Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Olaf
Wto 26 Lis, 2019 14:03
Jakie oleje używacie w Nexii
Autor Wiadomość
luki 
Ogarnięty


Auto:: Nexia sedan 1.5 16V + LPG
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 463
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pon 14 Paź, 2019 21:32   Jakie oleje używacie w Nexii

Ogólne luźne pytanie do wszystkich. Jakie oleje używacie / używaliście w silniku, skrzyni i układzie wspomagania? Jak się wam wtedy autko zachowywało? Pytania może banalne ale jak trochę się poszuka info w necie + co to za oleje producenci oferują to można się zakręcić ;)
 
 
  Podziel się na:               
jabol97 
Świeżak


Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 114
Skąd: Stasiówka
Wysłany: Pon 14 Paź, 2019 22:14   

Wspomaganie to nie mam pojęcia, pewnie ten sam co od wyjazdu z salonu, w silniku kiedyś GM, Mobil, a teraz MANNOL, ponoć produkowany na Litwie i dobrej jakości. W skrzyni zmieniłem oryginalny na JB German Oil, choć jakością nie grzeszy, z zalet to cena
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23349
Skąd: zza rogu
Wysłany: Pon 14 Paź, 2019 22:18   

przez dlugie lata silnik i skrzynia quaker syntetyk, odkad sie zrobily klopoty z nim to zmienione na castrol magnatec syntetyk.
_________________
chcieć to móc...

 
 
  Podziel się na:               
luki 
Ogarnięty


Auto:: Nexia sedan 1.5 16V + LPG
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 463
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pon 14 Paź, 2019 23:07   

Fajnie fajnie, a jaka klasa lepkości tych olejów :D i jak się sprawuje silnik i skrzynia?
Dopytuje bo
1. szukając informacji część osób np. do skrzyni poleca oleje 75W-90 a inni 80W-90 (API to raczej GL-4 / GL-5)
2. strasznie mnie wkurza fakt, że czasami wsteczny nie chce włazić płynnie mimo, że auto stoi, a jeszcze 2 lata do tyłu takiego problemu nie zauważyłem. Niestety tutaj nie wiem czy ktoś zmieniał olej czy też nie :/
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23349
Skąd: zza rogu
Wysłany: Wto 15 Paź, 2019 00:42   

sprawdze w pracy, mam jakies puste opakowanie,silnik chyba 10/40 albo 5/40 , do skrzyni zobacze. olej w skrzyni sie ZMIENIA, wbrew temu co w wielu miejscach pisza. u mnie co 30kkm.
takie okazjonalne braki wstecznego to i mnie sie zdazaja i to od poczatku, choc naprawde rzadko, wystarcza wrzucic np III a potem wsteczny i wchodzi.
_________________
chcieć to móc...

 
 
  Podziel się na:               
luki 
Ogarnięty


Auto:: Nexia sedan 1.5 16V + LPG
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 463
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Wto 15 Paź, 2019 09:57   

Olaf, dzięki. Ja muszę ogarnąć wymianę tego oleju w skrzyni i układzie wspomagania kiery bo nie wiem czy ktoś tam coś w ogóle coś zmieniał. Co do samego wstecznego to wiem of stifa, że tam podobno jakiś trzpień pedału sprzęgła jest wyrobiony. A sama dźwignia zmiany biegów ma lekki luz czy jest on niedopuszczalny ?
Ostatnio zmieniony przez luki Wto 15 Paź, 2019 10:15, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23349
Skąd: zza rogu
Wysłany: Wto 15 Paź, 2019 10:04   

w skrzyni mam 75/90
powiem ci,ze jak zimowa pora zaczynaja ciezko wchodzic na starcie to olej do wymiany.
_________________
chcieć to móc...

