Poprzedni temat «» Następny temat
Z czego pasuje silnik bez przerobki lub z lekka przerobka
Autor Wiadomość
pkpintercity 
Świeżak


Auto:: nexia
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 39
Skąd: gliwice
Wysłany: Wto 16 Lis, 2021 21:59   Z czego pasuje silnik bez przerobki lub z lekka przerobka

Witam, mam do was pytanie bo jezeli potwierdzi sie diagnoza byc moze 9kazac sie uszkodzony blok silnika plyn w 3 cylindrze a byla jakies pol roku temu robiona glowica i zas to samo. Moze byc jeszcze nadzieja ze to walnieta glowica. Ale teraz pytanko mam silnik 1.5 8v i znalesc taki to cud ale widze ze sa 1.5 16v czy one wchodzą p&P albo inne pytanie w razie czego z czego dól silnika pasuje ?? Astra ? Czy lanos ?? Nie chce wsadzac z calibry szkoda mi kasy. Nie wiem kompletnie jak ugrysc temat a auta mi cholernie mi szkoda.
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23690
Skąd: zza rogu
Wysłany: Sro 17 Lis, 2021 09:10   

Da sie wsadzic 16 tylko troche kombinacji jednak trzeba przy alternatorze czy gumowych elementach, za to sama glowice dostac to raczej marzenie scietej glowy. Raczej bym obstawial niedokladnie wykonana robota przy glowicy i znow przepuszcza. ale do diagnozy trzeba zdjac czapke i obejrzec calosc. u mnie kiedys robilem upg, a w zeszlym roku puscilo przejscie miedzy cylindrami, skurat w takim miejscu ze nie bylo mieszania plyn /olej a silnik zdechl. udalo sie dorwac dawce i mam dalej 8V sprawne , ten silnik mial calkiem nieduzy przebieg.
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
pkpintercity 
Świeżak


Auto:: nexia
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 39
Skąd: gliwice
Wysłany: Sro 17 Lis, 2021 13:45   

No wlasnie a u mnie idzie plyn w 3 cylinder, i lekko kompresja w zbiorniczek. Problem polega na tym ze mechanik twierdzi ze jak poprzednio robil upg to nie bylo widac przeplulania uszczelki i wtedy tez winny byl 3 cylinder. Wlasnie wiem o glowicy do nexi moge pomarzyc o ile to glowica winna. Przy ostatnim upg pekniety tez byl zawor wydechowy.
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23690
Skąd: zza rogu
Wysłany: Sro 17 Lis, 2021 13:51   

jesli tylko uszczelka puszcza to pol biedy, planowanie, dobra uszczelka (obowiazkowo korkowo-gumowa, a nie tylko to lub tylko to) bez zadnych dodatkow typu silikon.
jesli cos gorszego, to tylko przeszczep, bez zadnych silnikow z wyzszej polki bo kazde "dostosowywanie" do nexii nie bedzie proste, szczegolnie dla "pana Kazia" i ciagle cos nie bedzie banglac, dodam, ze przy jakiejkolwiek kiedys robocie bedziesz szukal nie do jednego auta a do dwoch elementow ;)
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
jabol97 
Świeżak


Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 130
Skąd: Stasiówka
Wysłany: Czw 18 Lis, 2021 13:59   

Jeśli na głowicy nie będzie śladów, to bardzo prawdopodobne, że blok ma wżery. U mnie w dwóch Nexiach leciały uszczelki co jakiś czas (puszczał płyn), po szlifowaniu płaszczyzny bloku nie ma już tego problemu. Jak będą głębsze wżery, zawsze można obniżyć o tyle samo tłoki i zostawić stary blok lub ewentualnie szukać innego. Blok podchodzi bez problemu od Nexii 1.5 8 czy 16 zaworów, Lanos 1.4 i 1.5, tak samo bez różnicy w ilości zaworów, po prostu zakładasz swoje tłoki do "nowego" bloku (Lanos 1.4 różni się wałem, więc też trzeba zmienić) i swoją głowicę. Można też zostawić tłoki z 16v i to lekko dopręży silnik. Równie dobrze możesz założyć głowicę na dół silnika z Lanosa/Nubiry 1.6 (będziesz miał 1.6 8v) albo kupić blok z Opla 1.2/1.3 i zrobić rozwiert na 76,5 mm.
 
 
  Podziel się na:               
pkpintercity 
Świeżak


Auto:: nexia
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 39
Skąd: gliwice
Wysłany: Czw 18 Lis, 2021 19:51   

Znalazlem nowy blok w sensie no nowka z fabryki oryginal w skrzyni stoi. Blok wal tloki gosc woła tysiac zlotych. Ma moze tez glowice. Pytanko jezeli beda nie duze wżery to i tak trzeba blok wyciagac do szlifu ?? Czy da sie samemu?? Co do uszczelki pod glowice ostatnia byla zakladana ta z takimi metalowymi wstawkami. Za 2tyg oddaje i bedziemy rozbierac to wtedy padnie diagnoz co to moze byc. Blokow z 1.5 8v jeet jedna sztuka na calego olx. Caly silnik 16v chodza po 1500zl wiec nie wiem czy jest sens kupowac jakas uzywke. Glowic 8v tak samo jak na lekarstwo. No wlasnie jak wtedy byla robiona uszczelka nie bylo nic na uszczelce.
  
