Poprzedni temat «» Następny temat
Zamknięty przez: Olaf
Wto 01 Cze, 2021 10:30
FAQ 2.0
Autor Wiadomość
Sysiu 
Ciagle mi malo :P


Auto:: VW Passat
Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 12087
Skąd: Płock
Wysłany: Nie 03 Lut, 2013 17:25   FAQ 2.0

Zczytywanie kodów usterek kompa
Aby "zeskanować" ECM za pomocą lampki kontrolnej silnika trzeba w gnieździe diagnostycznym(gniazdo znajduje się po prawej stronie w kabinie od strony pasażera i jest zaślepione zatyczką),zewrzeć piny A i B.Następnie włączyć zapłon(nie odpalając silnika) i obserwować mrugnięcia lampki kontrolnej). Kody błędów wyświetlane są następująco:
-każdy kod błędu jest wyświetlany 3 razy
-zawsze na początku wyświetlany jest kod 12 - normalka
-czas trwanie każdego błysku l.k. wynosi 0,4 sek
-przerwa między błyskami w ustaleniu następnej cyfry kodu błędu wynosi 1,2 sek(czyli - kod 12 wyświetlany jest w następujący sposób - jedno mignięcie,przerwa 1,2 sek,mignięcie,przerwa 0,4 sek,mignięcie).
Kody błędów ECM typu IEFI-S:
12 - brak usterek
13 - usterka w układzie sondy lambda
14 - nieprawidłowy sygnał czujnika cieczy chłodzącej silnik(CTS)
21 - nieprawidłowy sygnał czujnika położenie przepustnicy(TPS)
23 - nieprawidłowy sygnał czujnika temperatury powietrza(MAT)
24 - brak sygnały z czujnika prędkości pojazdu(VSS)
33 - nieprawidłowy sygnał czujnika ciśnienia bezwzględnego(MAP)
42 - niesprawny układ zapłonowy
44 - zbyt uboga mieszanka
45 - za bogata mieszanka
51 - niesprawny ECM
Kody błędów ECM typu IEFI-6:
12 - brak usterek
13 - usterka w układzie sondy lambda
14 - nieprawidłowy sygnał czujnika cieczy chłodzącej silnik(CTS)
21 - nieprawidłowy sygnał czujnika położenia przepustnicy(TPS)
23 - nieprawidłowy sygnał czujnika temperatury powietrza(MAT)
24 - brak sygnału z czujnika prędkości pojazdu(VSS)
32 - niesprawność zaworu EGR
33 - nieprawidłowy sygnał czujnika ciśnienia bezwzględnego(MAP)
42 - niesprawny układ zapłonowy
44 - zbyt uboga mieszanka
45 - za bogata mieszanka
51 - niesprawny ECM
53 - niesprawny Immobilizer


Tutoriale
Filtr przeciwpyłkowy by Sysiu
Demontaż panelu nawiewu by Sysiu
Demontaż licznika by Sysiu
Zmiena sprężyn by Sysiu
Pomiar poboru prądu z akumulatora by Olaf
Zmiana belki na belkę z SAAB'a by Logan
Demontaż nagrzewnicy/ zwiększenie wydajności nagrzewnicy




Kompedium wiedzy

Schematy i opisy nexia
Co to jest ET felgi i z czym to sie je
Docieranie silnika po remoncie
Czujniki temperatury w nexi
Jak zrobić reset komputera
Jak odpowietrzyć pompę paliwa


Kompedium awarii:

Alternator
Alternator diagnostyka
Alternator diagnostyka 2

Fotele
Demontaż

Hamulce
Bęben oderwana okładzina
Diagnostyka
hamulec ręczny

Immobiliser
Transponder
usunięcie IMO

Klakson
1

Koła
Otwór centrujący
Bicie kół
Wymiana łożysk

Kostka stacyjki
1
2

LPG
Strzały w wydech
Check na gazie
Check na gazie 2
Check na gazie 3

Manetki
Ciągle włączone drogowe
Mijania się wyłączają
Wycieraczki nie chcą pracować

Maska
sama się otwiera

Nawiew
Ogrzewanie
Ogrzewanie 2
Brak regulacji ciepło zimno
Zawartość wężyków
Brak regulacji kierunku nawiewu
Dmuchawa
Dmuchawa 2

Pompa paliwa
nie funkcjonuje (elektryka)
awaria pompy
wydajność pompy

Silnik
Styl jazdy a obniżenie spalania
Diagnostyka TPS by Stif
Hydropopychacze 16V
Czyszczenie przepustnicy
Silniczek krokowy
Czasami gaśnie
Rozrząd
Wężyki podciśnienia
Termostat
Rozrusznik
TPS awaria
Dymienie
Sonda lambda
Przewody WN
Układ zapłonowy
Układ zapłonowy2
Sprzęgło

Skrzynia biegów i układ napędowy
Poziom oleju w skrzyni
Blokowanie kół i szarpanie przy skręcie
Wymiana przegubów

