazownik dopiero w przyszlym tygodniu.
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23721
Skąd: zza rogu
Wysłany: Sro 30 Mar, 2022 19:00   

Zawsze najpierw ogarnia się benzyne, a jak wszystko hula na niej jak trzeba, to wtedy gaz wiedzac ze pozostale bledy moga byc tylko w gazie.
Sprawdz czy weze w porzadku i nie bierze gdzies lewego powietrza przy okazji.
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
pkpintercity 
Świeżak


Auto:: nexia
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 46
Skąd: gliwice
Wysłany: Sro 30 Mar, 2022 19:58   

Tak tak wiem wpierw bena. Co do lewego raczej nie obroty na luzie sa idealne zero falowan itp. Mi sie wydaje ze to raczej moze byc ten zaplon,no dziwna usterka ogolnie z tym przerywaniem. A wlasnie powiedzccie mi co to jest takie metalowe taka puszka na przewodzie paliwowym pod maska z lewej strony. Kiedys w zime pamietam nie chciala mi zapalic to jak otworzylem maske cale to bylo w benzynie tak jakby pompa podala cisnienie a ta puszka zamarazla. Teraz tez mam mokre z benzyny to. Spelnia to jakas funkcje wogole ?? Czy moge to wywalic
 
 
  Podziel się na:               
jabol97 
Świeżak


Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 139
Skąd: Stasiówka
Wysłany: Czw 31 Mar, 2022 10:00   

Takie okrągłe coś? Jeśli tak, to jest tłumik drgań, aby przewód paliwowy nie ruszał się zbytnio. Zwykły ciężarek.
Odnośnie zapłonu, wystarczy odchylić górną osłonę i ustawić koło wałka na znak, a potem zdjąć kopułkę i ustawić aparat tak, aby zęby koła sygnałowego się pokrywały.
Może EGR się przycinać, warto zaślepić.
 
 
  Podziel się na:               
pkpintercity 
Świeżak


Auto:: nexia
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 46
Skąd: gliwice
Wysłany: Czw 31 Mar, 2022 11:16   

Egr u mnie nie ma. Ooo z tym zaplonem ciekawa opcja ale to zadzwonie to mi bardziej powiedz. Czyli tlumik drgan na przewodzie moge wywalic jak cos

[ Dodano: Sob 02 Kwi, 2022 06:08 ]
A wiec odkrylem pewna zaleznosc te przerywanie i duszenie sie na benzynie podczas jednostajnej jazdy nie wystepuje wogole na gazie. Na gazie ewidentnie robi sie goraco bo zaraz czuc az kable zaplonowe wiec jest chyba zbyt uboga mieszanka dlatego czekam na gazownika. Zmienialem dla testu lekko kat zaplonu zobaczyc reakccje ale nic to nie dalo. Wiec skakanie ewidentnie po stronie benzyny lezy tylko co tam jest ?? Kable nowe swiece tez kopulka.
 
 
  Podziel się na:               
jabol97 
Świeżak


Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 139
Skąd: Stasiówka
Wysłany: Wto 05 Kwi, 2022 15:31   

Niesprawny układ zapłonowy bardziej daje odczuć się na LPG niż na benzynie.
 
 
  Podziel się na:               
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Opracowanie graficzne: Grosio


2011 © nexiomania.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone, kopiowanie bez zgody autora zabronione! Strona Głowna | Pomoc | Kontakt | Na górę