Zamknięty przez: Olaf Wto 01 Cze, 2021 10:30 |
FAQ 2.0 |
Autor |
Wiadomość |
Sysiu
Ciagle mi malo :P
Auto:: VW Passat
Dołączył: 31 Maj 2008 Posty: 12087 Skąd: Płock
|
Wysłany: Nie 03 Lut, 2013 17:25 FAQ 2.0
|
|
|
Zczytywanie kodów usterek kompa
Aby "zeskanować" ECM za pomocą lampki kontrolnej silnika trzeba w gnieździe diagnostycznym(gniazdo znajduje się po prawej stronie w kabinie od strony pasażera i jest zaślepione zatyczką),zewrzeć piny A i B.Następnie włączyć zapłon(nie odpalając silnika) i obserwować mrugnięcia lampki kontrolnej). Kody błędów wyświetlane są następująco:
-każdy kod błędu jest wyświetlany 3 razy
-zawsze na początku wyświetlany jest kod 12 - normalka
-czas trwanie każdego błysku l.k. wynosi 0,4 sek
-przerwa między błyskami w ustaleniu następnej cyfry kodu błędu wynosi 1,2 sek(czyli - kod 12 wyświetlany jest w następujący sposób - jedno mignięcie,przerwa 1,2 sek,mignięcie,przerwa 0,4 sek,mignięcie).
Kody błędów ECM typu IEFI-S:
12 - brak usterek
13 - usterka w układzie sondy lambda
14 - nieprawidłowy sygnał czujnika cieczy chłodzącej silnik(CTS)
21 - nieprawidłowy sygnał czujnika położenie przepustnicy(TPS)
23 - nieprawidłowy sygnał czujnika temperatury powietrza(MAT)
24 - brak sygnały z czujnika prędkości pojazdu(VSS)
33 - nieprawidłowy sygnał czujnika ciśnienia bezwzględnego(MAP)
42 - niesprawny układ zapłonowy
44 - zbyt uboga mieszanka
45 - za bogata mieszanka
51 - niesprawny ECM
Kody błędów ECM typu IEFI-6:
12 - brak usterek
13 - usterka w układzie sondy lambda
14 - nieprawidłowy sygnał czujnika cieczy chłodzącej silnik(CTS)
21 - nieprawidłowy sygnał czujnika położenia przepustnicy(TPS)
23 - nieprawidłowy sygnał czujnika temperatury powietrza(MAT)
24 - brak sygnału z czujnika prędkości pojazdu(VSS)
32 - niesprawność zaworu EGR
33 - nieprawidłowy sygnał czujnika ciśnienia bezwzględnego(MAP)
42 - niesprawny układ zapłonowy
44 - zbyt uboga mieszanka
45 - za bogata mieszanka
51 - niesprawny ECM
53 - niesprawny Immobilizer
Tutoriale
→ Filtr przeciwpyłkowy by Sysiu
→ Demontaż panelu nawiewu by Sysiu
→ Demontaż licznika by Sysiu
→ Zmiena sprężyn by Sysiu
→ Pomiar poboru prądu z akumulatora by Olaf
→ Zmiana belki na belkę z SAAB'a by Logan
→ Demontaż nagrzewnicy/ zwiększenie wydajności nagrzewnicy
Kompedium wiedzy
→ Schematy i opisy nexia
→ Co to jest ET felgi i z czym to sie je
→ Docieranie silnika po remoncie
→ Czujniki temperatury w nexi
→ Jak zrobić reset komputera
→ Jak odpowietrzyć pompę paliwa
Kompedium awarii:
Alternator
→ Alternator diagnostyka
→ Alternator diagnostyka 2
Fotele
→ Demontaż
Hamulce
→ Bęben oderwana okładzina
→ Diagnostyka
→ hamulec ręczny
Immobiliser
→ Transponder
→ usunięcie IMO
Klakson
→ 1
Koła
→ Otwór centrujący
→ Bicie kół
→ Wymiana łożysk
Kostka stacyjki
→ 1
→ 2
LPG
→ Strzały w wydech
→ Check na gazie
→ Check na gazie 2
→ Check na gazie 3
Manetki
→ Ciągle włączone drogowe
→ Mijania się wyłączają
→ Wycieraczki nie chcą pracować
Maska
→ sama się otwiera
Nawiew
→ Ogrzewanie
→ Ogrzewanie 2
→ Brak regulacji ciepło zimno
→ Zawartość wężyków
→ Brak regulacji kierunku nawiewu
→ Dmuchawa
→ Dmuchawa 2
Pompa paliwa
→ nie funkcjonuje (elektryka)
→ awaria pompy
→ wydajność pompy
Silnik
→ Styl jazdy a obniżenie spalania
→ Diagnostyka TPS by Stif
→ Hydropopychacze 16V
→ Czyszczenie przepustnicy
→ Silniczek krokowy
→ Czasami gaśnie
→ Rozrząd
→ Wężyki podciśnienia
→ Termostat
→ Rozrusznik
→ TPS awaria
→ Dymienie
→ Sonda lambda
→ Przewody WN
→ Układ zapłonowy
→ Układ zapłonowy2
→ Sprzęgło
Skrzynia biegów i układ napędowy
→ Poziom oleju w skrzyni
→ Blokowanie kół i szarpanie przy skręcie
→ Wymiana przegubów
Szyby
→ Luz prowadnicy
→ Luz prowadnicy 2
→ Zablokowana linka
→ Szyba nie opada lub podnosi się do góry
→ Montaż trójkącików 5D i 4D
Światła
→ Tył
→ Dzienne
→ Rozbieranie lamp tył HB
→ Brak światła cofania
→ Brak kierunkowskazów
Układ kierowniczy
→ Drgania
Wskaźniki i kontrolki licznika
→ Zmiana licznika
→ Wskaźnik paliwa i temperatury
→ Wskaźnik paliwa i temperatury 2
→ Prędkościomierz
→ Rezerwa
→ Rezerwa 2
Wycieraczki
Tył
→ tył
Przód
→ 1
→ 2
→ 3
→ 4
→ 5
Zamki w nexi
→ 1
FAQ by Bradley - czyli podstawowe pytania i odpowiedzi
P: Przy słabym aku światła słabo świecą ale jak gazuje to robią się białe
O: Alternator do naprawy. Jest w alternatorze coś takiego jak dioda zaporowa . Jeśli występuje taki efekt to przyczyną jest usterka alternatora . Sprawdzić mostek , wymienić regulator.
