Poprzedni temat «» Następny temat
Programowanie sterownika
Autor Wiadomość
jabol97 
Świeżak


Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 121
Skąd: Stasiówka
Wysłany: Czw 09 Lip, 2020 19:07   Programowanie sterownika

Od dawna mnie to kusiło, a dziś były pierwsze testy. Z racji, że w Nexii jest pamięć EPROM, trzeba kasować ją przez UV, ale są zamienniki kasowane elektrycznie. Kupiłem pamięć i programator, bo to lepsze rozwiązanie niż kasowanie za każdym razem w naświetlarce. Przelutowałem do gniazda pamięci, udało mi się znaleźć odcinkę i przesunąłem ją na próbę na 3000. Komiczne, jednak wszystko działa :lol:

https://youtu.be/RLFXvfrNfDM
 
 
  Podziel się na:               
carl123 
Hej! Przekroczyłem tysiąc!


Auto:: Daewoo NEXIA
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 1964
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: Czw 09 Lip, 2020 19:33   

Jestem zainteresowany, no i pochwal się co za programy używasz.
W 16v z tego co pamiętam z moich wcześniejszych nexii kości nie trzeba wylutowywac bo można było je wypiąć z gniazda. W obecnej Musze zobaczyć co to za sterownik siedzi.
_________________
Daewoo Nexia Sedan GLE 20XE
Daewoo Nexia HB GTX A15MF
Daewoo Nexia Sedan GLX A15MF
 
 
  Podziel się na:               
jabol97 
Świeżak


Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 121
Skąd: Stasiówka
Wysłany: Czw 09 Lip, 2020 19:48   

Programator to TL866II Plus z oprogramowaniem od producenta. Do programu sterownika TunerPro i pliki xdf znalezione na rosyjskich stronach. Przetłumaczyłem je jakoś, jednak nie wszystko się zgadza, gdyż tam mieli inne programy. Pamięć tak, można wypiąć z gniazda, jednak jest to pamięć w obudowie DIP28 wsadzona w adapter i ma przylutowane nóżki. Do kasowania trzeba naświetlarkę UV, a że nie chciałem z nią się bawić, to kupiłem zamiennik pamięci kasowany elektrycznie i musiałem ją przelutować w tym adapterze.

Ciężko stwierdzić po czym identyfikować wersję programu w sterowniku, jednak w 16v może się różnić położenie danych od 8v, trzeba by było sprawdzić.
 
 
  Podziel się na:               
luki 
Ogarnięty


Auto:: Nexia sedan 1.5 16V + LPG
Dołączył: 29 Maj 2014
Posty: 473
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Czw 09 Lip, 2020 19:55   

jabol97, kurde fajnie. W razie problemów z ECM wiadomo do kogo uderzyć :D
 
 
  Podziel się na:               
carl123 
Hej! Przekroczyłem tysiąc!


Auto:: Daewoo NEXIA
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 1964
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: Czw 09 Lip, 2020 23:29   

Widzę że kosztowo zbliżymy się do deta 3, nie wiele więcej easy ecu micro stand alone kosztuje. Jak znajdę w pobliżu znajomego z programatorem to na pewno coś się pokombinuje.
_________________
Daewoo Nexia Sedan GLE 20XE
Daewoo Nexia HB GTX A15MF
Daewoo Nexia Sedan GLX A15MF
 
 
  Podziel się na:               
AdiN 
Ciagle mi malo :P


Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 8892
Skąd: OFF-ROAD SERVICE
Wysłany: Pią 10 Lip, 2020 14:53   

Ale coś Ci klepie 😂
_________________
;)
 
 
  Podziel się na:               
jabol97 
Świeżak


Auto:: Nexia
Dołączył: 03 Kwi 2017
Posty: 121
Skąd: Stasiówka
Wysłany: Pią 10 Lip, 2020 18:15   

Jedno to wtryski od gazu, a dwa przez ubogą mieszankę, bo na wtryskach od 2.0 mniej klepał.
 
 
  Podziel się na:               
sim 
Ogarnięty


Auto:: Mustang + Volt
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 451
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro 19 Sie, 2020 12:41   

Kiedyś miałem kompa BSWM (z imo) z programem od Vtecha, pojechałem (2006 rok) do kolesia w Poznaniu który chiptuningiem się zajmował (jak sie potem okazało od 3 miesięcy) by skopiował mapy z niego do mojego BSWN (bez imo). Taki dobry specjalista był, że wróciłem na lawecie do domu bo mi układ spalił (tam chyba był 27c256) bo go odwrotnie w podstawkę włożył. Wysyłałem wtedy kompa do Vtecha do Krakowa i serię mi wgrali (wtedy nie sprzedawali chipów wysyłkowo). Pamiętam tam była taka dziwna plastikowa podstawka, a scalak miał piny dolutowane do nóżek. Vtech dawał płytki z normalną podstawką i listami stykowymi.
_________________
'87 Ford Mustang GT Convertible 5.0 V8 EFI
'14 Chevrolet Volt
 
 
  Podziel się na:               
carl123 
Hej! Przekroczyłem tysiąc!


