Poprzedni temat «» Następny temat
Lekko migające światła pozycyjne
Autor Wiadomość
luki 
Ogarnięty


Auto:: Nexia sedan 1.5 16V + LPG
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 454
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Sro 08 Sty, 2020 22:22   Lekko migające światła pozycyjne

Cześć :)
Ostatnio zauważyłem, że na pracującym silniku (bieg jałowy) światła pozycyjne z przodu oraz lampka oświetlająca wnętrze kabiny lekko migają. Reszcie lamp się nie przyglądałem czy cierpią na tą samą przypadłość. Małą ciekawostką jest fakt, że tego migania nie zauważyłem, gdy światła były zasilane z samego akumulatora. Postanowiłem, że sprawdzę jakie jest ładowanie baterii. Napięcie nie stało płynnie, ale trochę skakało. Niżej zamieszczam wyniki pomiarów:

- bez obciążenia: 14,10 - 14,25V
- tylko światła pozycyjne: 14,15 - 14,23V
- pozycyjne + mijania: 14,01 - 14,07V
- pozycyjne + mijania + 1 bieg dmuchawy: 13,97 - 14,01V
- pozycyjne + mijania + 2 bieg dmuchawy: 13,83 - 13,87V
- pozycyjne + mijania + 3 bieg dmuchawy: 13,68 - 13,71V
- pozycyjne + mijania + 4 bieg dmuchawy: 13,51 - 13,55V
- sama dmuchawa 4 bieg: 13,80V
- po teście znowu bez obciążenia: 14,00 - 14,05V

Szukając informacji na forach innych marek ludzie mówili o regulatorze napięcia, szczotkach w alternatorze, problemie z masą. Ktoś może się spotkał z takim problemem?
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23276
Skąd: zza rogu
Wysłany: Czw 09 Sty, 2020 05:54   

nigdy tak nie mialem w aucie, ale na zdrowy rozum słabe kable, czyli słaba masa albo wogóle słaba wiązka. przez lata na skutek prądu, grzania kabli, wilgoci druciki w kablu utleniaja sie na powierzchni pod izolacją, kabel stawia większy opór dla prądu, co powoduje jeszcze szybsze utlenianie. wez na przyklad malucha czy fiata, jak gdzies spotkasz jezdzacego, wlacza kierunkowskaz,mruga, zaczyna do tego hamowac i kierunkowskaz miga slabiej i wolniej. zbyt duze spadki napiecia na takich kablach. a potem jak u mnie zaczyna sie jeszcze bardziej grzac i jest zaplon kabli - to oczywiscie na tych ktore przewodza duze prady, a nie do pojedynczej zarowki.
obadaj jak to sie ma napieciowo przy wlaczonych wiekszych obciazenia, dodaj zamiast pozycji dlugie swiatla i tylna szybe i ta dmuchawe tez na roznych biegach. i sprawdz w takim ukladzie napiecie na koncu wiazki np na zarowce postojowych z tylu w bagazniku.

i oby to nie bylo to, bo to juz najgorsza opcja w przypadku nexii, nowych wiazek nie ma.
wiec sprawdz tez te pomiary bez wlaczonego silnika, pytanie jak duze beda spadki napiecia wtedy.
a aku masz sprawny? wytrzyma eksperymenty? :P
_________________
chcieć to móc...

 
 
  Podziel się na:               
luki 
Ogarnięty


Auto:: Nexia sedan 1.5 16V + LPG
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 454
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Czw 09 Sty, 2020 09:36   

Olaf, mam nadzieję, że to nie jest wiązka. Kurcze zawsze problemy elektryczne w aucie mnie przerażają, ale nie ma wyjścia. Trzeba wziąć miernik w dłoń i zrobić pomiary tak jak piszesz. W trakcie tego testu (oprócz napięcia na końcu wiązki) sprawdzić też jak wygląda ładowanie na baterii czy to już nie ma sensu? Aku skończy w tym roku na wiosnę 3 lata także myślę, że ten sam test bez odpalonego silnika powinien wytrzymać.
Pytanie pomocnicze. Jakie spadki napięcia są do przyjęcia, a jakie świadczą o problemach z wiązką lub niedomaganiu alternatora?
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23276
Skąd: zza rogu
Wysłany: Czw 09 Sty, 2020 12:08   