P: Jak mogę poprawić hamowanie w Nexii?
Co zrobić żeby zaciski hamulcowe nie zapiekały się?
O: Jeśli mamy problem z zapiekającymi się zaciskami hamulcowymi, a wszelkie próby smarowania, szlifowania itd. nie działają najłatwiej jest wymienić zaciski hamulcowe.
Jeśli posiadamy koła 13`` i nie chcemy ich zmieniać na większe potrzebny jest zacisk typu DAC na koło 13``. Takie zaciski występowały w Daewoo Lanos. Można też zmienić zaciski na ATE, lecz w przeważającej części występuje one w rozmiarach na koło 14``.
Zaciski na koła 14`` produkcji ATE występowały m.in. w Oplu Kadecie GSI, Astrze GSI.
P: Jakie tarcze hamulcowe pasują na zaciski pod koła 13`` a jakie pod koła 14``?
O: Jeśli posiadamy zacisk hamulcowy pod koła 13`` pasuje do nich tarcza hamulcowa średnicy 236mm i grubości 20mm (wentylowana).
Jeśli posiadamy zacisk hamulcowy pod koła 14`` pasuje do nich tarcza hamulcowa średnicy 256mm i grubości 24mm (wentylowana).
P:Czy jeśli posiadam koła 14`` z tarczami 256mm mogę założyć koła 13``?
O: NIE
P: Moja Nexia zaczęła dużo palić.
O: Sprawdzić sondę lambda i jej charakterystykę napięciowo-czasową
P: W mojej Nexii falują obroty na biegu jałowym, czasem samoistnie silnik wkręca się na obroty i na nich zostaje.
O: Sprawdzić silniczek krokowy, czujnik położenia przepustnicy (TPS), wyczyścić przepustnicę.
P: Moja Nexia nie chce jeździć na benzynie. TAK, mam instalacje LPG.
O: Sprawdzić pompę paliwową czy w ogóle działa i nie jest zatarta, sprawdzić drożność filtra paliwa i całej magistrali paliwowej, sprawdzić czy paliwo dochodzi do listwy wtryskowej, czy wtryski nie są zapieczone.
P: Gdzie jest pompa paliwowa i filtr paliwa w Nexii?
O: Pompa paliwowa jest montowana z góry baku. Znajduje się pod siedziskiem tylnej kanapy. Pod czarna plastikowa zaślepką widoczne są śruby mocujące pompę. Filtr paliwa znajduje się pod progiem tylnych drzwi od strony pasażera.
P: Chciałem wymienić filtr paliwa ale przewody są tak skorodowane, że się gną podczas próby odkręcenia zapieczonych śrub.
O: Jeśli nie chcemy wymieniać wszystkich przewodów paliwowych wystarczy że zaopatrzymy się w:
filtr paliwa np. od lanosa
2 wężyki paliwowe wzmocnione
4 opaski metalowe zaciskowe (najlepiej zaciskane na śruby)
Przewód tniemy za i przed starym filtrem paliwa, a nowy filtr montujemy intuicyjnie posiadając wyżej wymieniony zestaw.
UWAGA: Podczas wymiany filtra paliwa należy zachować ostrożność z racji wyciekającego paliwa z przewodów. Najlepiej całą operację wymiany wykonywać z małym stanem paliwa w baku lub po jego uprzednim wypompowaniu.
P: Nie działa mi lampka rezerwy w liczniku
O: Sprawdzić żarówkę w liczniku czy nie jest spalona, przeczyścić styki pod bakiem i sprawdzić przejścia (czy przewody nie są gdzieś zerwane).
P: Nie działa mi prędkościomierz. Co więcej nie działa mi też naliczanie przebiegu.