Auto:: Daewoo NEXIA
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 1964
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: Sro 19 Sie, 2020 15:38   

sim napisał/a:
Kiedyś miałem kompa BSWM (z imo) z programem od Vtecha, pojechałem (2006 rok) do kolesia w Poznaniu który chiptuningiem się zajmował (jak sie potem okazało od 3 miesięcy) by skopiował mapy z niego do mojego BSWN (bez imo). Taki dobry specjalista był, że wróciłem na lawecie do domu bo mi układ spalił (tam chyba był 27c256) bo go odwrotnie w podstawkę włożył. Wysyłałem wtedy kompa do Vtecha do Krakowa i serię mi wgrali (wtedy nie sprzedawali chipów wysyłkowo). Pamiętam tam była taka dziwna plastikowa podstawka, a scalak miał piny dolutowane do nóżek. Vtech dawał płytki z normalną podstawką i listami stykowymi.




Ja chyba później ten sterownik odziedziczyłem.
_________________
Daewoo Nexia Sedan GLE 20XE
Daewoo Nexia HB GTX A15MF
Daewoo Nexia Sedan GLX A15MF
 
 
  Podziel się na:               
sim 
Ogarnięty


Auto:: Mustang + Volt
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 451
Skąd: Poznań
Wysłany: Sro 19 Sie, 2020 21:26   

BSWM mogłeś ode mnie kupić. W miedzyczasie Ziemniak go miał, bo jego tata (na codzień projektuje i serwisuje automatykę wind) zrobił odczyt z kości z niego. A bo BSWN po spaleniu trafiła seria :( Ciekawi mnie bo nigdy już nie schipowałem swojej czy ten program Vtecha faktycznie coś dawał.
_________________
'87 Ford Mustang GT Convertible 5.0 V8 EFI
'14 Chevrolet Volt
 
 
  Podziel się na:               
AdiN 
Ciagle mi malo :P


Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009
Posty: 8892
Skąd: OFF-ROAD SERVICE
Wysłany: Sob 22 Sie, 2020 11:46   

sim, ale tak to chyba Ty miałeś dłubanie 16v czy mi się już myli?
Czy to ADE z Krk?
_________________
;)
 
 
  Podziel się na:               
sim 
Ogarnięty


Auto:: Mustang + Volt
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 451
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 29 Sie, 2020 19:12   

Moja miała szlif zrobiony na tłoki Lanosa z 76,5 mm średnicy na 79 mm czyli była to 1.6. Hamownia wypluła 96 KM 145 Nm czyli tyle ile byłoby w Lanku gdyby nie miał kolektora VGiS. Docelowo chciałem zaadaptować kolektor dolotowy VGiS i głowicę Adego (od niego też właśnie był ten komp BSWM z immo). Miałem ponadto kolektor 4-2-1 Micha i jeszcze flasze drugą niestety z uwagi na skraplacz (chłodnicę klimy) nie mieścił się i wymagana była przeróbka do czego już nie doszło.
_________________
'87 Ford Mustang GT Convertible 5.0 V8 EFI
'14 Chevrolet Volt
 
 
  Podziel się na:               
carl123 
Hej! Przekroczyłem tysiąc!


Auto:: Daewoo NEXIA
Dołączył: 26 Lut 2012
Posty: 1964
Skąd: Zduńska Wola
Wysłany: Sob 29 Sie, 2020 23:26   

sim, unie kolektor ssący z lanosa bardzo dużo dał, teraz mam plan aby dać dół silnika z a16dms i głowice z a15mf, kolektor wydechowy 4-1 bo lepiej idzie góra od 4-2-1 a ssący z lanosa do tego przepustnica z x20sed i port głowicy. Jest kilka pomysłów prucz tego ale o tym w moim temacie jak to zlorze chyba że trafi się 2.0 to będzie 2.0
_________________
Daewoo Nexia Sedan GLE 20XE
Daewoo Nexia HB GTX A15MF
Daewoo Nexia Sedan GLX A15MF
 
 
  Podziel się na:               
sim 
Ogarnięty


Auto:: Mustang + Volt
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 451
Skąd: Poznań
Wysłany: Sob 05 Wrz, 2020 22:56   

Czekam zatem na efekt końcowy ;)
_________________
'87 Ford Mustang GT Convertible 5.0 V8 EFI
'14 Chevrolet Volt
 
 
  Podziel się na:               
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Opracowanie graficzne: Grosio


2011 © nexiomania.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone, kopiowanie bez zgody autora zabronione! Strona Głowna | Pomoc | Kontakt | Na górę