i oby to nie wiązka :)
3letni, przy takiej zimie powinien spoko dac rade, chyba ze altek niedomaga i nie doladowuje.
pod obciazeniem szyba,dmuchawa , swiatla przy wlaczonym silniku nie powinno spadac ponizej 13,5 mierzone na aku,a na koncu wiazki ciut mniej -> zobacz na zaciskach tylnej szyby bo tam jest konkretny pobor, duzo wiekszy niz postojowka z tylu.
na wylaczonym silniku ale dobrym aku nie powinno byc mniej niż 11,5
a wogole to fundnij sobie jakis wskaznik napiecia do kabiny, teraz sa rozne mini na ledach, bo zegary sa z reguly spore i nie ma gdzie za bardzo upchnac.
chocby takie cos https://sklep.avt.pl/wskaznik-napiecia-akumulatora-led-ag361.html chociaz w nexii zapalniczka bez kluczyka nie dziala, wiec wtedy nie pokaze nic.
_________________
chcieć to móc...

 
 
  Podziel się na:               
luki 
Ogarnięty


Auto:: Nexia sedan 1.5 16V + LPG
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 454
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Czw 09 Sty, 2020 12:53   

Olaf, postaram się dzisiaj to pomierzyć i dam znać. A co w przypadku gdy spadki będą większe niż te, które podałeś ? Wtedy co jednoznacznie winna jest wiązka?
 
 
  Podziel się na:               
Olaf 
Administrator


Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007
Posty: 23276
Skąd: zza rogu
Wysłany: Czw 09 Sty, 2020 13:37   

jednoznacznie to moglby stif ci powiedziec po sprawdzeniu altka, regulatora itp.
pomiary dadza ci pojecie o stanie kabli, ew. wskaza ze jest to choc moze niejedyna przyczyna.
przygrzana wiazka moze byc tam gdzie sa wieksze pobory pradu, czyli skrzynka i okolice, z tylu najwyzej beda slabiej swiecic swiatla, bo tam maly pobor. u mnie jak przecialem kabel i zjalem izolacje to druciki byly ciemne, choc kazdy na przecieciu lsnil miedzia.
moze tez byc niepewna masa, ale albo cos niedokrecone albo przyczyna jak wyzej bo okolice altka to duze prady, jak tam sie zagrzeje to utleni sie szybko
_________________
chcieć to móc...

 
 
  Podziel się na:               
oprawca_1978 
Ogarnięty


Auto:: śp. Nexia 1998 sedan 299 kkm LPG
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 400
Skąd: Polska
Wysłany: Wto 11 Lut, 2020 04:36   

Na początek nic nie mierz, tylko weź dobrą latarkę i dokładnie przejrzyj wszystkie przewody, zwłaszcza te w skrzynce bezpiecznikowej. Jak będzie OK, to pierwsze, co się robi, to sprawdza wszystkie mechaniczne łącza. Wyjmij każdy przekaźnik w skrzynce, popatrz jak wygląda, czy ma styki nie podwędzone, itd.. To samo z bezpiecznikami. Jeśli ci migają światła, coś siada, to na pewno tam znajdziesz tego przyczynę. Nexia ma dość cherlawą elektrykę, Olaf wie coś o tym. Ja tez miałem przygody z elektryką w nexii, ale to była wina tak zwanych "fachowców", ja poradziłem sobie starymi przewodami od pralki Polar, działało do samego końca jak trzeba. Powodzenia.
 
 
  Podziel się na:               
luki 
Ogarnięty


Auto:: Nexia sedan 1.5 16V + LPG
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 454
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Nie 16 Lut, 2020 22:19   

oprawca_1978, dzięki bardzo za nakierowanie na miejsce poszukiwań przyczyny. Ciekawe jest to czemu tylko to widać na światłach pozycyjnych. Ostatnio przy zimniejszej pogodzie też mi trochę coś pasek od alternatora popiskiwał.
 
 
  Podziel się na:               
oprawca_1978 
Ogarnięty


Auto:: śp. Nexia 1998 sedan 299 kkm LPG
Dołączył: 15 Gru 2008
Posty: 400
Skąd: Polska
Wysłany: Pią 21 Lut, 2020 21:53   

A pozycyjne są włączane bodajże bez przekaźnika. Mijania i długie na sto procent mają przekaźniki.
 
 
  Podziel się na:               
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Opracowanie graficzne: Grosio


2011 © nexiomania.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone, kopiowanie bez zgody autora zabronione! Strona Głowna | Pomoc | Kontakt | Na górę