 
 
  Podziel się na:               
luki 
Ogarnięty


Auto:: Nexia sedan 1.5 16V + LPG
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 463
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Wto 15 Paź, 2019 10:16   

Olaf, się nałożyliśmy z odpowiedziami hehe ;)
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23349
Skąd: zza rogu
Wysłany: Wto 15 Paź, 2019 10:51   

zalezy co rozumiesz pod pojeciem lekki ;)
lekki to pare mm, biegi wchodza ciasno w wyraznym oporem jak w nowym aucie. tu pojecie opor tez jest wzgledne ;) ,jak zaczyna ci luzno chodzic, widac spore drgania w czasie jazdy to sierzant juz wyrobiony. potem zaczyna sie brak oporu, wkladasz biegi wiedzac gdzie sa, ale nie czujesz jak wchodza, a potem nagle zostanie ci na biegu ostatnio wlozonym jak sie sierzant rozepnie. kiedys tak mialem i wracalem na chate 40km na III. masakra. jeszcze po szosie powoli,ale w miescie na III to juz tragedia.
a propos pojecia opor : w nowej nexii w porownaniu z nowym tico to ciezko wchodza. w tikaczu jednym palcem z zapasem wchodzily ;)
_________________
chcieć to móc...

 
 
  Podziel się na:               
AdiN 
Ciagle mi malo :P


Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 8859
Skąd: OFF-ROAD SERVICE
Wysłany: Wto 15 Paź, 2019 16:33   

No mi w zime skrzynia łapała biegi w nexii, zawsze musiała chwilke pochodzić na sprzęgle i trzeba się było na siłować z lewarkiem żeby normalnie jechać :)
_________________
;)
 
 
  Podziel się na:               
luki 
Ogarnięty


Auto:: Nexia sedan 1.5 16V + LPG
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 463
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sro 16 Paź, 2019 00:03   

Olaf, u mnie ta dźwignia ma lekki luz na prawo i lewo, ale czuć biegi jak je zmieniasz i jest pewien opór. Pod hasłem sierżant masz na myśli to cudo: https://allegro.pl/oferta/mechanizm-zmiany-biegow-wybierak-nexia-espero-nowy-5428452696 ?
Tak na marginesie do skrzyni: Valvoline 75W90 GL4 Gear Oil, Valvoline SynPower TDL 75W90, Mobilube 1 SHC 75W-90, Mobil Delvac Ultra Total Driveline 75W-90
Mobilube S 80W-90
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23349
Skąd: zza rogu
Wysłany: Sro 16 Paź, 2019 06:07   

tak. sierzant lub samolot to wlasnie to ;)
_________________
chcieć to móc...

 
 
  Podziel się na:               
Pieter 
Świeżak


Auto:: Nesia
Dołączył: 23 Lip 2007
Posty: 71
Skąd: CMA
Wysłany: Pią 18 Paź, 2019 12:07   

Silnik: Valvoline VR1 Racing 5w50
Skrzynia: Valvoline 75W90 GL4 Gear Oil
 
 
  Podziel się na:               
luki 
Ogarnięty


Auto:: Nexia sedan 1.5 16V + LPG
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 463
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Pon 21 Paź, 2019 20:45   

Pieter, i taką treściwą odpowiedź lubię :) . Dzięki :)
 
 
  Podziel się na:               
oprawca_1978 
Ogarnięty


Auto:: śp. Nexia 1998 sedan 299 kkm LPG
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 400
Skąd: Polska
Wysłany: Czw 07 Lis, 2019 20:31   

Zarówno do swojego Poloneza 1.4 MPI K-16 DOCH 103 KM lałem polski syntetyk, 5W40, potem do Nexii 1.5 SOHC również polski syntetyk 5W40, a teraz do swojej leciwej szkatułki, Nissana Micry K-11 DOHC 54 KM również leję polski syntetyk 5W40. Wszystkie trzy silniki nie brały i nie biorą ni grama oleju. W Polonezie zmieniałem go co jakieś 20 kkm, Nexii co jakieś 30 kkm, a Nissanem na jednym przejechałem nawet przez cztery lata 60 kkm, (od 2013 do 2017), a teraz "nowy" ma zalany od sierpnia 2017 i nadal na nim jeżdżę, ostatnio Nissan stoi, ale jakieś 30 kkm już machnął na nim. I nic. Ma moc, pali na dotyk, oleju nie bierze ni grameczka, a w lato potrafię zejść nim ze spalaniem nawet poniżej 5 litrów na sto km. I to tym niby "paliwożernym" silnikiem, słabszą wersją 1.0 DOHC, 54 KM, nowszy miał 60 KM i ponoć mniej palił.
 