Szyby
Luz prowadnicy
Luz prowadnicy 2
Zablokowana linka
Szyba nie opada lub podnosi się do góry
Montaż trójkącików 5D i 4D

Światła
Tył
Dzienne
Rozbieranie lamp tył HB
Brak światła cofania
Brak kierunkowskazów

Układ kierowniczy
Drgania

Wskaźniki i kontrolki licznika
Zmiana licznika
Wskaźnik paliwa i temperatury
Wskaźnik paliwa i temperatury 2
Prędkościomierz
Rezerwa
Rezerwa 2

Wycieraczki
Tył
tył
Przód
1
2
3
4
5

Zamki w nexi
1


FAQ by Bradley - czyli podstawowe pytania i odpowiedzi

P: Przy słabym aku światła słabo świecą ale jak gazuje to robią się białe
O: Alternator do naprawy. Jest w alternatorze coś takiego jak dioda zaporowa . Jeśli występuje taki efekt to przyczyną jest usterka alternatora . Sprawdzić mostek , wymienić regulator.

P: Jak mogę poprawić hamowanie w Nexii?
Co zrobić żeby zaciski hamulcowe nie zapiekały się?
O: Jeśli mamy problem z zapiekającymi się zaciskami hamulcowymi, a wszelkie próby smarowania, szlifowania itd. nie działają najłatwiej jest wymienić zaciski hamulcowe.
Jeśli posiadamy koła 13`` i nie chcemy ich zmieniać na większe potrzebny jest zacisk typu DAC na koło 13``. Takie zaciski występowały w Daewoo Lanos. Można też zmienić zaciski na ATE, lecz w przeważającej części występuje one w rozmiarach na koło 14``.
Zaciski na koła 14`` produkcji ATE występowały m.in. w Oplu Kadecie GSI, Astrze GSI.


P: Jakie tarcze hamulcowe pasują na zaciski pod koła 13`` a jakie pod koła 14``?
O: Jeśli posiadamy zacisk hamulcowy pod koła 13`` pasuje do nich tarcza hamulcowa średnicy 236mm i grubości 20mm (wentylowana).
Jeśli posiadamy zacisk hamulcowy pod koła 14`` pasuje do nich tarcza hamulcowa średnicy 256mm i grubości 24mm (wentylowana).


P:Czy jeśli posiadam koła 14`` z tarczami 256mm mogę założyć koła 13``?
O: NIE


P: Moja Nexia zaczęła dużo palić.
O: Sprawdzić sondę lambda i jej charakterystykę napięciowo-czasową


P: W mojej Nexii falują obroty na biegu jałowym, czasem samoistnie silnik wkręca się na obroty i na nich zostaje.
O: Sprawdzić silniczek krokowy, czujnik położenia przepustnicy (TPS), wyczyścić przepustnicę.


P: Moja Nexia nie chce jeździć na benzynie. TAK, mam instalacje LPG.
O: Sprawdzić pompę paliwową czy w ogóle działa i nie jest zatarta, sprawdzić drożność filtra paliwa i całej magistrali paliwowej, sprawdzić czy paliwo dochodzi do listwy wtryskowej, czy wtryski nie są zapieczone.


P: Gdzie jest pompa paliwowa i filtr paliwa w Nexii?
O: Pompa paliwowa jest montowana z góry baku. Znajduje się pod siedziskiem tylnej kanapy. Pod czarna plastikowa zaślepką widoczne są śruby mocujące pompę. Filtr paliwa znajduje się pod progiem tylnych drzwi od strony pasażera.


P: Chciałem wymienić filtr paliwa ale przewody są tak skorodowane, że się gną podczas próby odkręcenia zapieczonych śrub.
O: Jeśli nie chcemy wymieniać wszystkich przewodów paliwowych wystarczy że zaopatrzymy się w:
filtr paliwa np. od lanosa
2 wężyki paliwowe wzmocnione
4 opaski metalowe zaciskowe (najlepiej zaciskane na śruby)
Przewód tniemy za i przed starym filtrem paliwa, a nowy filtr montujemy intuicyjnie posiadając wyżej wymieniony zestaw.
UWAGA: Podczas wymiany filtra paliwa należy zachować ostrożność z racji wyciekającego paliwa z przewodów. Najlepiej całą operację wymiany wykonywać z małym stanem paliwa w baku lub po jego uprzednim wypompowaniu.


P: Nie działa mi lampka rezerwy w liczniku
O: Sprawdzić żarówkę w liczniku czy nie jest spalona, przeczyścić styki pod bakiem i sprawdzić przejścia (czy przewody nie są gdzieś zerwane).


P: Nie działa mi prędkościomierz. Co więcej nie działa mi też naliczanie przebiegu.
O: Wymienić linkę prędkościomierza bo jest ukręcona lub dokręcić bo jest poluźniona.


P: Mam licznik bez obrotomierza, a wiem, że sa Nexie z licznikami, które mają obrotomierze. Czy mogę przełożyć taki licznik do siebie?
O: Tak, licznik będzie pasował, a obrotomierz działał bo wiązka elektryczna Nexii jest fabrycznie przystosowania pod obrotomierz.


