Silnik nierówno pracuje |
Autor |
Wiadomość |
luki
Ogarnięty
Auto:: Nexia sedan 1.5 16V + LPG
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 533 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Sob 10 Paź, 2020 13:58 Silnik nierówno pracuje
|
|
|
Cześć
Od pewnego czasu mam problem z Nexią 16V, a dokładniej silnik nierówno pracuje. Autko ma instalację LPG, która od +/- 3 lat jest nie używana. Po odpaleniu silnik potrafi chwilę pochodzić dobrze, a za moment dostaje padaczki (nieważne czy ciepły czy zimny). Podczas jazdy trzymając pedał gazu jest ok, ale jak tylko się go puści i auto zaczyna zwalniać to czuć takie szarpanie. Zauważyłem, że na nierówną pracę pomaga wyłączenie i ponowne uruchomienie silnika.
Po otwarciu maski kiedy silnik nierówno pracuje słychać taki dźwięk: https://www.youtube.com/watch?v=5uJyDG-fgR8. Pierwotnie podejrzewałem, że to jakiś przewód WN ma przebicie na tej fajce co wchodzi na świecę i iskra "uderza" w blok silnika, ale zaczynam się zastanawiać czy winowajcą nie są wtryskiwacze. Jakie jest wasze zdanie?
Dodam, że ostatnio były zmieniane kable WN (sierpień br), kopułka (sierpień br), palec i świece (mają przejechane ok 5 tys) |
|
|
|
|
Olaf
Administrator
Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 23942 Skąd: zza rogu
|
Wysłany: Sob 10 Paź, 2020 19:21
|
|
|
jesli pomaga wylaczenie/wlaczenie to najpierw sprawdzilbym kody bledow, czy cos sie nie pokaze |
_________________ chcieć to móc... |
|
|
|
|
AdiN
Ciagle mi malo :P
Auto:: Ave T22
Dołączył: 03 Sty 2009 Posty: 9054 Skąd: OFF-ROAD SERVICE
|
Wysłany: Nie 11 Paź, 2020 09:35
|
|
|
Z ciekawości czemu nie używasz gazu? |
_________________
|
|
|
|
|
luki
Ogarnięty
Auto:: Nexia sedan 1.5 16V + LPG
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 533 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Pon 12 Paź, 2020 17:00
|
|
|
Olaf, dzięki za sugestie.
AdiN, może wyda się to dziwne, ale jakoś LPG mnie nie przekonuje. Wolę Pb. |
|
|
|
|
oprawca_1978
Ogarnięty
Auto:: śp. Nexia 1998 sedan 299 kkm LPG
Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 435 Skąd: Polska
|
Wysłany: Czw 22 Paź, 2020 12:45
|
|
|
Silniczek krokowy biegu jalowego do sprawdzenia, wyczyszczenia. UFO od EGR-a do sprawdzenia, wyczyszczenia, mi kiedys sie zawiesil i silnika wogole nie dalo sie odpalic, trzeba bylo paluchami nim pomachac, zeby sie odkreszczyl i objaw zniknal. To i tak nie wszystkie powody, moze byc ich wiecej.
[ Dodano: Czw 22 Paź, 2020 13:47 ]
Zobacz tez uklad przewietrzania silnika, czy jest sprawny i drozny. Na filmiku slychac, jakby tam lewe powietrze wialo. |
|
|
|
|
luki
Ogarnięty
Auto:: Nexia sedan 1.5 16V + LPG
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 533 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Nie 25 Paź, 2020 21:38
|
|
|
oprawca_1978, dzięki za zainteresowanie tematem. Silniczek krokowy był wymieniony na nowy wraz z czyszczeniem przepustnicy. Cały zabieg miał miejsce podczas tegorocznej sierpniowej wizyty w Pile. Przewód powietrza idący do EGR jest z niego ściągnięty czyli rozumiem, że zawór nie pracuje (jest zamknięty), więc to chyba nie on (a może się mylę). Silnik ma takie momenty, że pracuje równo i nie ma się do czego przyczepić, a czasami jest jak na filmiku. Wtedy obroty podnoszą się do 1100 - 1200 i wracają do tych 950 i tak w kółko.
[ Dodano: Wto 27 Paź, 2020 22:34 ]
Nie wiem czy to efekt placebo, ale po wymianie filtra paliwa z Filtrona na Mann Filter wydaje mi się, że wszystko wróciło do normy. Stary filtr został wymieniony po 10 miesiącach użytkowania, a paliwo jakie z niego wyleciało było czyściutkie. |
|
|
|
|
oprawca_1978
Ogarnięty
Auto:: śp. Nexia 1998 sedan 299 kkm LPG
Dołączył: 15 Gru 2008 Posty: 435 Skąd: Polska
|
Wysłany: Sro 18 Lis, 2020 09:17
|
|
|
Przedmuchaj też wężyk od czujnika podciśnienia, może tam jakiś syf wskoczył i od tego obroty szaleją. No i weź profilaktycznie każdą złączkę od czujników silnika włóż i załóż parę razy, niech się styki przetrą. Każdy bezpiecznik wyjmij i włóż, przejrzyj je i wymień te, które mają już pogięty od ciepła drucik. No i sprawdź, czy silnik jest szczelny, robi się to banalnie prosto, zagrzej silnik, puść go na wolne obroty, zdejmij korek oleju i sprawdź fajką, czy wciąga dym do środka. To samo przez otwór na miarkę oleju, dym ma być regularnie zasysany. Jak będzie dmuchać to oznacza, ze układ przewietrzania jest nieszczelny, albo silnik już dmucha pierścieniami do skrzyni korbowej i trzeba się już tym zająć. Przyczyn falowania silnika może być kilka co najmniej. |
|
|
|
|
luki
Ogarnięty
Auto:: Nexia sedan 1.5 16V + LPG
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 533 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Pią 27 Lis, 2020 18:47
|
|
|
oprawca_1978, dzięki za podanie takich domowych sposobów jak co można sprawdzić. Może to jeszcze kwestia paliwa albo samego układu paliwowego. Co myślicie ? |
|
|
|
|
Olaf
Administrator
Auto:: Nexia 1,5 8V GL
Dołączył: 10 Lip 2007 Posty: 23942 Skąd: zza rogu
|
Wysłany: Sob 28 Lis, 2020 08:13
|
|
|
w ten sposob zamiast zawezac opcje sie poszerzyly do wszystkich mozliwych znowu |
_________________ chcieć to móc... |
|
|
|
|
luki
Ogarnięty
Auto:: Nexia sedan 1.5 16V + LPG
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 533 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Czw 03 Gru, 2020 19:04
|
|
|
Układ zapłonowy wykluczam. Coś mi tu śmierdzi (na mój mało techniczny nos) układem paliwowym. |
|
|
|
|
|