 
  Podziel się na:               
luki 
Ogarnięty


Auto:: Nexia sedan 1.5 16V + LPG
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 463
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Wto 12 Lis, 2019 20:57   

oprawca_1978, dzięki za treściwe podsumowanie. Ja w poprzedniej Nexii lałem półsyntetyk Lotosa 10W-40 i silnik chodził bez większych problemów. Tutaj nie mam pojęcia co lali poprzedni, ale 2 wymiany też były na półsyntetyku Lotosa a teraz od sierpnia wpadł syntetyk Shell 5W-40. Tak jakby na tym syntetyku ciut mniej paliła paliwa albo to efekt placebo :)
 
 
  Podziel się na:               
oprawca_1978 
Ogarnięty


Auto:: śp. Nexia 1998 sedan 299 kkm LPG
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 400
Skąd: Polska
Wysłany: Sob 16 Lis, 2019 10:51   

Jak silnik od środka nie jest uwędzony spalinami, ma moc, ciśnienie sprężania, to kto broni wlać pełnego syntetyka? Moja nexia miała 300 kkm, lałem pełen i oleju nie brała ni gama. Nissan ma 250 kkm, 23 lata i tez nie zjada ni grama oleju.
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23349
Skąd: zza rogu
Wysłany: Sob 16 Lis, 2019 11:27   

Ja kolo 195kkm przeszedlem z pol na full, teraz juz ponad 600kkm mam
_________________
chcieć to móc...

 
 
  Podziel się na:               
oprawca_1978 
Ogarnięty


Auto:: śp. Nexia 1998 sedan 299 kkm LPG
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 400
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 17 Mar, 2020 08:13   

Stary kobity do trzycylindrowej Yariski leje olej 15W40.. Szkoda, że nie 20W40, czyli taki sam, jaki lało się do dużego fiata. Ale chodzi mu ten grzmocik dobrze, ma swoje lata, z piętnaście minimum, a zasuwa aż miło. Póki silnik nie zarżnięty przez jakiegoś troglodytę, nie pałowany, nie ciągał przyczep z pustakami, to i na takim świńswie, jak 15W40 chodzić będzie, zwłaszcza teraz, gdy nie ma zim praktycznie. Ale ja do takiego silnika lałbym co najmniej 5W40, syntetyka. Taki lałem do Poloneza 1.4 MPI i chodził do samego końca doskonale, zero konsumpcji oleju, taki sam lałem do Nexii, wcześniej jeździła na 5W50, lekka przesada, silnik miał 300 tysięcy i grama oleju nie brał i nic w nim nie był robione, przed złomowaniem samochodu zdjąłem głowicę i wyjąłem tłoki, wszystko było cacy, żadnych luzów ani przytarcia, silnik zrobiłby drugie 300 kkm i żył dalej, tylok zaworki, od 200 paru kkm na gazie, miały już swoje wżery na przylgniach, co ciekawe, tylko ssące, wydechy były jeszcze OK. Teraz mam od 2013 stareńkiego nissana micrę 1.0 16V 54 KM i do niego też ten olej leję, a wymieniłem go przez ten okres tylko raz, po przebiegu na starym 4 lata i 60 kkm. A silniczek jak żyleta, w lato potrafię nim zejść poniżej 5 litrów na sto km i to na zwykłej 95-tce. Zastanawiam się w tym roku, czy go nie puścić na złom, bo już go trochę bierze, elementy zawieszenia korodują, zwłaszcza tylna belka. Ale myślę, że póki silnik działa cacy, to po co go wyrzucać, przyzwyczaiłem się do tego toczydełka przez te lata. Doskonały samochodzik, nie do zarżnięcia gad, nie chce mi umrzeć choć nie dbam ci ja o niego za mocno, oj nie.
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23349
Skąd: zza rogu
Wysłany: Wto 17 Mar, 2020 09:45   

Jak działa to sie nie zmienia. Tak samo nie grzebie sie jesli sie nie popsulo. Nie zmieniaj bo po co?
_________________
chcieć to móc...

 
 
  Podziel się na:               
AdiN 
Ciagle mi malo :P


Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 8859
Skąd: OFF-ROAD SERVICE
Wysłany: Wto 17 Mar, 2020 10:45   

Z doświadczenia powiem.
Jak się nie psuje to zostaw sobie, ja w swojej karierze trochę żałuje trzech aut ;)
_________________
;)
 
 
  Podziel się na:               
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Opracowanie graficzne: Grosio


2011 © nexiomania.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone, kopiowanie bez zgody autora zabronione! Strona Głowna | Pomoc | Kontakt | Na górę