P: Czy szyby z Opla Kadetta pasują do Nexii?
O: Z pewnością pasują szyby przednie z wersji HB 3D jak i sedan/HB 5d. Wg. moich informacji przednia szyba nie pasuje ponieważ jest minimalnie za krótka.
Tylne szyby w wersji HB 3D ale większość (jak nie wszystkie) tych szyb z Kadetta nie ma możliwości ich uchylania.
Na temat tylnych szyb sedan/HB 5d nie mam informacji.


P: Moja Nexia ma podnośniki szyb na korbkę. Chciałbym założyć szyby elektryczne. Co muszę zrobić.
O: Kupić mechanizmy podnoszenia szyb wraz z silniczkami, wiązka przewodów i przełącznikami.


P: Czy mechanizmy z wersji HB 3D pasują do sedana albo HB 5D?
O: Nie. Ale mechanizmy z sedana do HB 5D są zamienne.


P: Czy szyby z Opla Kadetta pasują do Nexii?
O: Z pewnością pasują szyby boczne przednie z wersji HB 3D jak i sedan/HB 5d. Wg. moich informacji przednia szyba nie pasuje ponieważ jest minimalnie za krótka.
Tylne boczne szyby w wersji HB 3D ale większość (jak nie wszystkie) tych szyb z Kadetta nie ma możliwości ich uchylania.
Na temat tylnych szyb sedan/HB 5d nie mam informacji.


P: Chciałbym założyć wspomaganie do Nexii.
O: Musisz mieć:
nową maglownicę
pompę wspomagania (mocowana do bloku silnika)
dłuższy pasek klinowy
zbiorniczek na płyn od wspomagania
przewody






Wersja ta będzie miała jeszcze wpisy i będzie na bieżąco uaktualniana :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez Sysiu Czw 05 Cze, 2014 18:43, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
  Podziel się na:               
Sysiu 
Ciagle mi malo :P


Auto:: VW Passat
Dołączył: 31 Maj 2008
Posty: 12087
Skąd: Płock
Wysłany: Sro 19 Mar, 2014 21:44   

Aktualizacja w temacie: tutoriale -> Demontaż nagrzewnicy/ zwiększenie wydajności nagrzewnicy
_________________
Była: Nexia 1,5 8V + LPG
Była: Astra H kombi 1,7 CDTi
Jest: Passat B7 2.0TDI
 
 
  Podziel się na:               
luki 
Ogarnięty


Auto:: Nexia sedan 1.5 16V + LPG
Dołączył: 30 Maj 2014
Posty: 533
Skąd: Dąbrowa Górnicza
Wysłany: Wto 01 Cze, 2021 09:33   

Sprawdzenie poprawności działania MAP sensora

Informacje techniczne
Trochę informacji technicznych o samym czujniku: https://www.robietherobot.com/storm/mapsensor.htm

Opis wyjść MAP sensora - patrząc z góry na czujnik (od lewej strony)
Pin C - zasilanie 5V
Pin B - sygnał do kompa (ECM)
Pin A - masa

Pomiar parametrów MAP sensora - GM 466

Sprawdzenie zasilania czujnika - pomiar między Pinem A i C
1. Odepnij wtyczkę od czujnika
2. Ujemną sondę miernika włóż do skrajnie prawej końcówki wtyczki - Pin A
3. Dodatnią sondę miernika włóż do skrajnie lewej końcówki wtyczki - Pin C
4. Włącz zapłon, ale nie uruchamiaj silnika
5. Uzyskana wartość powinna wynosić ok 5 V

Sprawdzenie sygnału z MAP sensora do ECM - pomiar między pinem A i B
1. Upewnij się, że wtyczka jest poprawnie podłączona do czujnika - nie wypinaj jej !
2. Ujemną sondę miernika połącz z pinem A np. przy pomocy igły
3. Dodatnią sondę miernika połącz z pinem B np. przy pomocy igły
4. Odłącz rurkę łączącą MAP sensor z kolektorem ssącym i na jej końcu zamontuj pompkę próżniową
5. Włącz zapłon, ale nie uruchamiaj silnika
6. Za pomocą pompki zmieniaj wartość ciśnienia
7. Uzyskane wartości napięcia powinny się mieścić w poniższej tabeli

Piny |Próżnia |Napięcie
-------|----------|--------------
A & B | 0 bar | 4,8 - 5,2 V
A & B | 0,2 bar | 3,5 - 3,9 V
A & B | 0,4 bar | 2,3 - 2,7 V
A & B | 0,6 bar | 1,3 - 1,7 V
A & B | 0,8 bar | 0,3 - 0,7 V
 
 
  Podziel się na:               
Wyświetl posty z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany postów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Opracowanie graficzne: Grosio


2011 © nexiomania.pl | Wszelkie Prawa Zastrzeżone, kopiowanie bez zgody autora zabronione! Strona Głowna | Pomoc | Kontakt | Na górę