O: Wymienić linkę prędkościomierza bo jest ukręcona lub dokręcić bo jest poluźniona.
P: Mam licznik bez obrotomierza, a wiem, że sa Nexie z licznikami, które mają obrotomierze. Czy mogę przełożyć taki licznik do siebie?
O: Tak, licznik będzie pasował, a obrotomierz działał bo wiązka elektryczna Nexii jest fabrycznie przystosowania pod obrotomierz.
P: Czy szyby z Opla Kadetta pasują do Nexii?
O: Z pewnością pasują szyby przednie z wersji HB 3D jak i sedan/HB 5d. Wg. moich informacji przednia szyba nie pasuje ponieważ jest minimalnie za krótka.
Tylne szyby w wersji HB 3D ale większość (jak nie wszystkie) tych szyb z Kadetta nie ma możliwości ich uchylania.
Na temat tylnych szyb sedan/HB 5d nie mam informacji.
P: Moja Nexia ma podnośniki szyb na korbkę. Chciałbym założyć szyby elektryczne. Co muszę zrobić.
O: Kupić mechanizmy podnoszenia szyb wraz z silniczkami, wiązka przewodów i przełącznikami.
P: Czy mechanizmy z wersji HB 3D pasują do sedana albo HB 5D?
O: Nie. Ale mechanizmy z sedana do HB 5D są zamienne.
P: Czy szyby z Opla Kadetta pasują do Nexii?
O: Z pewnością pasują szyby boczne przednie z wersji HB 3D jak i sedan/HB 5d. Wg. moich informacji przednia szyba nie pasuje ponieważ jest minimalnie za krótka.
Tylne boczne szyby w wersji HB 3D ale większość (jak nie wszystkie) tych szyb z Kadetta nie ma możliwości ich uchylania.
Na temat tylnych szyb sedan/HB 5d nie mam informacji.
P: Chciałbym założyć wspomaganie do Nexii.
O: Musisz mieć:
nową maglownicę
pompę wspomagania (mocowana do bloku silnika)
dłuższy pasek klinowy
zbiorniczek na płyn od wspomagania
przewody
Wersja ta będzie miała jeszcze wpisy i będzie na bieżąco uaktualniana |
Ostatnio zmieniony przez Sysiu Czw 05 Cze, 2014 18:43, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
|
Sysiu
Ciagle mi malo :P
Auto:: VW Passat
Dołączył: 31 Maj 2008 Posty: 12087 Skąd: Płock
|
Wysłany: Sro 19 Mar, 2014 21:44
|
|
|
Aktualizacja w temacie: tutoriale -> Demontaż nagrzewnicy/ zwiększenie wydajności nagrzewnicy |
_________________ Była: Nexia 1,5 8V + LPG
Była: Astra H kombi 1,7 CDTi
Jest: Passat B7 2.0TDI |
|
|
|
|
luki
Ogarnięty
Auto:: Nexia sedan 1.5 16V + LPG
Dołączył: 30 Maj 2014 Posty: 533 Skąd: Dąbrowa Górnicza
|
Wysłany: Wto 01 Cze, 2021 09:33
|
|
|
Sprawdzenie poprawności działania MAP sensora
Informacje techniczne
Trochę informacji technicznych o samym czujniku: https://www.robietherobot.com/storm/mapsensor.htm
Opis wyjść MAP sensora - patrząc z góry na czujnik (od lewej strony)
Pin C - zasilanie 5V
Pin B - sygnał do kompa (ECM)
Pin A - masa
Pomiar parametrów MAP sensora - GM 466
Sprawdzenie zasilania czujnika - pomiar między Pinem A i C
1. Odepnij wtyczkę od czujnika
2. Ujemną sondę miernika włóż do skrajnie prawej końcówki wtyczki - Pin A
3. Dodatnią sondę miernika włóż do skrajnie lewej końcówki wtyczki - Pin C
4. Włącz zapłon, ale nie uruchamiaj silnika
5. Uzyskana wartość powinna wynosić ok 5 V
Sprawdzenie sygnału z MAP sensora do ECM - pomiar między pinem A i B
1. Upewnij się, że wtyczka jest poprawnie podłączona do czujnika - nie wypinaj jej !
2. Ujemną sondę miernika połącz z pinem A np. przy pomocy igły
3. Dodatnią sondę miernika połącz z pinem B np. przy pomocy igły
4. Odłącz rurkę łączącą MAP sensor z kolektorem ssącym i na jej końcu zamontuj pompkę próżniową
5. Włącz zapłon, ale nie uruchamiaj silnika
6. Za pomocą pompki zmieniaj wartość ciśnienia
7. Uzyskane wartości napięcia powinny się mieścić w poniższej tabeli
Piny |Próżnia |Napięcie
-------|----------|--------------
A & B | 0 bar | 4,8 - 5,2 V
A & B | 0,2 bar | 3,5 - 3,9 V
A & B | 0,4 bar | 2,3 - 2,7 V
A & B | 0,6 bar | 1,3 - 1,7 V
A & B | 0,8 bar | 0,3 - 0,7 V |
|
|
|
|
|