 
 
  Podziel się na:               
jabol97 
Świeżak


Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 130
Skąd: Stasiówka
Wysłany: Pią 19 Lis, 2021 09:08   

Zależy jak duże te wżery będą, ale jeśli płyn poszedł drugi raz, to coś jest tą "przyczyną". Blok równie dobrze może być skrzywiony. Samemu jedynie można wyczyścić płaszczyznę bloku papierem ze starej uszczelki, ale nie usuniesz wżerów, a jak to zrobisz, to żadnej gwarancji nie masz, że płaszczyzna będzie równa. Jeśli masz głowicę z Nexii, to możesz również założyć metalową uszczelkę z Z16SE, który był w Astrze G. Będzie wytrzymalsza i dodatkowo dopręży silnik. Momenty dokręcania też radziłbym zastosować z Opla C16SE lub Z16SE zamiast Daewoo, silniki konstrukcyjnie jednakowe, a w tamtych dokręca się głowicę mocniej.
 
 
  Podziel się na:               
pkpintercity 
Świeżak


Auto:: nexia
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 39
Skąd: gliwice
Wysłany: Sob 20 Lis, 2021 00:10   

No zobaczymy na poczatku grudnia co sie dzieje. Tak glowice mam oryginal z nexi. A ta uszczelka pasuje idealnie ?? Na jakims forum pisali zeby tylko daeac ta z metalowymi wstawkami ale ja juz glupi jestem. Z tymi momentami to i moze nie glupi pomysl. Pytanko czy przy okazji takiego remontu warto wsadzic wałek z lanosa ?? Bo mam nowke ale czy warto ryzykowac. Tak musze dac do szlifierza aby zrobil wyciecie pod pletwe na aparat.

[ Dodano: Sob 20 Lis, 2021 00:16 ]
Olaf pisze wyzej o innym typie uszczelki. Naprawde te uszczelki sie czyms roznia ??? Czy mozecie napisac za i przeciw rodzajom tych uszczelek???
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23690
Skąd: zza rogu
Wysłany: Sob 20 Lis, 2021 10:47   

Dla mnie wiążąca jest opinia stifa. tylko korkowo-gumowa. Zresztą tylko potwierdził to co wiedziałem od p.Romka który w serwisie daewoo robił mi przeglądy od pierwszego kilometra nexii do czasu aż zmienił serwis na inną markę, na szczęście stifa już znałem, wiec sila rzeczyserwis przeszedl na niego. a zdanie o fachowosci stifa maja wyrobione wszyscy ktorzy kiedykolwiek skorzystali z jego pomocy.
dla mnie nieistotne co na jakim forum jakies madrale pisza, wiem gdzie sie radzic jak czegos nie wiem ;)
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
jabol97 
Świeżak


Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 130
Skąd: Stasiówka
Wysłany: Sob 20 Lis, 2021 11:30   

Olaf uszczelka pod głowicę jest kompozytowa. Korkowo-gumowa jest stosowana pod pokrywę zaworów w Nexii.

Uszczelka metalowa pasuje bez problemu. Jest to po prostu nowszy silnik (zrobiony na bazie starszego C16SE z dołożoną "ekologią") i zastosowano już w nim metalową, jak i w znacznej większości nowszych konstrukcji (o ile nie wszystkich) i te rozwiązania faktycznie są lepsze. W przypadku momentów, dobrym przykładem jest 2.0 z Espero. Silnik identyczny jak C20NE, ten sam wał, te same korbowody, ta sama głowica, a instrukcja do Opla podaje większą siłę dokręcania jak do Espero, nie zapominając przy tym, że to Daewoo korzystało z rozwiązań Opla/GM, a nie Opel korzystał z Daewoo...
  
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23690
Skąd: zza rogu
Wysłany: Sob 20 Lis, 2021 13:47   

nooo przecież o nexii chyba caly czas mowa, ale jesli poranna pora powoduje u mnie opoznienie myslenia i mowa o uszczelce nie do nexii to tego nie wiem, ale do nexii korkowo-gumowa.
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
pkpintercity 
Świeżak


Auto:: nexia
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 39
Skąd: gliwice
Wysłany: Pon 22 Lis, 2021 19:24   

To ja juz glupi na maxa. Jaka dac uszczelke. Gorny dekiel mam z lanosa bo ten z nexi to porazka.
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23690
Skąd: zza rogu
Wysłany: Wto 23 Lis, 2021 13:52   

Też mam z lanosa z eleganckim plastikowym korkiem, a nie badziewnym blaszanym nexiowym.
teraz na spokojnie przeczytałem całość, pod pokrywe zaworów kirkowo-gumowa :) pod glowice jak jabol pisał. ale namieszalem :P
_________________
chcieć to móc...
 
 
  Podziel się na:               
pkpintercity 
Świeżak


Auto:: nexia
Dołączył: 22 Lis 2017
Posty: 39
Skąd: gliwice
Wysłany: Wto 23 Lis, 2021 19:57   

Ok mam namiar do feceta ktory handluje czesciami. Ma tak oryginalnie fabryczny kompletny dól z nexi blok wal panewy tloki i mowil ze musialbym zmienic tloki na te dwoje. Ma tez kompletny silnik z nexi sprowadzonej z francji. Oraz ma silniki z lanosa 1.5 i 14. Gadal ze silnik z lanosa pasuje p&p co mi sie nie wydaje bo kolektory z nexi nir pasuja. I teraz pytanko gadal ze moge np wsadzic nowke dol z 16v wsadzic swoje tloki a glowice zalozyc z astry lub vectry 1.6 czy to bedzie pasowac ?? Jakby co prosze o sprostowanie
 
 
  Podziel się na:               
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Opracowanie graficzne: Grosio


2011 © nexiomania.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone, kopiowanie bez zgody autora zabronione! Strona Głowna | Pomoc | Kontakt | Na górę